FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Stuki na wolnych Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Matys0




Dołączył: 26 Mar 2015
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konin

PostWysłany: Pon 17:26, 14 Wrz 2015 Powrót do góry

Przeczytałem jeszcze raz instrukcje ustawiania luzów zaworowych. Napisane jest żeby ustawiać po tym jak zamkną się zawory dolotowe. A ja robiłem odwrotnie, kiedy zamykały się wylotowe szukałem znaczka i ustawiałem. Czeka mnie jeszcze raz rozbiórka i ustawianie. Pytanie tylko czy teraz mogę jeździć? muszę przez najbliższe dwa dni jakoś dostać się do pracy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon 21:40, 14 Wrz 2015 Powrót do góry

Średni pomysł z tym jeżdżeniem - za małe luzy - może wypalić zawory, za duże - może rozklepać trzonki zaworów i śruby regulacyjne. Ile tych km masz do zrobienia?

Jeszcze raz na temat ustawiania - zawór (właściwie zawory) wylotowy się zamyka, zawór dolotowy zaczyna się otwierać (oczywiście obserwujemy ten sam cylinder), kręcimy wałem dalej, zawór dolotowy zaczyna się zamykać. Obracamy jeszcze trochę uważając na znak kontrolny. W ostatniej fazie można jeszcze dodatkowo kontrolować położenie tłoka słomką wsuniętą przez otwór od świecy - będzie się ona wysuwać. Koniec tego wysuwania to mniej więcej punkt, który nas interesuje.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez griba dnia Wto 12:58, 15 Wrz 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Matys0




Dołączył: 26 Mar 2015
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konin

PostWysłany: Wto 9:37, 15 Wrz 2015 Powrót do góry

Do zrobienia łącznie mam jakieś 20km ale nie będę ryzykował i coś wymyśle z dojazdem do pracy. W czwartek mam wolne więc rozbiore to jeszcze raz i spróbuję ogarnąć Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Matys0




Dołączył: 26 Mar 2015
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konin

PostWysłany: Czw 18:56, 17 Wrz 2015 Powrót do góry

Moja pomyłka była tragiczna w skutkach bo na tylnym cylindrze luzy były pół centymetrowe Razz Ale po prawidłowym ustawieniu wału wszystko wyszło ok aż do ostatniej śruby regulującej na której ukręcił mi się gwint na nakrętce kontrującej :/ Niestety nigdzie nie dostałem nakrętki o takim gwincie. Gdzie można by zamówić taką nakrętkę?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Matys0




Dołączył: 26 Mar 2015
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konin

PostWysłany: Czw 19:15, 17 Wrz 2015 Powrót do góry

[link widoczny dla zalogowanych]

takie coś będzie pasować?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Czw 20:44, 17 Wrz 2015 Powrót do góry

Faktycznie na tych nakrętkach jest gwint bardzo drobnozwojowy i trzeba by sprawdzić jaki dokładnie by wiedzieć co kupować bo inne śruby mogą mieć inne gwinty. Najlepiej byłoby zmierzyć ale jeśli nie ma czym to metodą prób i błędów można poświęcić 5zł.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Matys0




Dołączył: 26 Mar 2015
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konin

PostWysłany: Czw 21:06, 17 Wrz 2015 Powrót do góry

Mam niedaleko sklepik motocyklowy, to czego nie maja zawsze mi zamówią Smile więc może uda im się znaleźć u swoich dostawców oryginalna taka śrubeczkę Smile podjadę rano i podpytam. Ale znów jestem uziemiony na kilka dobrych dni.. A pogoda taka ładna Sad


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Matys0




Dołączył: 26 Mar 2015
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konin

PostWysłany: Pon 22:04, 21 Wrz 2015 Powrót do góry

Zrobione! Pracuje dużo lepiej, równiej i fajnie wkręca się na obroty. Ale jeszcze czasami słychać dziwne stuki ;/ co prawda są słabsze i tylko raz się zdarzyły. Zobaczę jak dłużej pojeżdżę co się będzie działo.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon 22:07, 21 Wrz 2015 Powrót do góry

Good job! Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Thomas




Dołączył: 15 Sty 2014
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kowanowo koło Obornik

PostWysłany: Śro 22:50, 18 Lis 2015 Powrót do góry

Hej co do stuków w silniku, u mnie na wolnych obrotach stukało gdzieś między dołem przedniego cylindra a osią wału.
Słyszalne mocniej jakby z prawej, po rozgrzaniu nieco się wyciszał, po dodaniu gazu stukot zanikał bądź był zagłuszany warkotem silnika, w każdym razie mniej słyszalny.
Oczywiście zawory i synchronizacje robione wcześniej.
Początkowo myślałem że panewki, rozebrałem na głównych luz ok. 0.04 ,na korbach bez wyczuwalnego luzu.
Zawiozłem do szlifierza cylindry i tłoki do pomiarów, moto 70000 przebiegu więc pomyślałem że tłoki wytarte lub cylindry.
Po pomiarach wyszło że tylny ok, ale przedni garnek sporo wytarty, 0,12 luzu o ile pamiętam max dopuszczalne przez producenta.
Nie mając kasy na nowe cylindry i tłoki, oraz zaufania do używek złożyłem całość z powrotem i tak jeździłem rok.
W międzyczasie nabyłem używane tłoki nadwymiarowe od intruza, w bardzo ładnym stanie za 100,-
W sierpniu zabrałem się za wyjęcie cylindrów celem naprawy moto, gdyż mocno rozgrzany zaczoł jakby rzęzić/dzwonić na wolnych.Niestety olejowych pierścieni nie było, szlifierz dopasował mi od fiesty gdy zawiozłem cylki do szlifu.
Koszt: tłoki 100,- , pierścienie 100,- , szlif -100,- i niestety uszczelki pod głowice 150,-.
Od tamtej pory zrobiłem tylko 1000 km, i nic nie stuka, zawory tylko poprawić muszę Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Thomas




Dołączył: 15 Sty 2014
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kowanowo koło Obornik

PostWysłany: Śro 22:57, 18 Lis 2015 Powrót do góry

A tych olejowych pierścieni to oczywiście w tych nadwymiarowych tłokach nie było jak kupowałem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Czw 14:08, 19 Lis 2015 Powrót do góry

Dzięki za info - swego czasu też się zastanawiałem, czy to nie luzy tłok-cylinder powodują stuki przy zimnym silniku stuki.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin