FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Ciecz chłodząca ... Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
skanky
Gość






PostWysłany: Pon 0:01, 29 Sty 2007 Powrót do góry

... proszę o podpowiedź jak spuścić stary płyn. Co odkręcić, czy są jakieś nakrętki odpowietrzające ? Czy jedynie korek wlewu pod prawą, 'trójkątną' osłoną i ... no właśnie - co dalej ?
stalagnat




Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 15:28, 01 Lut 2007 Powrót do góry

skanky napisał:
... proszę o podpowiedź jak spuścić stary płyn. Co odkręcić, czy są jakieś nakrętki odpowietrzające ? Czy jedynie korek wlewu pod prawą, 'trójkątną' osłoną i ... no właśnie - co dalej ?



Cześć, jeżeli chodzi o ciecz chłodzącą to po lewej stronie (siedząc na moto) jest specjalna śruba do spuszczania płynu w ramie na dole (poniżej pompy wody). Patrząc na chłodnicę w pewnym momencie jest zrobiony wylot z chłodnicy i wchodzi on w ramę, poniżej właśnie na wysokości pompy wody jest wyjście z ramy. Tam jest właśnie śrubka do spuszczania cieczy. Tak by to wyglądało. Jak zobaczysz moto od razu odnajdziesz.
Ewentualnie gdyby się nie udało z jakiegoś powodu odkręcić śruby to można zdjąć wąż elastyczny łączący pompę wody z ramą właśnie na dole, ciecz powinna spłynąc.

Pozdrawiam Bartek


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
skanky
Gość






PostWysłany: Sob 1:20, 03 Lut 2007 Powrót do góry

Dzięki wielkie ! Już myślałem , że zlaliście ...to moje pytanie Smile
masacre




Dołączył: 11 Mar 2006
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pią 17:09, 02 Mar 2007 Powrót do góry

...pewnie będziesz chciał później napełniac..... i tu jest kolejna śruba - do odpowietrzania... ta sama strona motocykla w górnej części ramy. Pod trójkątem mocowanym na imbusy (razaz przy chłodnicy ) ... śruba powinna miec aluminiową podkładko-uszczelkę ....

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
skanky




Dołączył: 25 Lut 2007
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pon 0:27, 05 Mar 2007 Powrót do góry

masacre napisał:
...pewnie będziesz chciał później napełniac..... i tu jest kolejna śruba - do odpowietrzania... ta sama strona motocykla w górnej części ramy. Pod trójkątem mocowanym na imbusy (razaz przy chłodnicy ) ... śruba powinna miec aluminiową podkładko-uszczelkę ....

Pozdrawiam



Dzięki za szczegółowe wskazówki Smile Jeszcze mam (wstyd przyznać) z pozoru banalne pytanie... Płyn chłodzący leję bez rozcieńczania czy w proporcjach 50:50 z wodą ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
masacre




Dołączył: 11 Mar 2006
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon 0:55, 05 Mar 2007 Powrót do góry

kupujesz płyn do chłodnicy aluminiowej i pisze na opakowaniu temperatura zamarzania (np -37 stopni). jak rozcieńczysz wodą pól na pół to masz połowę temperatury - czyli rozwali Ci chłodnicę przy np. - 20 ... Smile.... koszt niewielki , więc chyba lepiej zalac bez rozcienczania. JA ostatnio kupilem za 15 zł/l

Pozdrawiam

aa.... po 1 rundce po okolicy rzuc okiem pod korek , czy widac płyn Smile . Miałem tak ,że przy zalaniu wlałem pod korek, a potem płyn się rozprowadził po zakamarkach i trzababyło dolac Smile....


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
skanky




Dołączył: 25 Lut 2007
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pią 21:20, 09 Mar 2007 Powrót do góry

Pozdrawiam

aa.... po 1 rundce po okolicy rzuc okiem pod korek , czy widac płyn Smile
... Miałem tak ,że przy zalaniu wlałem pod korek, a potem płyn się rozprowadził po zakamarkach i trzababyło dolac Smile....[/quote]


Raz jeszcze dzięki za konkrety !!! Mam nadzieję, że kiedyś przy okazji np. jakiegoś zlotu będę miał sposobność odwdzięczyć się za rady i ... opijemy to "zalewając pod korek" Wink)) Sezon tuż tuż. Pozdro !


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Guti




Dołączył: 02 Mar 2007
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 22:12, 12 Mar 2007 Powrót do góry

Skanky . Tak na przyszłośc jak zrobi się cieplej i jeżeli zauwazysz częste właczanie się wentylatora . To zerknij na chłodnice a dokładniej na blaszki w chłodnicy czy nie są ze tak powiem zalepione blotem i brudem które wali bezposrednio spod przedniego koła , w takim stopniu ze nie ma prześwitu . Wtedy chłodzenie znacznie spada i często wentyl się włacza i dłogo chodzi aż się wyłaczy . Miałem tak u siebie po kupnie Vx-a jakieś 3 lata temu i wszystko dokładnie wyczyściłem kazdą blaszkę po kolei (kilka godz)... tylko delikatnie bo gną sie bardzo szybko i przy urzyciu niewielkiej siły . Efekt taki ze na paradzie (w Sopocie 2006r) poruszaliśmy się na 1 biegu na połsprzegle czasami) gdzie upał jak cholera aż niektóre moto zostawiali na chodnikach w (przeważnie te chłodzone powietrzem) a mnie się nawet welntyl nie właczył hehe .Ale to też nie regula , mnie się akurat zdarzyło ze układ był czysty i bez osadu kamienia ( niektórzy potrafią lać wodę "taniej" i układ się zakamienia, ale badzmy dobrej mysli) No to taka mała dygresja do tematu ,zawsze muszę sie rozgdać , ale to w końcu ze wgledu na nasze piekne maszynki Smile. Pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
skanky




Dołączył: 25 Lut 2007
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pią 0:47, 16 Mar 2007 Powrót do góry

Guti napisał:
Skanky . Tak na przyszłośc jak zrobi się cieplej i jeżeli zauwazysz częste właczanie się wentylatora ...
...zawsze muszę sie rozgdać , ale to w końcu ze wgledu na nasze piekne maszynki Smile. Pozdro



Smile Dzięki za dobre rady - tych nigdy za wiele ! Pozdro Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
ivf




Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Człuchów, pomorskie

PostWysłany: Śro 9:20, 28 Sty 2009 Powrót do góry

powrócę do tematu z ciekawości..

czy ktoś zna specyfikację tego złotego środka do chłodzenia silnika zalecanego przez serwisówkę - SUZUKI GOLDEN CRUISER 1200NA?

jaką on ma temperaturę zamarzania, że każą nam rozcieńczać go 50/50 z wodą? może być podobny do naszego borygo czyli -35st.? (zamierzam kupić podobne orlenowskie petrygo bo akurat na miejscu w tesco są tanie i świeże)

nie wiem po co to rozcieńczanie.. czyżby nie rozcieńczony płyn był za gęsty? przecież koszta są śmiechu warte.. 2 litry płynu to niewielki wydatek.. czy może ten GC 1200NA to jakaś gliceryna że wymaga rozcieńczania? hehe


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Zajonc




Dołączył: 02 Sie 2007
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Białystok

PostWysłany: Śro 11:50, 28 Sty 2009 Powrót do góry

jak miałem okazję wymieniać płyn chłodzący w samochodzie (przy okazji rozwalenia chłodnicy) to mechanior mi powiedział żebym nie kupował żadnego borygo, petrygo ani innego gó.. z niższej półki... argumentował to tym że te tańsze płyny mają gorsze właściwości chłodzące, szbciej odparowują i nie zapobiegają tak dobrze odkładaniu się kamienia w układzie chłodzenia... ile w tym prawdy nie mam pojęcia, ale dla spokoju sumienia wolałem dołożyć te 3 dychy i kupić jakiś markowy Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
..:maniek:..




Dołączył: 19 Sie 2006
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: jaworzno

PostWysłany: Śro 14:04, 28 Sty 2009 Powrót do góry

Zajonc cos cie ten mechanik zwodzil Smile Po pierwsze rozciencza sie tylko koncentraty! gotowych plynow sie nie rozciencza bo sa "gotowe" Smile
Po drugie Borygo i Petrygo to markowe produkty z tym ze polskie, jedyna roznica miedzy nimi jest taka ze ktores borygo(sa dwa rozowe i zielone) jest na glikolu etylenowym a drugie na tym drugim glikolu i teoretycznie sie nie mieszaja-ale praktycznie sie zmieszaja z tym ze inhibitory korozji niejako przestana dzialac...
Generalnie w skrocie to sprawa wyglada tak :
- kupic jakikolwiek markowy plyn(norma temperatury u nas to min. -30st), borygo, petrygo, K2,shell,elf, i kto tam wie co jeszcze - unikac tylko produktow na ktorych napisano "Konfekcjonowanie.." bo to znaczy ze z koncentratu ktos w "garazu" robi plyn i tu to naprawde roznie bywa Smile
- spuscic stary plyn
- zalac uklad woda destyowana, przeplukac
-zlac wode, nalac nowego plynu i DOBRZE!!! odpowietrzyc..ityle..


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
ivf




Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Człuchów, pomorskie

PostWysłany: Śro 14:10, 28 Sty 2009 Powrót do góry

hmm.. to może w takim razie ktoś coś poleci bo jestem zielony w temacie..

gorsze wlaściwości chłodzące mnie nie przerażają bo wydaje mi się, że ten moto i na samej wodzie dobrze by się chłodził hehe.. chyba, że ktoś godzinami w korkach stoi..
odparowywanie też nie takie straszne bo dolewanie tanie..
gorzej z tym kamieniem.. jeśli to prawda.. tylko skąd ten kamień? czyżby woda użyta do produkcji płynu nie była destylowana? hmm

tak naprawdę o tym petrygo myślałem dlatego, że w tesco są tanie bańki 5 litrowe, a muszę wymienić w samochodzie płyn więc tam zużyję z półtorej bańki, reszte myślałem wlać do moto bez mieszania z wodą..


EDIT: o! maniek toś mnie pocieszył Very Happy
tak właśnie podchodziłem do tematu - zlać stary płyn, zalać wodą destylowaną, spuścić i wlać nowy bez mieszania.
jednym z argumentów tego z tesco była własnie data ważności - koniec 2011 roku, a jak przeglądałem inne płyny to różnie z tym bywało.. w necie zauważłem że nikt nie pisze o dacie ważności..
no i najważniejsze - ani w samochodzie, ani w moto nie wiem jaki jest wlany płyn, a teraz będę wiedział i nie będę się bał dolewać żeby nie mieszać.. przynajmniej przez jakieś 3 lata (chyba co taki czas powinno się zmieniać płyn?)

EDIT2:
maniek, wg tego co piszesz, sugerowany przez serwisówkę płyn SUZUKI GOLDEN CRUISER 1200NA jest koncentratem skoro każą go rozcieńczać Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ivf dnia Śro 14:18, 28 Sty 2009, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
..:maniek:..




Dołączył: 19 Sie 2006
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: jaworzno

PostWysłany: Śro 21:14, 28 Sty 2009 Powrót do góry

>gorzej z tym kamieniem.. jeśli to prawda.. tylko skąd ten kamień?

kamien bierze sie z wody "mineralnej", ale tez niektore plyny "krystalizuja" i po jakims czasie wytraca sie nich "takie cos"- podobne to wykwitow solnych na zasniedzialej klemie akumulatora:-)

>jednym z argumentów tego z tesco była własnie data ważności - koniec >2011 roku

Teoretycznie plyn chlodniczy sie nie zuzywa i moglby byc wieczny - zuywaja sie same inhibitory korozji(czyli srodki antykorozyjne) i dlatego plyn powinno sie wyminiac

>no i najważniejsze - ani w samochodzie, ani w moto nie wiem jaki jest >wlany płyn

zrob test - zlej po troche z auta i z moto, i zmieszaj z nowym - jesli sie nie zrobia kluski to przeplucz tylko uklad i tyle, jesli sie zrobia to przeplucz bardzo dokladnie i tez tyle..wiecej nei ma co robic Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Zajonc




Dołączył: 02 Sie 2007
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Białystok

PostWysłany: Śro 21:26, 28 Sty 2009 Powrót do góry

..:maniek:.. napisał:
Zajonc cos cie ten mechanik zwodzil Smile Po pierwsze rozciencza sie tylko koncentraty! gotowych plynow sie nie rozciencza bo sa "gotowe" Smile


a to w którymś momencie ja nawet o rozcieńczaniu mówiłem?? Wink co do reszty oczywiście w pełni się zgadzam, bo nic mi nie pozostaje, bom w tym temacie zielony jak trawka w maju Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin