FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Nie załącza się wentylator?! Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
pepe99




Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 12:59, 16 Kwi 2011 Powrót do góry

Mam pytanie do Was spece. Po rozgrzaniu wczoraj motonga w korku, zapaliła mi się lampka od TEMPeratury. Zjechałem sobie na boczek, sprawdzam i wentylator nie chodzi.... a chodził! WTF?

Chłodnica gorąca, czyli termostat odpada.
Zostają dwa czujniki w górnej części chłodnicy. Tu do Was pytanie. Jak te czujniki sprawdzić? Serwisówka podaję, żeby wykręcić i podgrzewać je w gorącym oleju Smile do odpowiedniej temperatury.

Czy ktoś z Was robił takie praktyki?
Jaka jest różnica między Termo switch, a Temperature switch Smile ? (jak to po polskiemu brzmi?)
A może to coś innego zepsuło się?

Z góry dzięki.
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
STEFAN




Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 553
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mrągowo

PostWysłany: Sob 15:15, 16 Kwi 2011 Powrót do góry

pepe99 napisał:
Mam pytanie do Was spece. Po rozgrzaniu wczoraj motonga w korku, zapaliła mi się lampka od TEMPeratury. Zjechałem sobie na boczek, sprawdzam i wentylator nie chodzi.... a chodził! WTF?

Chłodnica gorąca, czyli termostat odpada.
Zostają dwa czujniki w górnej części chłodnicy. Tu do Was pytanie. Jak te czujniki sprawdzić? Serwisówka podaję, żeby wykręcić i podgrzewać je w gorącym oleju Smile do odpowiedniej temperatury.

Czy ktoś z Was robił takie praktyki?
Jaka jest różnica między Termo switch, a Temperature switch Smile ? (jak to po polskiemu brzmi?)
A może to coś innego zepsuło się?

Z góry dzięki.
Pozdrawiam.



"pepe99" Sprawdź czy nie brakuje płyny w układzie chłodzenia .

Może się zdarzyć mając czujniki temperatury zamontowane dosyć wysoko w chłodnicy ( tak jak w naszym przypadku ) , że przy niskim poziomie cieczy chłodzącej nie sięga ciecz chłodząca do czujników.

Termo switch, domyślam się , że to czujnik załączający wentylator przy temperaturze 105 stopni Celsjusza.

Temperature switch a to czujnik temperatury , który przy 117 stopni Celsjusza włącza kontrolkę na kierownicy mówiącej o przegrzewaniu silnika.

Zacznij od sprawdzenia ilości cieczy chłodzącej a następnie jeszcze przed sprawdzeniem w/w czujników zastanów się kiedy był wymieniany płyn chłodniczy.

On również ma wpływ na temperaturę w czasie pracy silnika.


Pozdrawiam Stefan


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Sob 15:30, 16 Kwi 2011 Powrót do góry

Jeśli poziom płynu jest ok to sprawdził bym także czy sam wentylator działa podłączając go bezpośrednio do aku gdyż sam silniczek wentylatora mógł również ulec uszkodzeniu a sprawdzenie go jest chyba prostsze niż sprawdzanie czujników. Jak wentylator sprawny trzeba szukać niestety w czujnikach.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Sob 18:51, 16 Kwi 2011 Powrót do góry

Po kontroli poziomu płynu to tak jak DIS napisał sprawdź silniczek.

W tym celu zdejmij przewody z czujnika i zewrzyj je ze sobą. Jeżeli trafisz czujnik ten od lampki to zapalisz ją. Jak od wiatraka to powinien wiatrak zaskoczyć. Jak nie zaskoczy to problem właśnie z nim lub instalacją.

Jak zaskoczy to czujnik pewnie do wymiany.

Przy teście stacyjka oczywiście włączona.

Pozdrawiam,
Griba


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
pepe99




Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 0:47, 17 Kwi 2011 Powrót do góry

Dzięki za odpowiedzi.

1. Czyli tak, odczepiam kabelki od czujnika nr1 (te przy chłodnicy na górze?), zwieram je i patrze co się wydarzy? (na włączonej stacyjce Smile

2. Potem czujnik nr2.

3. Jeżeli oba hulają to sprawdzam płyn chłodniczy.

No i tu problem, wybaczcie ale nie wiem jak to zrobić Sad Z tego co kojarzę to jest ten zbiorniczek tuż za kierownicą, pod tymi czarnymi na 3 imbusy plastykami ?

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Nie 18:40, 17 Kwi 2011 Powrót do góry

Czujniki - tak dokładnie trzeba zrobić - tyle, że dziś patrzyłem, przewody od czujnika idą do złączek i tam trzeba by je zdjąć.

Sprawdź jeszcze bezpieczniki na wszelki wypadek, zwłaszcza ten o nr 3, czy nie spalony.

Dolewanie płynu - prawa strona, odkręcasz czarną klapkę i jest rurka z zakrętką. Uzupełniasz pod korek.

Pozdrawiam,
Griba


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
ivf




Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Człuchów, pomorskie

PostWysłany: Pon 14:56, 18 Kwi 2011 Powrót do góry

zrób tak jak koledzy doradzają i jeszcze możesz zapoznać się z tymi tematami:
http://www.motorniczy.fora.pl/suzuki-vx-800-silnik-i-naped,1/chlodnica,726.html
http://www.motorniczy.fora.pl/suzuki-vx-800-silnik-i-naped,1/przelacznik-wentylatora,836.html
http://www.motorniczy.fora.pl/suzuki-vx-800-silnik-i-naped,1/chlodnica-wymiana-plynu-i-konserwacja,1276.html


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
pepe99




Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 23:28, 18 Kwi 2011 Powrót do góry

Dzięki za linki Wink Przestudiowałem, zapoznałem się.

Mam jednak pytanie, co można dolać do zbiorniczka, jeżeli byłoby za mało płynu? Mam wodę demineralizowaną niby do chłodnic, akumulatorów itp. Ale czy nie zagotuje się za wcześnie ? Smile

Może łatwiej po prostu zmienić płyn na nowy. Ale spokojnie tu też Was pomęczę... co wlewamy do chłodnicy ??? Smile 50:50 wody i ???? Czy może sam płyn.

Pamiętajcie cierpliwość jest cnotą Razz

Dzięki za info i odp.
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez pepe99 dnia Pon 23:31, 18 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
STEFAN




Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 553
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mrągowo

PostWysłany: Wto 7:19, 19 Kwi 2011 Powrót do góry

pepe99 napisał:
Dzięki za linki Wink Przestudiowałem, zapoznałem się.

Mam jednak pytanie, co można dolać do zbiorniczka, jeżeli byłoby za mało płynu? Mam wodę demineralizowaną niby do chłodnic, akumulatorów itp. Ale czy nie zagotuje się za wcześnie ? Smile

Może łatwiej po prostu zmienić płyn na nowy. Ale spokojnie tu też Was pomęczę... co wlewamy do chłodnicy ??? Smile 50:50 wody i ???? Czy może sam płyn.

Pamiętajcie cierpliwość jest cnotą Razz

Dzięki za info i odp.
Pozdrawiam.



"pepe99" Trzeba dolać płyn taki jakim jest zalany układ chłodzenia w Twoim Vx-sie.

Są w cepeenach płyny , które można dolewać do każdego płynu w chłodnicy.

W zasadzie trzeba myśleć o wymianie i dolewać ten sam jakim zalałem układ chłodzenia .

Słusznie zauważyłeś , że nie powinno się dolewać i rozcieńczać wodą bo nasz płyn traci temperaturę wżenia.

W motocyklach czujniki temperatury załączają , włączają przy znacznie wyższej temperaturze jak w samochodach .

W naszym moto przy 105 -ciu stopniach włączają wentylator a przy 117-stu kontrolkę temperatury ostrzegającą przed przegrzaniem silnika.

Sprawny termostat motocyklowy również otwiera przy wyższej temperaturze jak w samochodowy termostat

Jak sam widzisz temperatura wrzenia płynu chłodniczego w naszym moto ma zasadniczy wpływ na funkcjonowanie wielu podzespołów.

Wnioski nasuwają się same co z tym problemem począć ale decyzja oczywiście należy do Ciebie.




Pozdrawiam Stefan


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Wto 8:56, 19 Kwi 2011 Powrót do góry

Borygo do chłodnic kosztuje trochę więcej niż destylowana ale nie wyparuje tobie jak woda a znaleźć to można w każdym sklepie motocyklowym i na każdej stacji. Jak ci w trasie wyparuje to można nawet nasikać (jak się nie ma innego płyny) tylko płyny takie mogą być wykorzystane jedynie na krótkich odcinkach czyli na najbliższą stację i zmiana. Jakikolwiek płyn może tylko chwilowo zastąpić płyn chłodzący.

Płyny chłodzące mają rzekomo dodatki zapobiegające korozji i osadzaniu się ewentualnych zanieczyszczeń w chłodnicy co nie powoduje jej zniszczenia od wewnątrz i tym samym spadku jej sprawności. Płyn chłodzący w baniaku 4 litrowym to koszt ok 20zł i zostaje go sporo na dolewki w razie czego bo do chłodnicy wlewa się ledwie ciut ponad połowę.

Istotne jest co zauważył Stefan że temperatura załączenia wentylatora to 105 stopni a w takiej temperaturze woda wrzy w najlepsze i rurka przelewowa nie wystarczy do odprowadzenia pary w związku z czym układ chłodzenia może ulec rozsadzeniu, czego nie chciał bym doświadczyć. Dlatego też wodę stosował bym jedynie w awaryjnych sytuacjach a normalnie stosował płyn do chłodnic.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez dis dnia Wto 8:58, 19 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto 13:58, 19 Kwi 2011 Powrót do góry

Witam!

Są gotowe płyny, których nie trzeba rozrabiać z wodą.

Z wodą rozrabiasz koncentrat - też takie są.

Na dolewkę woda demineralizowana może być ale jak za dużo jej wlejesz to zmienią się właściwości płynu chłodzącego i tak jak koledzy pisali. Przestanie odpowiednio chłodzić (zagotuje się), zimą szybciej będzie zamarzał.

No i lepiej płynów nie mieszać, bo coś się może wytrącić w układzie - jeżeli nie wiemy czy ich skład jest podobny (kolor o tym nam nie powie).

Pozdrawiam,
Griba


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
pepe99




Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 9:31, 23 Kwi 2011 Powrót do góry

Dzięki wszystkim za odpowiedź. Problem rozwiązany.

Zdjąłem czarny plastikowy dekielek, żeby dostać się do zbiorniczka. Podczas gmerania w kablach okazało się, że rozpiął się kabel od wentylatora Razz Podczepiłem, zagrzałem nieco silnik i działa Smile

W przyszłym tygodniu i tak zmienie płyn, bo nie wiem kiedy poprzedni właściciel go wymieniał Wink

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
zbychu




Dołączył: 26 Mar 2011
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Nie 17:32, 24 Kwi 2011 Powrót do góry

ALE się zgrało Razz właśnie wczoraj przestał mi działać wiatrak, i miałem zamiar popytać na forum co z tym fantem zrobić :> zaraz idę do garażu troche pogrzebać. POZDRAWIAM Zbychu


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
wiktor




Dołączył: 03 Paź 2011
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kowale Pańskie

PostWysłany: Śro 10:39, 17 Kwi 2013 Powrót do góry

Poczytałem trochę o waszych problemach z chłodzeniem i mam pytanie jak sprawdzić czujniki od temperatury, czy tylko po ich demontażu można to zrobić czy jest możliwość z zamontowanymi, chciałbym to sprawdzić ponieważ jeszcze nigdy nie załączył mi się wentylator, a sam wentylator jest na pewno sprawny.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Śro 10:48, 17 Kwi 2013 Powrót do góry

Na zamontowanym nie pozostaje nic innego jak rozgrzać motor na postoju. Przy temperaturze otoczenia 20 stopni to zajmuje dobrą chwilę, zanim wentylator się załączy - chyba z 20-30 minut.

Możesz za to łatwo sprawdzić wiatrak zwierając dwa z przewodów idące do czujnika temperatury w chłodnicy. Złączki do nich łatwo znajdziesz pod lewą trójkątną pokrywką znajdującą się przy główce ramy.

Pozdrawiam,
Griba


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin