FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 kranik Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
tomek40




Dołączył: 17 Sty 2012
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zagań lubuskie

PostWysłany: Nie 18:15, 12 Lip 2015 Powrót do góry

Witam, wczoraj zapomniałem otworzyc kranik i ruszyłem w trasę ....powinno paliwo się wypalic i silnik zgasnąć ja jednak jechałem i jechałem, okazało się że kranik w pozycji off puszcza paliwo, teraz boję się zostawiać go na noc w takim położeniu (off) i zostawiam tak jak jezdzę w,,on" ....co robić? nowy kranik czy zestaw naprawczy, patrzyłem na allegro ale nie ma do vx 800....od jakiego moto pasuje a może zostawic tak jak jest bo podcisnienie chyba trzyma. Proszę o radę i dziękuję Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
szuwar




Dołączył: 19 Mar 2012
Posty: 266
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konarzewo k/Poznania

PostWysłany: Nie 20:46, 12 Lip 2015 Powrót do góry

Jak masz podciśnieniowy to tak to właśnie działa i jest prawdopodobnie ok.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Nie 22:41, 12 Lip 2015 Powrót do góry

Najłatwiej to sprawdzić odpinając przewód paliwa w zbiorniku, jeśli nie leci w off i on to jest podciśnieniowy a potwierdzi to dodatkowo jak zassasz powietrze przez przewód idący do tylnego gaźnika. Jak wtedy poleci to na bank podciśnieniowy i nie ma się o co martwić gdyż jest szczelny.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez dis dnia Nie 22:43, 12 Lip 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Nie 23:41, 12 Lip 2015 Powrót do góry

To jeszcze ja coś dorzucę od siebie. Wink

Kraników były dwa typy. W starszych wersjach motocykla sterowany wyłącznie pokrętłem - z pozycją ON, OFF i RES.

W nowszych montowany był kranik podciśnieniowy bez pozycji OFF. Kranik taki paliwo puszcza wtedy, gdy dostanie podciśnienie dodatkowym przewodem z tylnego gaźnika.

Na boczku w opisie pokrętła możesz mieć pozycję OFF mimo, że kranik jest podciśnieniowy. Kranik taki przy poziomie paliwa powyżej rezerwy podaje paliwo w dowolnym położeniu pokrętła, gdy silnik pracuje i do kranika dociera podciśnienie.

Sprawdź jaki masz kranik. Będziesz wiedział jak ustalisz, czzy dochodzi do niego przewód podciśnienia z tylnego gaźnika.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez griba dnia Nie 23:44, 12 Lip 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
tomek40




Dołączył: 17 Sty 2012
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zagań lubuskie

PostWysłany: Pon 10:10, 13 Lip 2015 Powrót do góry

Witam i dziękuję wszystkim za wiadomości....mam motocykl z 1990 roku a mój kranik jest podcisnieniowy ( ma dwa wyjscia , paliwo i wężyk podciśnienia, który prowadzi do jednego z gazników) paliwo leci tylko kiedy motocykl pracuje, jezeli silnik jest wyłączony to paliwo nie leci, ale myślałem, że w pozycji off jest całkowicie odcięty dopływ benzyny. Rozumiem, że u mnie jest wszystko dobrze Smile ....a jak zostawiac kranik podczas dłuższego postoju w poz off czy on, ma to w takim przypadku jakies znaczenie?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Pon 10:33, 13 Lip 2015 Powrót do góry

Nie ma to znaczenia jak zostawisz kranik jeśli masz podciśnieniowy. W dół jest otwarty normalnie w górę rezerwa. Ja mam podciśnieniowy i zawsze mam na on chyba, że kończy mi się paliwo i jest rezerwa to mam res.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Maniek




Dołączył: 19 Maj 2013
Posty: 264
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Żary FZA

PostWysłany: Pon 10:37, 13 Lip 2015 Powrót do góry

tomek40 napisał:
mam motocykl z 1990 roku a mój kranik jest podcisnieniowy ( ma dwa wyjscia , paliwo i wężyk podciśnienia, który prowadzi do jednego z gazników) paliwo leci tylko kiedy motocykl pracuje, jezeli silnik jest wyłączony to paliwo nie leci, ale myślałem, że w pozycji off jest całkowicie odcięty dopływ benzyny. Rozumiem, że u mnie jest wszystko dobrze Smile ....a jak zostawiac kranik podczas dłuższego postoju w poz off czy on, ma to w takim przypadku jakies znaczenie?


Cześć.
Jak sam zauważyłeś i napisałeś masz kranik podciśnieniowy. Więc jest w nim ustawialna pozycja ON i RES. OFF jest na zgaszonym bez znaczenia jak jest ustawione pokrętło.
Można dla tzw. bezpieczeństwa zostawiać na ON, bo w razie gdyby zaworek podciśnieniowy zaczął przepuszczać, to nie stracisz całego paliwa z baku.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon 13:28, 13 Lip 2015 Powrót do góry

tomek40 napisał:
....a jak zostawiac kranik podczas dłuższego postoju w poz off czy on, ma to w takim przypadku jakies znaczenie?


Bez znaczenia - nie ma w tym kraniku czegoś takiego jak dodatkowe OFF. Brak podciśnienia = brak przepływu paliwa przez kranik.

Jedno jest pewne - im mniej się nim kręci tym dłużej taki kranik pożyje. Wink

Exclamation Jak kranik nawali, a paliwa dużo w baku, to przez tylny gaźnik iglica przepuści je do silnika.
Idea Dlatego zawsze warto sprawdzić poziom oleju po dłuższym postoju.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez griba dnia Pon 13:42, 13 Lip 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
tomek40




Dołączył: 17 Sty 2012
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zagań lubuskie

PostWysłany: Pon 20:54, 13 Lip 2015 Powrót do góry

Dziękuję ....teraz już wiem wszystko o kraniku Wink, a swoją drogą to powinno być takie całkowite zamknięcie paliwa np. na okres zimowania i w razie czego gdyby zaczął kranik puszczać. Niebezpieczna sprawa z tym paliwem w silniku....


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin