FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Problem z tylnym gaźnikiem Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Gregor




Dołączył: 06 Lut 2013
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SOCHACZEW

PostWysłany: Wto 22:06, 12 Lut 2013 Powrót do góry

Dzięki za podpowiedzi, zaskoczyła od pierwszego! Ale tak jak się domyślałem, jest kolejne pytanie, mianowicie chodzi o śrubę składu mieszanki tylnego gaźnika, silnik nie reaguje na regulację, nie wiedziałem jak to jest i wykręciłem ją dosyć nieostrożnie i rozlecialy mi się części, znalazłem oczywiście śrubkę, sprężynke małą podkładkę i oring, złożyłem wszystko ale dalej nie reaguje a tylny cylinder jakby gorzej pracował, zwłaszcza jak jest zimny, może czegoś brakuje, albo co może być przyczyną? Napełni nie ssanie, to już naprawione Smile, a i jeszcze jedno, jak idą przewody od ósmy tylnej, ten na dół i przewód przelewowy od zbiorniczka wyrównawczego, puściłem je na dół, ale jakoś dużo zwisają... Z góry dzięki za podpowiedzi i przepraszam za ort, padł mi komp i piszę z komórki Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto 23:40, 12 Lut 2013 Powrót do góry

Hej!

Jak nie reaguje może być zapchana dysza biegu jałowego w tym gaźniku.
Wtedy silnik będzie słabo reagował na gaz przy tym gaźniku (jak poruszasz tylko tą przepustnicą). Po zdjęciu komory pływakowej trzeba ją wykręcić i przeczyścić. Uważaj przy tym, żeby nie rozkalibrować dyszy. Osad z paliwa zbiera po stronie, której nie widać, dopóki dyszy nie wykręcisz.

Przewody idą mniej więcej obok tylnej puszki filtra powietrza i wychodzą przy centralnej nóżce. Na dole na ramie powinien być klips, którym możesz zebrać przewody.

Pozdrawiam,
Griba


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gregor




Dołączył: 06 Lut 2013
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SOCHACZEW

PostWysłany: Śro 11:54, 13 Lut 2013 Powrót do góry

Dzięki Griba, zastanawia mnie jeszcze wpływ poziomu paliwa w gaźniki na skład mieszanki, wcześniej pływak był na 21 mm, ustawiłem go na 28 czyli obniżyłem poziom paliwa o 7 mm i teraz zastanawiam się czy nie wrócić do poprzedniego poziomu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Śro 13:15, 13 Lut 2013 Powrót do góry

Jasne, że poziom paliwa ma wpływ.

Ale ustaw go według manuala tak jak powinno być.

Reszta to może być kwestia zapchanej dyszy. Właśnie kiedyś tak miałem, że dopiero jak dysze wykręciłem, to po drugiej stronie miała osad, który zmniejszał jej światło.

Pozdrawiam,
Griba


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gregor




Dołączył: 06 Lut 2013
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SOCHACZEW

PostWysłany: Śro 16:45, 13 Lut 2013 Powrót do góry

OK, to która dysza to jest tą od wolnych obrotów? jutro chyba znowu rozbiorę gaźnik i spróbuję to przeczyścić. Pierwszy (tylny) cylinder nie odpala od razu jak zimny, dopiero jak się rozgrzeje, ssanie jest chyba ok, tłoczki wyciągają się równo, ale nawet po rozgrzaniu silnika gaźnik nie reaguje na regulację śrubą składu mieszanki... Proszę jeszcze o info czy dobrze ją wkręcam, śruba, sprężynka, podkładka, oring. Tak ma być i niczego nie brakuje?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Śro 17:55, 13 Lut 2013 Powrót do góry

Dyszę zobaczysz jak zdejmiesz komorę pływakową. Jest to taki złoty wkręt. Znajduje się obok dyszy głównej, w której porusza się iglica tłoczka sterowanego membraną.

Co śruby regulacyjnej - to jest śruba z iglicą. Nie brakuje nic. Nie pamiętam, żeby była tam jakaś podkładka. Raczej szedł oring, potem sprężyna, potem śruba - ale mogę się mylić.

Ssanie ważne, żeby łapało od razu. Zobacz, czy ręką nie możesz jeszcze linki nieco wyciągnąć jak odpalasz.

Aha i odkręcenie śrub składu mieszanki będzie zwykle większe niż w manualu, tylny gaźnik to u mnie zaczyna działać dopiero przy około 2 obrotach.

Pozdr,
Griba


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Ikis




Dołączył: 15 Sie 2011
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: dolnośląskie

PostWysłany: Pią 8:41, 15 Lut 2013 Powrót do góry

Co prawda różnie bywa ale u mnie walnięty był zawór iglicowy i żadna regulacja nie dawała efektu... Gdybyś wyciągał gaźnik sprawdź sobie ten zawór i o-ring na jego korpusie... wymiana o-ringu nie zaszkodzi a zaoszczędzi Ci kosztów jakie ja poniosłem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gregor




Dołączył: 06 Lut 2013
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SOCHACZEW

PostWysłany: Pią 17:25, 15 Lut 2013 Powrót do góry

Cześć, dziś znowu rozebrałem gaźnik, przyznaję, że dochodzę do wprawy Laughing i dysza wolnych obrotów jak najbardziej ok, ale zasyfiały był ten tłoczek pod małą membraną, wcześniej tam nie zaglądałem... Syfu było tyle, że w ogóle nie mogłem go wyciągnąć, więc kupiłem spray do czyszczenia gaźników, zapsikalem i za jakiś czas puściło. Wymyłem cały syf i złożyłem, silniczek cyka teraz bardzo równo, więc tak już zostawię, zostaje mi tylko synchronizacja za pomocą u-rurki, ale z tym może być ciężko, bo wypiło mi całą mieszankę paliwowo-olejową przy odpalaniu Sad
Popróbuję jeszcze coś zrobić, ale boję się, że bez wakuometrów sobie nie poradzę...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Pią 19:47, 15 Lut 2013 Powrót do góry

musisz lepiej zdławić końcówki ururki bo inaczej przy dużej różnicy podciśnienia wciąga wszystko.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gregor




Dołączył: 06 Lut 2013
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SOCHACZEW

PostWysłany: Pią 23:22, 15 Lut 2013 Powrót do góry

Wbiłem po 3 igły z każdej strony, grubości nie pamiętam, ale średnie były. Nic to nie dało, wychlał cały olej a z tyłu pojawiła się błękitna chmurka Rolling Eyes Chyba mocno musi być synchro rozregulowane, chociaż silnik ładnie chodzi. A teraz pytanie, ile za samo synchro można zapłacić?
Zostały mi już tylko oleje, w silniku i kardanie, no i to synchro. Więc niebawem można wyjeżdżać Very Happy reszta to wizualka, ale tym chyba się zajmę w następną zimę!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
góri




Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 1531
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łazy k/Zawiercia woj. Śląskie

PostWysłany: Pią 23:38, 15 Lut 2013 Powrót do góry

W moich okolicach synchro po znajomości ok 100zł, normalnie w serwisie 200 Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Pią 23:50, 15 Lut 2013 Powrót do góry

Kup 2 najmniejsze igły w aptece, dodatkowo je ściśnij i wsadź w przewody, dławienie dobre i przy odpowiednio długim przewodzie nie wychleje nic. Przy końcowej regulacji jednak lepiej by były ciut większej średnicy dysze bo zauważyłem, że zbyt wolno się zmienia poziom po podkręceniu (występuje opóźnienie mogące nieco mylić).
Wakuometry zegarowe to 20zł/szt ale lepsze są te ciut droższe z gliceryną bo ja do swoich muszę oleju trochę wlać by wskazówka nie latała jak szalona a ten olej wycieka po czasie - dlatego szczelną glicerynkę polecam.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
szuwar




Dołączył: 19 Mar 2012
Posty: 266
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konarzewo k/Poznania

PostWysłany: Sob 0:33, 16 Lut 2013 Powrót do góry

Ja po prostu obciąłem igły przecinaczkami, nie pamiętam rozmiaru, ale jakieś średnie i też jest dobrze:) Gdybyś kupował to najcieńsze, inaczej mają za dużą przepustowość. I tylko jedna na cylinder.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gregor




Dołączył: 06 Lut 2013
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SOCHACZEW

PostWysłany: Sob 0:49, 16 Lut 2013 Powrót do góry

No dobra, ale jak mi wypiła całą mieszankę przy 3 ogląda to przy jednej cienkiej od razu połknie wszystko. Chyba że przestawić linkę przed odpalaniem i znowu próbować?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
szuwar




Dołączył: 19 Mar 2012
Posty: 266
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konarzewo k/Poznania

PostWysłany: Sob 3:07, 16 Lut 2013 Powrót do góry

Może faktycznie użyj wakuometrów. Co prawda u-rurka się sprawdza ale przy wakuometrach nic nie wsysa:)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin