FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 tylne amortyzatory Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
vxiarz
Gość






PostWysłany: Sob 17:57, 31 Sty 2009 Powrót do góry

Witam wszystkich, chciałem się Was zapytać, czy istniały wersje vx 800 z tylnymi amorami bez regulacji twardości? A jeżeli nie, to czy od razu odpuścić sobie oglądanie takiego motocykla, czy jednak spróbować obejrzeć?

Pozdrawiam
..:maniek:..




Dołączył: 19 Sie 2006
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: jaworzno

PostWysłany: Sob 20:26, 31 Sty 2009 Powrót do góry

nie wiem skad takie pytanie?
VX z tego co wiem wychodzily tylko z jednym rodzajelym amorkow, ale to ze nie sa one oryginalne o niczym nie swiadczy - jesli moto jest OK to pewnie amorki ktos wymienil bo stare sie zuzyly.
PS.oryginalne amortyzatory sa bardzo drogie, pewnie cos kolo 2000zl/kpl! a dobre zamienniki mozna kupic juz za 400zl/kpl...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2276
Przeczytał: 36 tematów

Pomógł: 54 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon 12:56, 02 Lut 2009 Powrót do góry

Witam!

Mój manual do moto w wersji DE - o ile mnie pamieć nie myli - podaje dwa różne sposoby regulacjio twardości tyłu dla różnych odmian tylnego zawieszenia.

Czy to możliwe, że były dwa rodzaje sterowania twardością?

Pozdrawiam,
Griba


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
ivf




Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Człuchów, pomorskie

PostWysłany: Pon 15:53, 02 Lut 2009 Powrót do góry

tak, wg manuala i serwisówki są 2 rodzaje amortyzatorów:

z tego co dotychczas zauważyłem, najczęstsze są te z lewej "other models":

[link widoczny dla zalogowanych]

mimo wszystko w obu powinno być ustawne napięcie wstępne sprężyny (spring preload) oraz "damping force - rebound" (co to jest? dobijanie?):

[link widoczny dla zalogowanych]

natomiast w tym "naszym" dodatkowo powinna być ustawna właśnie twardość (dobrze to rozumiem?) - "dumping force - compression"

[link widoczny dla zalogowanych]

no to jeszcze wypada podać tylko wymieniane wyżej kody krajów:

[link widoczny dla zalogowanych]

prawdę mówiąc z kodów wynika, że te prostsze amoryzatory były stosowane głównie w stanach, jednak również na eksport ogólnoznaczący czyli jak mniemam do krajów nie wymienionych w tabeli.. czyli możemy to być my lub inna niewymieniona część europy, z której cały czas sprowadzamy te cuda.. Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ivf dnia Pon 15:55, 02 Lut 2009, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
..:maniek:..




Dołączył: 19 Sie 2006
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: jaworzno

PostWysłany: Pon 22:06, 02 Lut 2009 Powrót do góry

Dumping to sila odbicia czyli tlumienie - i reguluje sie ja tym malym pokretelkiem - pokretlo przechodzi prez wnetrze tloczyska i reguluje zaworkami przeplyw oleju z jednej czesci tloka do drugiej.
PS>ja kiedys testowalem wszystkie polozenia tego pokretla i hmm..osobiscie roznicy zadnej nie czulem...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin