FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Wężykowanie tylnego koła Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
STEFAN




Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 553
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mrągowo

PostWysłany: Pon 11:43, 10 Maj 2010 Powrót do góry

Mam pytanie do posiadaczy wspaniałych VX-sów. Czy ktoś z Was spotkał się z podobnym problemem, którego w skrócie chcę opisać ?Tak jak wcześniej wspomniałem pochodzę z mazur i najczęściej po mazurskich drogach się przemieszczam swoim moto. Dodam tylko tyle ,że te nasze drogi są bardzo mocno wydeptane. Koleiny, na niektórych odcinkach są w związku z tym bardzo głębokie. Po naprawie sprzęgła po raz drugi wyjechałem na drogę w celu sprawdzenia naprawy i regulacji tego sprzęgła i pełne zaskoczenie. Zauważyłem przy wyprzedzaniu , że tył na tych głębokich koleinach strasznie wężykuje. Wcześniej było podobnie ale nie z taką intensywnością jak obecnie, że włosy wyłażą z kasku przy podobnych sytuacjach na drodze. Czy brak uślizgu sprzęgła może być tego przyczyną, bo silnik gwałtowniej oddaje moc na tylne koło? Czy koleiny zwiększyły swą głębokość ? Czy czas zająć się wymianą łożysk w wahaczu. I co Wy na to. Pozdrawiam Stefan


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Pon 13:43, 10 Maj 2010 Powrót do góry

Sprzęgło nie powinno się ślizgać jeśli nie masz wciśniętej klamki a wątpię byś wyprzedzał na półsprzęgle więc oddawanie mocy jest takie jak powinno być. Możliwości jest kilka tak jak wspomniałeś łożyska ośki lub wahacza ale też według mnie mogą na to wpływać zużyte amortyzatory i przez to też koło może sprawiać wrażenie jak by uciekało. Luzy na łożyskach wahacza łatwo sprawdzić a mianowicie odkręcasz na dole tylne amortyzatory i masz tylko wahacz na łożyskach. Teraz możesz spróbować poruszyć wahaczem prawo lewo (nie góra dół) i będziesz wiedział czy przez to lata cały tył. jak będą luzy to trzeba by pomyśleć o łożyskach wahacza. Wymiana nie jest skomplikowana a koszt (chociażby z allegro) to około 100zł więc nie dużo jeśli chodzi o nasze bezpieczeństwo. Jeśli chodzi o łożyska osi to niestety nie diagnozowałem ich jeszcze więc nie wiem bo nie szukałem takich informacji nigdzie. Najtrudniej chyba zdiagnozować amortyzatory i koszt ich wymiany jest najwyższy dlatego wpierw próbowałbym zrobić łożyska i sprawdzić czy to nie jest ich wina.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez dis dnia Pon 13:45, 10 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
STEFAN




Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 553
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mrągowo

PostWysłany: Pon 14:05, 10 Maj 2010 Powrót do góry

Dzięki kolego za tak szybką pomoc w tym temacie.Dodam ,że z tym uślizgiem sprzęgła miałem na myśli jazdę jeszcze przed wymianą tarcz i sprężyn sprzęgłowych. W stu procentach się z Tobą zgadzam , że na bezpieczeństwo nigdy za wiele kasy. Jeszcze raz dziękuje . Pozdrawiam Stefan


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
ivf




Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Człuchów, pomorskie

PostWysłany: Pon 14:41, 10 Maj 2010 Powrót do góry

a może po prostu powietrze z koła w czasie postoju uszło? taka "usterka" byłaby najmilej widziana Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
STEFAN




Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 553
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mrągowo

PostWysłany: Pon 15:20, 10 Maj 2010 Powrót do góry

To również uwzględniam w moich przypuszczeniach co do przyczyn "ivf".Uzupełniam ciśnienie w gumach z reguły na stacjach CPN-nu manometr ciśnieniowy na tych stacjach manometrowi nierówny. A ja zaopatrzyłem się w taki , którym mogę sprawdzić ciśnienie w gumach tylko z przodu bo z tyłu nie mogę nim podejść. Kwestia czasu i tą przyczynę wykluczę lub uzupełnię ciśnienie. Dzięki "ivf". Pozdrawiam Stefan


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
tyger




Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polkowice dol.śl 100 km od Wrocławia

PostWysłany: Pon 17:42, 10 Maj 2010 Powrót do góry

Stefan sprubuj opuscic tylne zawieszenie i zmiejszyc dwardość mi pomogło


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
STEFAN




Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 553
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mrągowo

PostWysłany: Pon 18:25, 10 Maj 2010 Powrót do góry

Nie wiem czy Cię "tyger" dobrze zrozumiałem. Opuścić tylne zawieszenie to ścisnąć bardziej sprężyny a co za tym idzie zwiększyć twardość tylnego zawieszenia. Tam jak dobrze pamiętam jest regulacja, pięć czy sześć zakresów ustawień tej sprężyny. Nie pamiętam co tam w tej chwili mam ustawione. Do garażu mam półtora kilometra, przy najbliższej okazji sprawdzę, chyba ,że ciekawość będzie silniejsza i polecę zaraz. Pozdrawiam stefan


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
tyger




Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polkowice dol.śl 100 km od Wrocławia

PostWysłany: Wto 12:37, 11 Maj 2010 Powrót do góry

Stefan tak właśnie jak myślisz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
ivf




Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Człuchów, pomorskie

PostWysłany: Wto 13:50, 25 Maj 2010 Powrót do góry

no i jak wrażenia z wężykowania po wypadzie nad morze? przyczyna ustalona czy wciąż za mało km? Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
STEFAN




Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 553
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mrągowo

PostWysłany: Wto 19:27, 25 Maj 2010 Powrót do góry

Podejrzewam , że jednak wahacz ma trochę luzu. Ciśnienie w kole tylnym było o pół atmosfery mniejsze niż powinno być. Na równej drodze jest ok ale tam gdzie są większe koleiny i przy wyprzedzaniu niestety muszę bardzo uważać. Mam taką cichą nadzieje , że uda mi się dojechać do końca sezonu, szkoda czasu teraz na remonty. A jeżeli chodzi o wrażenia z wypadu nad morze to muszę powiedzieć "ivf " , że były niesamowite


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
ivf




Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Człuchów, pomorskie

PostWysłany: Śro 9:23, 26 Maj 2010 Powrót do góry

jesli zauważasz to na samych koleinach to być może masz po prostu startą już dość oponę? nie chodzi mi o sam bieżnik, tylko płasko wytarty środek opony. jak zmieniłem oponę z "już_lekko_płaskiej" na "jeszcze_okrągłą", znane mi dotychczas koleiny nagle się spłaściły i to ogromnie..


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
STEFAN




Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 553
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mrągowo

PostWysłany: Śro 15:37, 26 Maj 2010 Powrót do góry

Oponę faktycznie mam starą jest od chwili zakupienia moto a to jak by nie patrzeć minęło ponad pięć lat. Wiem "ivf" o jakim wypłaszczeniu mówisz najczęściej spotykane jest u tych posiadaczy moto co w obecności widzów w przyśpieszonym tempie drą oponę na parkingu . U mnie faktycznie opona się kończy ale jak się dokładnie przyjrzę to nie widzę tej płaskiej powierzchni na obwodzie gumy ale jedna z przyczyn tego stanu rzecz na pewno trafna . Pozdrawiam Stefan


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Śro 18:16, 26 Maj 2010 Powrót do góry

Tak odnośnie opon to dobrze też sprawdzić z którego roku jest bo to że 5 lat na moto wcale nie oznacza że z 2005roku jest. Ja będę też musiał chyba zmienić bo bieżnik jest niby ok lat opona z 2000roku to już troche stara guma a na nowej to faktycznie spora różnica jest (sprawdzone przy poprzedniej maszynie).
Problemem jest jedynie cena opon bo brigstone battlax to ok 1000 za komplet Sad
Znalazłem oponki maxxis promaxx i te za komplet wychodzą ok 450zeta tylko nie wiem jak z ich jakością bo cena całkiem przystępna jak za nowe nie leżakowane gumy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
waffen99




Dołączył: 19 Kwi 2009
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krakow

PostWysłany: Czw 6:44, 27 Maj 2010 Powrót do góry

Ja mam na tyle Maxxis i jak dla mnie jest zupełnie wystarczająca. Mam do wymiany przód choć jeszcze na nim trochę polatam. Dis gdzie Ty znalazłeś taką cenę za komplet? Podaj namiary bo w Krakowie nijak takich cen nie widziałem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
ivf




Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Człuchów, pomorskie

PostWysłany: Czw 8:59, 27 Maj 2010 Powrót do góry

rzeczywiście w internecie tył jest do dostania w kilku miejscach za 250zł, przód powinien więc kosztować około 200zł, tylko po szybkim przeglądzie sklepów widzę, że gorzej już z dostępnością naszego rozmiaru.. no i plus przesyłka z 2 dychy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin