FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 zawiecha... zmiana,bo syf był ;) Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Adamzap




Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: BYDGOSZCZ

PostWysłany: Wto 18:38, 09 Paź 2007 Powrót do góry

Na pewno nie będę kombinowal nic z przodem od innego moto.Po pierwsze mam nowiutką tarczę z przodu (400,- Evil or Very Mad ),a po drugie taki hebel w zupełności mi wystarcza na mój styl jazdy.Wiem,że przy pełnym obciążeniu i z plecaczkiem czasami jest kupa ale osobiście bardzo rzadko tak podróżuje.Poza tym Shrequ jak można przerabiać takiego zacnego klasyka jakim niewątpliwie jest VX Cool .Przez weekend zrodził się w mojej głowie bardzo ambitny plan (czy dojdzie do jego realizacji to już inna sprawa...)Otóż przez zimę mam zamiar rozłożyć Suzi na czynniki pierwsze i gruntownie ją odświeżyć (w końcu na 18-ste urodziny należy się jej jakiś porządny prezent Wink ).Aha pytanie z zupełnie z innej beczki.Mechanik podczas regulacji gażników wymontował mi dwie pomarańczowe rurki które odpowiadają za mniejszy przepływ mieszanki (mam niemiecką wersję tłumioną do 50KM).Wiem że nie zmieni to jakoś w drastyczny sposób osiągów itd. bo za mniejszą moc odpowiadają przede wszystkim wałki (nawet nie chciałem żeby to robił Evil or Very Mad ) i stąd moje pytanie do szanownych kolegów czy zmiana ta nie będzie powodowała jakiś skutków in minus?Co prawda nie odczuwam podczas jazdy jakiś negatywnych skutków tej operacji ,ale szczerze mówiąc bardzo odpowiada mi charakterystyka tłumionego silnika(ale mi się rymnęło Shocked ) ,który ciągnie jeszcze lepiej od niskich obrotów i jest cholernie elastyczny- pokażcie mi inny motocykl z tamtych lat ,o tej pojemności osiągający 70 Nm przy 2800 obr/min. Laughing .Ciekaw jestem Waszych opi.Pozdrawiam Xionc Adam.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
pablo70




Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

PostWysłany: Czw 16:31, 11 Paź 2007 Powrót do góry

Shrecku - zastanawiałem się kiedyś nad tym, doszedłem jednak do wniosku że ew. zysk w postaci lepszych hamulców, nie zrekompensuje poniesionych kosztów (biorąc pod uwagę wartość motocykla). A przede wszystkim to ciężko byłoby znaleźć zawieszenie o takiej samej średnicy rur nośnych i jednocześnie odpowiednio długie, chyba że ktoś lubi eksperymenty.
Poza tym jakie koło przednie, inne niż oryginalne będzie pasować stylistycznie do tylnego ?
Przychylam się do opinii Adama, o hamulcach w VX. Wystarczy dbać o "świeżość" i stan płynu, także o kondycję zacisku - jeśli komuś mało to zostaje jeszcze oplot i twarde klocki, ale to już kosztem zużycia tarczy.
Adam podaj jeśli możesz początek nr ramy - ciekawi mnie to co piszesz o rurkach w gaźnikach, z tego co wiem to wersje 37 i 45kW różniły się tylko rozmiarami dysz Confused


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Adamzap




Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: BYDGOSZCZ

PostWysłany: Czw 16:48, 11 Paź 2007 Powrót do góry

Mój nr ramy to VS51B......... czyli 37kw-atowa wersja na rynek niemiecki


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
pablo70




Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

PostWysłany: Czw 17:02, 11 Paź 2007 Powrót do góry

Jeszcze ciekawostka. Dzwoniłem jakiś czas temu do handlarza pytając o przednią tarczę - zacytuję "z grubsza" odpowiedź: "Niestety przednią tarczę sprzedałem już komuś wraz z przednim kołem, ten ktoś postanowił z posiadanego, oraz zakupionego ode mnie koła zrobić jedno na dwie tarcze" ??? - Rozumiem powiedzenie "Polak Potrafi", ale niezmiernie ciekaw jestem
jakiej to technologii użył ów "tuner" do wykonania tego patentu, oraz jakie były tego dalsze konsekwencje (mam nadzieje że szczęśliwy posiadacz dwutarczowego VX-a jeszcze żyje) Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
pablo70




Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

PostWysłany: Czw 17:33, 11 Paź 2007 Powrót do góry

Adamzap napisał:
Mój nr ramy to VS51B......... czyli 37kw-atowa wersja na rynek niemiecki

No to mam teraz "dylemat dyletanta" - podzielę się swoją (wątpliwą?) wiedzą otóż była też wersja (wersje) o mocy 27 lub 35 KM,
wyposażona w gaźniki od wersji 50 KM, dławienie odbywało się w bardzo prosty sposób - nie dało się "odwinąć" gazu do samego końca,
nie wiem natomiast jak było to rozwiązane od strony technicznej Confused


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez pablo70 dnia Pią 9:33, 12 Paź 2007, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
BOhu
Administrator



Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 295
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków/Tarnów/Dębica/Pogórska Wola

PostWysłany: Czw 23:05, 11 Paź 2007 Powrót do góry

"Niestety przednią tarczę sprzedałem już komuś wraz z przednim kołem, ten ktoś postanowił z posiadanego, oraz zakupionego ode mnie koła zrobić jedno na dwie tarcze"

Ostry koleś hehehehe, to się ubawiłem, a co do tego, co się pakuje w moto i ile to kasy kosztuje, hmm, czy to wżne, jeśli chodzi o włsny motocykl?
Ja zamierzam całkiem sporo w swój zainwestować Wink

pozdro
shrequ


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
marjan




Dołączył: 14 Sty 2007
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: olsztyn

PostWysłany: Nie 17:39, 14 Paź 2007 Powrót do góry

Cze

Nie sądzę, żeby był problem ze znalezieniem przodu z dwiema tarczami i pasującym stylistycznie kołem.
Standardowo laga ma 41mm, więc można zmienić tylko golenie.
Długość rur nośnych pozostaje ta sama, a problem będzie tylko z błotnikiem no i licznikiem zapewne. Chyba, że koło będzie takiego samego rozmiaru.
Oczywiście teoretyzuję, ale kompletny przód z dwiema tarczami, np. od GSX 750 z lat 95-99 można wyrwać za 500-600zł, więc niewiele drożej od nowej przedniej tarczy.
Według mojej teorii półka i kierownica zostaje ta sama, lagi i sprężyny te same. Ewentualnie wymienić należałoby pompę hamulca ze standardowej 1/2 cala na 3/4. Ale akurat pompy na ten rozmiar kierownicy z wbudowanym zbiorniczkiem chodzą koło 100-200zł więc niezbyt drogo.
Tak, tak - wiem ile kosztuje teraz VX, ale jednak jak ktoś chce nim jeździć dłużej i bezpieczniej, uważam, że warto.
A wersja najmniej inwazyjna - same zaciski na 4tłoczki też nie są kosmicznie drogie - 100-200zł, tylko dopasować mocowanie i jazda. A nie sądzę, żeby trzeba było zaraz od R1 montować ;]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Arti




Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 12:00, 24 Lis 2007 Powrót do góry

Witam wszystkich miłośników VX 800 SmileSmile
Dwa miesiące temu zostałem szczęśliwym nabywcą tego moto i obawiam sie, że jestem najmłodszym użytkownikiem tego forum, dlatego śledząc fachowe porady i miłą atmosferę na stronce, postanowiłem do was dołączyć SmileSmile.
W moim Suzuki już samodzielnie ściągałem koła, bo musiałem wymienić kapcie, a w najbliższej przyszłości chce zabrać się za wymianę uszczelniaczy, bo z prawej lagi trochę cieknie; mam już nawet klucz, bardzo podobny do klucza Shreqa.
Jestem z okolic Rzeszowa i moje pytanie to gdzie najbliżej mogę kupić te części??
Pozdrawiam bardzo serdecznie:)Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Rychu




Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecinek

PostWysłany: Pią 10:14, 28 Mar 2008 Powrót do góry

Witam. Nowy jestem Smile
Kilka miesiecy temu kupilem VX`a. Wiekszosc prac serwisowych mam juz za soba. Mam tylko pytanie co do uszczelniaczy. O co chodzi z tym specjalnym kluczem? Na koncu preta ma byc nakretka 24 czy nasadka 24 bo mam juz mozga rozmiekczonego od tlumaczenia angielskich tekstow. Jedni tak a inni inaczej pisza. Prosze o konkretna odpowiedz (najlepiej z jakims rysunkiem czy zdjeciem dobrym:)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Sob 0:11, 29 Mar 2008 Powrót do góry

Juz wszystko jasne. Nakretka 24 na precie i tyle:)
Uszczelniacze wymienione, wszystko dokladnie wymyte.
Sprężyny okazaly sie progresywne:)
Olej zalałem 15W i obniżyłem o 1cm przednie zawieszenie - na półkach.
Jeszcze tylko polerka i kilka pierdół do zalozenia. Mam nadzieje w niedziele troche pojezdzic:)
Pozdrawiam i zycze szerokich drog, dobrej pogody i milego weekendu:)
BOhu
Administrator



Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 295
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków/Tarnów/Dębica/Pogórska Wola

PostWysłany: Nie 19:44, 06 Kwi 2008 Powrót do góry

Zapraszam po części do [link widoczny dla zalogowanych]

Zamówienia faksowe, mailowe, czas realizacji 3-4 dni robocze.

Pozdro
Shrequ


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Śro 9:15, 10 Cze 2009 Powrót do góry

Przepraszam za odświeżanie starych tematów ale lepiej jak większość związana z danym tematem jest w 1 wątku.
Chce wymienić uszczelniacze w ciągu najbliższych 2 dni i jak sprawdzić czy posiadane przeze mnie sprężyny są zwykłe czy progresywne??


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
ivf




Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Człuchów, pomorskie

PostWysłany: Pon 11:57, 15 Cze 2009 Powrót do góry

tak na chłopski rozum wydaje mi się, że zwykłe sprężyny mają wszystkie spirale jednakowe, a sprężyna progresywna może mieć zwężającą się do zewnątrz spiralę (na końcach). niezależnie czy zwęża się średnica spirali (tworzą się stożki na końcu) czy zmniejsza się odległość pomiędzy poszczególnymi zwojami (spirala zagęszcza się)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin