FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Przerabianie wydechów - cyli jak uzyskać przyjemny łomot Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Alvar4




Dołączył: 17 Cze 2013
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Okolice Łodzi-Ksawerów

PostWysłany: Sob 22:37, 29 Cze 2013 Powrót do góry

Witam. Jak obiecywałem pokarzę Wam moją walkę z fabrycznymi wydechami w moim VX-sie.
Najpierw przeczytałem sobie ten temat: http://www.motorniczy.fora.pl/suzuki-vx800-uklad-wydechowy,17/moja-przygoda-z-tlumikami,1272.html. Kolega SuMo ładnie pokazał jak są zbudowane nasze tłumiki i pokazał również jakie harakiri z nimi zrobił Smile.
Dzięki jego fotkom wiedziałem już w jaki najdelikatniejszy sposób podejść do tych tłumików. Obieg spalin w nich wygląda mniej więcej tak, że cały tłumik jest podzielony w sumie na 3 komory połączone rurkami. Spaliny wlatują do przedniej komory i przeciskają się dwoma owalnymi rurkami do końca tłumika po czym są zawracane do środkowej komory i stamtąd lecą już rurką wylotową do atmosfery. Tyle teorii. My chcemy aby spaliny nie wracały z końca tłumika do jego środkowej sekcji tylko od razu z końca do atmosfery tak więc wyłączamy środkową komorę z obiegu. Suzuki wymyśliło sobie całkowicie spawane wydechy bez możliwości łatwego dostania się do nich więc pracy będzie sporo i będzie dość trudna ale co tam, damy radę. No to do dzieła.

Demolka

Na początek wydaje się, że tłumiki maja zanitowaną końcówkę tłumiącą na 4 nity. Ha, tak nam się tylko wydaje! Po pierwsze, nity te są stalowe i rozwiercanie ich to jakiś koszmar. Ja po wielu próbach wiercenia nie wytrzymałem i złapałem za szlifierkę i je zeszlifowałem na płasko.
Powiem szczerze że niewiele to pomogło bo blaszka i tak nie chciała z nich zejść więc musiałem ją zniszczyć niestety ale i tak już wiedziałem że na nic mi się ona raczej nie przyda. W końcu jakimś cudem wyrwałem te atrapki.

[link widoczny dla zalogowanych]

Teraz trzeba uwolnić naszą rurkę końcową. Do tego celu posłuży nam otwornica zdaje się że w wymiarze 1 3/4 cala (44mm) Można użyć troszkę mniejszej. Aby otwornica działała poprawnie i nam nie szarpała i nie zniszczyła naszego tłumika potrzebny jest element centrujący aby prowadzić nasze wiertło dokładnie w środku tłumika. Nie próbujcie tego robić bez tego centrującego korka bo Wam będzie szarpać otwornicą i narobicie tylko szkód. Prowadnice zrobiłem z kawałka aluminium z nawierconym otworkiem w środku. Korek dobrze jest unieruchomić przez zaklinowanie go w tłumiku.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Wiercić należy na średnich obrotach aby nie spalić zębów w otwornicy. Dobrze jest co chwilę przerywać wiercenie i chłodzić narzędzie w wodzie i/lub polewać miejsce cięcia olejem.

Kiedy przewiercimy się przez pierwszą blachę to rurka w środku nam wejdzie głębiej i będzie już luźna. Nie da się niestety jej jeszcze wyjąć gdyż ma ona przyspawany kołnierz z blachy który również musimy przeciąć. (W linku na początku tematu widać jak kolega SuMo wyrwał całą tylną blachę i wyciągnął właśnie tą czarną rurkę z kołnierzem)

[link widoczny dla zalogowanych]

Musimy teraz zmienić nieco metodę wiercenia i rytmicznie wpychać i dociskać otwornicę wgłąb tłumika aby przeciąć ten kołnierz. Pamiętajcie aby co chwilę chłodzić narzędzie i podlewać lekko olejkiem. Chwilę to potrwa aż materiał się podda. Sprawdzamy czy udało się odciąć ten kołnierz.

[link widoczny dla zalogowanych]

Luźny kołnierz zginamy na pół i wyciągamy szczypcami ze środka.

[link widoczny dla zalogowanych]

Teraz możemy wyciągnąć naszą rurkę końcową ze środka.

[link widoczny dla zalogowanych]

Tak to wygląda w całości. Widać atrapkę na 4 nity, kołnierz i rurkę końcową.

[link widoczny dla zalogowanych]

No i teraz po odpaleniu mamy razowy chopperowy gang z naszych wydechów. Dźwięk jest naprawdę potężny i ogłuszający. Przy wyprzedzaniu na pełnym ogniu warczy jak wściekły i daje +10 punktów do Respektu u innych kierowców Very Happy. W trasie może być męczący ale do hałasowania po mieście może być. Kilka dni pojeździłem tak z tym wydechem i mi się podobało choć ogólnie aż takiego hałasu nie chcę więc zaraz Wam pokarzę jak sobie przyciszyłem ten łomot. Słychać to praktycznie tak samo jak tu na znalezionym filmie z Youtube: http://www.youtube.com/watch?v=TLNr0-SF12I

Jak ktoś lubi jeździć z takimi dziurami w wydech to spoko, może na tym zakończyć dalsze czytanie. Można też tą wycięta rurkę skrócić o 3/4 i wspawać spowrotem w wydech. Jak kto woli.


Dorabianie końcówek

Jako że mi te dziury nie pasowały postanowiłem wykorzystać odrobinę wolnego czasu i poświecić kawałek zalegającego aluminium na półce.
Tak więc złapałem walec aluminium w tokarkę i dawaj, będziem toczyć gustowne końcówki.

[link widoczny dla zalogowanych]

Wiercenie.

[link widoczny dla zalogowanych]

Przecinanie.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Stożek zamontowałem na własnoręcznie wykonanym na prędce poziomym stoliku podziałowym. Teraz frezowanie i wiercenie po obwodzie 6-ciu otworów pod śruby.

[link widoczny dla zalogowanych]

A tak się prezentują gotowe końcówki.

[link widoczny dla zalogowanych]

Montaż końcówek

Czas na montaż. Dorobiłem na szybko takie coś aby przymocować tymczasowo końcówkę do wydechu aby przy wierceniu nic się nie przesuwało.

[link widoczny dla zalogowanych]

Po ustawieniu i przykręceniu końcówki przystępujemy do wiercenia otworów w tłumiku. Użyłem śrub M6 do zamocowania więc aby wywiercić otwór pod gwint potrzebuję wiertła 5mm. Dotoczyłem też stalową tulejkę redukcyjną o ściance 0.5mm aby równo i centrycznie prowadzić wiertło w otworach aluminiowej końcówki. Dzięki temu wszystko wyszło równiuteńko i bez uszkodzenia końcówek. Tulejkę przekładałem z otworu do otworu i dopiero wtedy wierciłem.

[link widoczny dla zalogowanych]

Teraz czas na gwintowanie.

[link widoczny dla zalogowanych]

Wszystko rozkręciłem, usunąłem tymczasowe mocowanie i poskręcałem d kupy na imbusy. Wygląda jak fabryczne. I tyle w temacie.
Teraz dźwięk jest miły i nie męczący. Jest ciepły bas i to mnie się podoba. Może później lekko rozwiercę te otwory wylotowe bo średnica jest taka jak w fabrycznych rurkach. Dodatkowo wydech leciutko pogwizduje jak się energicznie doda gazu z wolnych obrotów. Podczas jazdy tego gwizdu nie słychać. Czasem Hondy enduraki tak potrafiły pogwizdywać. Mnie się podoba i mam nadzieję że i Wam też. Myślałem czy nie zrobić jeszcze z jednego kompletu takich końcówek i nie sprzedać tu na forum ale pewnie nie będzie chętnych. Na koniec kilka fotek jak to wygląda w całości.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez Alvar4 dnia Sob 23:16, 29 Cze 2013, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Nie 11:23, 30 Cze 2013 Powrót do góry

teraz poprosimy nagrać dźwięk i wstawić na Youtube.
ładnie zrobione i nie psuje wyglądu tłumików. Jak będzie ładnie brzmiał to może też takie coś sobie zafunduję Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
mcteusz




Dołączył: 17 Paź 2012
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wysokie Mazowieckie

PostWysłany: Pon 7:42, 08 Lip 2013 Powrót do góry

Alwar4, podrzuć filmik z dźwiękiem, który uzyskałeś... Bardzo ciekawi mnie ten temat i uważam, że dla fajnego dźwięku warto by było zrobić to u siebie... Pytanie jeszcze jak z głośnością i badaniami technicznymi...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Alvar4




Dołączył: 17 Cze 2013
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Okolice Łodzi-Ksawerów

PostWysłany: Pon 23:29, 08 Lip 2013 Powrót do góry

Mam filmik z dźwiękiem przed i po przeróbce ale jest kiepskiej jakości i nie słychać tego tak jak na żywo. kurczę, może coś znajdę na Youtube jakiś podobny dźwięk.
Ogólnie jest fajny, miły ciepły bas i nie jest męczący tak jak przy wersji "hartkore fjul ołpen kat ekshaust" Kumpla Ducati też tak fajnie dudni. No kurcze poszukam czegoś na necie.

No więc tak mniej więcej chodzi seryjny VX-(taki MZ-kowaty dźwięk)
http://www.youtube.com/watch?v=c4sdzJjLodg
i tak:
http://www.youtube.com/watch?v=pmuuegR72qA
czyli nuuudy i kupa.....

A tak mniej więcej pracuje mój wydech:

http://www.youtube.com/watch?v=GZBJpRT0Dqk
i tu podobna barwa brzmienia (choć to tylko jeden cylek) tylko za blisko trochę nagrywał ktoś
http://www.youtube.com/watch?v=6pXxKjx22wQ
i jeszcze ta łamaga tutaj tylko że na jednym garze:
http://www.youtube.com/watch?v=VhSyMXr6ZVA

No ogólnie jest miło i przyjemnie ale coś mnie tak korci aby zdjąć te końcówki i lekko je roztoczyć każdą z nich w środku o jakieś 3 mm.

Przegląd raczej przejdzie bo to nie oberżnięta pucha tylko fabryczny tłumik z ominiętą jedną komorą. Tak jak pisałem wcześniej na samej dziurze po otwornicy to strasznie darło japę i przy panach policjantach trzeba było przymykać przepustnicę i starać się jakoś przemknąć niezauważenie a teraz można spokojnie dawać ognia i nie ryczy toto tylko ładnie gada aczkolwiek ciut za cicho Smile

I tak jak już mówiłem, fabryczny tłumik to kupa i naprawdę blokuje fajne doznania dźwiękowe. Te motory powinny wyjeżdżać z fabryki z takim wydechem jak mam ja teraz. Daje +10 punktów do lansu i miło łaskocze w ucho. Przy okazji ludzie się za tobą oglądają bo ładnie coś tam dudni.

Ooooo, tak jak tu dudni tylko może ciut ciszej Smile
http://www.youtube.com/watch?v=BMft1HSd_KU


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Alvar4 dnia Wto 0:27, 09 Lip 2013, w całości zmieniany 5 razy
Zobacz profil autora
Swietyss




Dołączył: 19 Sie 2012
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Wto 22:53, 09 Lip 2013 Powrót do góry

Ale dalej nie slychac twojego bo nic nie nagrales ;P

Nagraj jak Twoj gada....


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Swietyss dnia Wto 22:53, 09 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
mcteusz




Dołączył: 17 Paź 2012
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wysokie Mazowieckie

PostWysłany: Śro 7:17, 10 Lip 2013 Powrót do góry

Dźwięk w powyższych filmikach w większości mi się podoba, ale też chciałbym usłyszeć dokładnie ten, który wydobywa się z oryginalnych tłumików VX'a po przeróbce...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
kala2191




Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kotlin Wielkopolska

PostWysłany: Śro 9:37, 10 Lip 2013 Powrót do góry

Alvar4 a ile byś chciał za komplet tych końcówek bo też chce zrobić taka przeróbkę ,ale zastanawiam się z czego zrobić te końcówki czy z kwasu czy z aluminium tak jak ty masz bo naprawdę ładnie to wygląda.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
tomekwa




Dołączył: 21 Maj 2013
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 11:59, 10 Lip 2013 Powrót do góry

Podpinam się pod powyższe pytanie i czekam z niecierpliwością na filmik z dźwiękiem AlvarExhaust Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Alvar4




Dołączył: 17 Cze 2013
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Okolice Łodzi-Ksawerów

PostWysłany: Śro 15:08, 10 Lip 2013 Powrót do góry

Muszę skombinować jakiś lepszy sprzęt do nagrywania bo na moim nie słychać tego tak jak powinno dla tego Wam wrzuciłem filmy z netu. Końcówki z kwasówki wyjdą bardzo ciężkie i trudno się ją obrabia. Wiertła, frezy, noże tokarskie muszą być przynajmniej ze stali HssCo czyli z dodatkiem kobaltu a i tak łatwo jest zjarać takie wiertło w kwasówie. Polecam Aluminium bo jest mięciutkie i da się je byle czym obrobić. Zobacze jak stoję z materiałem to może jeszcze z jeden komplet zrobię tych końcówek. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Alvar4




Dołączył: 17 Cze 2013
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Okolice Łodzi-Ksawerów

PostWysłany: Czw 20:22, 11 Lip 2013 Powrót do góry

No i stało się. Jeszcze materiału mi wystarczyło na 2 końcówki. Zrobiłem trochę większe otwory końcowe zamiast 27mm to 29mm. W skład zestawu wchodzą 2 aluminiowe końcówki, 12 śrubek imbusowych 6mm ocynkowanych, tulejka do prowadzenia wiertła w otworach na śrubki, śruba do tymczasowego przykręcenia i unieruchomienia końcówki w tłumiku oraz niewidoczna na zdjęciu aluminiowa tuleja do umieszczenia w końcówce wydechu pod prowadzenie wiertła centrującego otwornicy. We własnym zakresie trzeba się wyposażyć w wiertarkę, otwornicę odpowiedniej średnicy z adapterem i wiertłem, wiertło 5mm do wiercenia otworów pod śrubki mocujące, gwintownik 6mm i pokrętło do niego. Cena tego co na fotkach proponuję 120zł+przesyłka. Może być za pobraniem jak mnie ktoś nie wystawi do wiatru.

Image


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Alvar4 dnia Pią 10:43, 12 Lip 2013, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Czw 20:48, 11 Lip 2013 Powrót do góry

Gramatyki już nie poprawiałem ale link do fotki wstawiłem bezpośrednio tu.
Gdybym miał ładną resztę to i taki zestawik bym zanabył - niestety wydechy mam malowane i nie wyglądają jak trzeba więc najpierw tym muszę się zająć.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
kamilxxv




Dołączył: 12 Maj 2012
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 13:06, 25 Lip 2013 Powrót do góry

ja nabyłem od owsika i jest tak :

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Zyjon




Dołączył: 06 Wrz 2013
Posty: 389
Przeczytał: 10 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: Czw 9:00, 12 Wrz 2013 Powrót do góry

Czy ktoś z forumowiczów widział i słyszał te tłumiki - widzę, że są na sprzedaż (w zestawie z całym motocyklem):
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Czw 17:44, 12 Wrz 2013 Powrót do góry

Alvar co się stało, że wystawiłeś sprzęt?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Alvar4




Dołączył: 17 Cze 2013
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Okolice Łodzi-Ksawerów

PostWysłany: Czw 21:38, 17 Paź 2013 Powrót do góry

Powiem szczerze że nie mam prawa jazdy na motor to raz a dwa chciałem kupić lepsze auto więc wystawiłem motor na sprzedaż. Jak się nie sprzeda to w przyszłym sezonie pewnie będę dalej nim latał. Poza tym nie czuję się zbyt bezpiecznie na dwóch kółkach. Nie zmienia to faktu że motor mi się podoba i łomocze jak rasowy czopek. Bardzo lubię też jak kopie od samego dołu i wyprzedzanie zazwyczaj nie zmusza do redukcji 3 w dół i ogień tylko prawą grabą łycha i poszli Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin