FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Regulacja zaworów by Griba Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon 18:46, 22 Lip 2013 Powrót do góry

Świecę wyjmujesz, żeby łatwiej było kręcić wałem korbowym. W innym wypadku masz sprężanie i nie utrzymasz wału w odpowiedniej do regulacji pozycji (będzie "sprężynował" czy też "kopał" na suwie sprężania).

Oringi kupowałem w hurtowni uszczelnień technicznych - [link widoczny dla zalogowanych]. W motoryzacyjnych też widziałem, że czasem mają.

Seria jest kwadrat, jak dasz okrągły to i tak się ładnie ułoży. Różnica w cenie do oryginałów jest powalająca, wytrzymałość myślę, że taka sam - nic nie cieknie.

Do zaślepki też jest oring. Wymiarów nie znam, najlepiej dobrać na wzór.

Jak coś to pytaj. Powodzenia w regulacji!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
mcteusz




Dołączył: 17 Paź 2012
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wysokie Mazowieckie

PostWysłany: Pon 19:11, 22 Lip 2013 Powrót do góry

Tydzień temu zrobiłem zawory. Oringi kupiłem w sklepie z częściami do maszyn rolniczych- po 1PLN za sztukę...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
sebov




Dołączył: 18 Maj 2012
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 19:57, 22 Lip 2013 Powrót do góry

Pewnie jak się już to zrobi to wiele rzeczy staje się oczywistych, ale ja zanim się zabiorę do czegoś co mam robić na wolnym powietrzu, zawsze mam milion wątpliwości, że zamiast zakończyć dobrze robotę, natrafię na jakiś element, który sprawi, że za jednym razem nie uda mi się tego dobrze zrobić.

Czyli najlepiej jednak wziąć tę pokrywę zaworów i iść do hurtowni, sklepu z częściami do maszyn rolniczych czy sklepu (swoją drogą 1PLN za sztukę - to chyba mniej niż 10% ceny dedykowanej uszczelki, więc jak widzę warto popytać)?
Bo generalnie jak rozumiem, okrągłe oringi charakteryzują dwie wartości - tak jak torus - wielki promień R (kształtu uszczelki) i mały promień r (przekroju gumy). Pewnie jakaś tolerancja obydwu promieni jest, ale pewnie jeśli zbyt duży lub zbyt mały będzie R, to albo nie ułoży się oring we właściwych miejscach bo będzie go za dużo, albo nie da się go tak rozciągnąć. Podobnie pewnie z małym r - jeśli guma będzie za cienka, to uszczelnienie będzie wątpliwe, a jak będzie za gruba to ciężko będzie do końca przykręcić pokrywę zaworów.
Czy pamiętacie mniej więcej jakie powinny być wartości R i r?

Przy tych cenach o których wspominacie, to nawet wstyd o to pytać, ale czy zawsze trzeba wymienić każdą uszczelkę na nową? I czy przy zakładaniu czymś się ją jeszcze smaruje?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon 20:42, 22 Lip 2013 Powrót do góry

Jasna na sprawa, kto pyta nie błądzi.

1 zł to chyba za 4 oringi płaciłem. No może troszkę więcej. Wink

Tak najlepiej dobrać na wzór - masz pewność, że dwa razy nie będziesz latał. Bierzesz taki oring, żeby ładnie w rowek wszedł i lekko wystawał nad klapkę. Jak będzie troszkę mniejsza średnica to się naciągnie. Na pewno coś znajdziesz, bo oringi lecą według typoszeregu - skoro nam się udało dobrać to muszą być na rynku takie co pasują.

Jak nie zmienisz na nowe to może Ci nieco oleju wyłazić wokół klapek (będzie się pociło), bo spłaszczone oringi nie uszczelnią klapek.

Niczym nie smaruj nowych. Stare można lekko silikonem, ale to marna opcja, mi i tak ciekło po takim uszczelnianiu "na szybko" jak nowych oringów nie miałem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
mcteusz




Dołączył: 17 Paź 2012
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wysokie Mazowieckie

PostWysłany: Pon 22:11, 22 Lip 2013 Powrót do góry

Jeśli dobrze pamiętam, to oringi które kupowałem miały wymiar 60x3. Włożyłem troszkę grubsze niż były oryginalne kwadratowe, ale i tak zostało sporo miejsca w rowku żeby mogły się "rozejść"...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Pon 22:17, 22 Lip 2013 Powrót do góry

1. świece wykręcamy by nie było sprężania i by łatwiej się kręcił GMP
2. oringi można kupić w każdym sklepie z uszczelnieniami, gdyż są to standardowe oringi. Dobierasz okrągły i wpasowujesz go w rowek w pokrywie. Średnica to bodajże 72mm lecz niech mnie ktoś poprawi bo nigdy tego pewien do końca nie jestem. Grubość oringu bodajże 2mm
3. Jeśli chodzi o śrubę z przodu tam jest podkładka uszczelniająca, lecz ja wsadziłem oring i jest ok. Jeśli chodzi o tą dużą śrubę to tam jest oring lecz rozmiaru nie powiem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
sebov




Dołączył: 18 Maj 2012
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 11:24, 23 Lip 2013 Powrót do góry

Dzięki za odpowiedzi.

Czy da się jakoś dobrać zamiennik (i jak go szukać) za tę śrubę "rewizyjną" do znaczków na wale, bo moja jest strasznie zmasakrowana i imbus 8 tylko się w niej kręcił, a na jej brzegach były ślady "odkręcania" śrubokrętem i młotkiem. Ostatecznie sam też zastosowałem ten sposób i najlepiej byłoby ją zastąpić śrubą w lepszym stanie. Da się coś dobrać? Ewentualnie jak czegoś takiego szukać, np. na allegro, bo szczerze mówiąc, nawet nie wiem jak nazwać tę śrubę...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Wto 11:35, 23 Lip 2013 Powrót do góry

Też miałem podobny problem z tą śrubą i poszedłem na łatwizną czyli ASO. Nie mniej zapytaj użytkownika allegro PHU V-max oni rozbierają sporo VXów na części i mają ich wiele. Jak opiszesz im co potrzebujesz to zrozumieją.
Niestety gwint to ta śruba ma niestandardowy ale można szukać zamienników np. w Faborach.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto 11:58, 23 Lip 2013 Powrót do góry

IVF wkręcił tam starą świecę. Wink

Znajdziesz śrubę dowolną np. tu [link widoczny dla zalogowanych]. Mają praktycznie wszystko - jechać i dobrać na wzór - pytanie jak daleko do nich masz?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
sebov




Dołączył: 18 Maj 2012
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 15:37, 23 Lip 2013 Powrót do góry

Dzięki, wspomniany przez Disa użytkownik z allegro ma taką śrubkę. Już zamówiłem...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto 16:30, 23 Lip 2013 Powrót do góry

Aha, a uszczelnisz podkładką miedzianą - do dostania w motoryzacyjnym.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
sebov




Dołączył: 18 Maj 2012
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 17:00, 23 Lip 2013 Powrót do góry

Podkładka miedziana zamiast oringa to tej śrubki?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto 17:34, 23 Lip 2013 Powrót do góry

Tam nie ma oringu, tylko jest podkładka metalowa. Miedziana będzie w sam raz.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Wto 22:32, 23 Lip 2013 Powrót do góry

Tak tam jest podkładka lecz ja zastosowałem u siebie oring i też się sprawdza, nie trzeba mocno dokręcać.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
sebov




Dołączył: 18 Maj 2012
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 15:19, 24 Lip 2013 Powrót do góry

Byłem dzisiaj w sklepie i dobrali mi następujące oringi (może komuś przydadzą się wymiary):

- pokrywa zaworów - 66.34 x 2.62
- zaślepka śruby wału korbowego - 33.0 x 2.62
- śruba okienka rewizyjnego - 13.0 x 2.0

Do tego mam jeszcze pytanie... w zaślepce śruby wału korbowego mam jakby zwulkanizowaną gumę przy samym końcu gwintu (tzn. tym końcu który po wkręceniu jest licuje się z pokrywą. Czy tamto zostawić i jeszcze założyć oring? Czy to po prostu kiedyś był oring, który pod wpływem mocnego przykręcenia i temperatury tak się przykleił do tej zaślepki. Tzn. reasumując - czy wyciąć go stamtąd przed założeniem nowego oringa czy zostawić?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin