FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Wyjmowanie silnika Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
david.1606




Dołączył: 08 Wrz 2010
Posty: 286
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brodnica

PostWysłany: Czw 9:37, 20 Sty 2011 Powrót do góry

W tym tygodniu planuje skończyć i włożyć silnik w ramę samo wyjecie zajmuje około 30-45 minut w 2 osoby (najlepiej w 3 przy wyciąganiu ,czytałem ze mechanik śpiewa za wyjecie koło 400 zł wiec może wam to pomóc trochę zaoszczędzić na paliwo ) jeśli to was interesuje mogę zrobić zdjęcia (już aparatem nie komórka ) w jakiej kolejności i wyciągać i wkładać silnik i na co uważać i co sprawia większe problemy
* będzie to moja 4 operacja wyciągania i wkładania serca wiec mogę podzielić się tym z wami :>


A zatem jeśli już musimy dziada wyciągać Smile
*(pisze z pamięci potem dodam zdjęcia )

proponuje zacząć od układu wydechowego ,odkręcamy prawe kolanko z cylindra *u mnie dwa imbusy , następnie uchwyt tylny na secie podnóżka ,teraz odpowiedz dlaczego zaczynamy od prawego pod motorem jest łącznik wydechów luzujemy go i lekkimi ruchami góra dół (bardziej obrót na tym łączniku ) wysuwamy wydech z łączenia ,dzięki temu nie będziemy walczyć z dwoma luźnymi wydechami ,możliwe ze trzeba będzie odkręcić set stopki czasem "ucho" nie chce wyjść spod niego i blokuje nam ruchy.

najlepiej postawić motor na podpórce centralnej na twardym podłożu.

zakładam ze zbiornik i plastiki boczne macie już zdjęte Wink

teraz układ chłodzenia ,odkręcamy siatkę chłodnicy i spuszczamy płyn chłodzący ,następnie luzujemy bądź całkowicie odkręcamy 4 śruby wentylatora 2x10mm
chłodnica trzyma się na 3 śrubach w gumowych uszczelkach i dystansach 1 na górze 2 na dole odkręcamy.odkręcamy tez śrubkę trzymająca wlew płynu z prawej strony osłonki ramy jedna 10mm, teraz luzujemy dwie opaski trzymające węzę chłodnicy jedna na szczycie 1 cylindra druga u dołu silnika idzie do ramy ,rozłączamy przewody czujnika temperatury pamiętając jego miejsce, tak samo rozłączmy przewody wentylatora, możemy wyjąc chłodnice, ona uwolni nam wentylator , wentylator wychodzi bokiem zaraz za chłodnica ,zostaje nam jeszcze jeden wąż znajduje się pod wyjściem wałka zmiany biegów i wchodzi do ramy mi szybciej poszło odkręcenie pokrywki z termostatem niż zdjęcie węza .


w tym czasie druga osoba możne luzować opaski gaźników,i linkę sprzęgła można ja porostu wyjąc z klamki.
pierwszy gaźnik zejdzie nam bez problemu dzięki elastycznej gumie, drugi to inna bajka , musimy odkręcić filtr powietrza ( umożliwi nam to potem bez stresowe wkładanie go z powrotem ) wykręcamy sam filtr z lewej strony następnie blachę uchwyty kanapy na 2x10 i odpinamy przewody idące do silnika ,masa będzie przykręcona na śrubę 12mm do silnika odkręcamy. plus będzie przykręcony do przekaźnika rozrusznika odkręcamy go uważając by nie zewrzeć przewodów kluczem możne to spowodować zakręcenie silnikiem a a najgorszym przypadku przejście prądu przez inne cieńsze wiązki instalacji gdy nie będzie "grubej"masy na silniku.
wróćmy do filtra trzymają go chyba 3 śruby dwie z lewej strony i jedna z góry ,wykręcamy je i filtr powinien dać się cofnąć w celu rozłączenia gaźnika od niego i w końcu wyjęcia wpierw filtra potem gaźnika.
lecimy dalej Smile
motor stoi twardo na ziemi zabieramy się za kardana ( O ile można wyjąc silnik bez wyciągania kardana o tyle włożyć już się nie da..)
odkręcamy koło i stabilizator hamulca *taki kształtownik od wahacza do uchwyty zacisku ,przyda się nam to przy wkładaniu z powrotem kola będzie nam łatwiej wyjąc i ustawić koło )
koło mamy już wyjęte, pamiętamy o kolejności tulejek dystansowych na osi.
następnie odkręcamy 3 (4? już nie pamiętam Smile ) nakrętki (chyba 17mm) trzymające zębatkę kardana,śmiało wysuwamy go krzyżak zostanie w środku obudowy kardana przy silniku ale już nie na nim. odkręcamy śruby trzymające silnik w ramie (nie ruszamy jeszcze tych 2 trzymających silnik za głowice )

rozkręcamy kołyskę ramy 4 śruby po obwodzie dwie przy główce ramy i dwie pod setem hamulca i kolejne dwie na imbus pod silnikiem gdy kołyska już nam zejdzie odkręcamy silnik z ramy przy tylnej jego części , po wyjęciu 2 oś trzymających silnik odkręcamy uchwyty "uszy" z tylnej części ramy nad hamulcem , trzymały one silnik i oś, 2 imbusy.
następnie odkręcamy uszy z lewej części kołyski tej która została na stałe w motorku Smile
teraz silnik powinien trzymać się na 2 śrubach za głowice , jedną możemy wykręcić i wyjąc. silnik może lekko opaść .(wyciągamy tą która ma odkręcane uszy od ramy chyba przednia )
wyciągamy i odkręcamy uszy,i teraz lwia cześć roboty trzymając silnik z obu stron i lekko unosząc go wyciągamy ostatnio śrubę trzymająca go za głowice silnik opadnie na ramę ,i może zacząć się przechylać w stronę brakującej kołyski wysuwamy go "na czuja" patrząc gdzie ociera bądź o co się zawiesza Smile silnik trochę wazy można go samemu wstawić na stół ale nie polecam Smile , przy wyciąganiu trzymam go za otwory po kolankach wydechowych ,bron boże za gumowe uchwyty gaźników Smile
i jeśli wszystko poszło dobrze to macie dobre 400 zloty w kieszeni Smile
Mam nadzieje ze jakoś składnie to napisałem bowiem nie śpię od 28 godzin Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez david.1606 dnia Czw 10:31, 20 Sty 2011, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
BOhu
Administrator



Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 295
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków/Tarnów/Dębica/Pogórska Wola

PostWysłany: Czw 11:11, 20 Sty 2011 Powrót do góry

Bardzo prosimy o zdjęcia, tutoriale wszelkich napraw są na forum bardzo mile widziane
pozdrawiam ciepło
Shrequ Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Porter




Dołączył: 08 Wrz 2015
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 8:41, 18 Sie 2017 Powrót do góry

Cytat:
motor stoi twardo na ziemi zabieramy się za kardana ( O ile można wyjąc silnik bez wyciągania kardana o tyle włożyć już się nie da..)


Kilka razy wyjmowałem/montowałem silnik (jednoosobowo) i nigdy kardana nie ruszałem...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Porter dnia Pią 8:43, 18 Sie 2017, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pią 12:15, 18 Sie 2017 Powrót do góry

Porter napisał:
Kilka razy wyjmowałem/montowałem silnik (jednoosobowo) i nigdy kardana nie ruszałem...

Ale temat odkopałeś. Smile

Zgadza się - silnik można wyjąć i włożyć na miejsce, gdy tylne koło i cały mechanizm jego napędu zostaną na miejscu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
sokrates




Dołączył: 16 Sie 2014
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Wto 17:31, 30 Paź 2018 Powrót do góry

Witam...może komuś się przyda...ja poradziłem sobie z wyjęciem silnika za pomocą wyciągarki...

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Potwierdzam, że wyjęcie (i zapewne włożenie) silnika jest możliwe i bardzo proste bez demontażu tylnego koła i wyjmowania drążka kardana.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Śro 23:01, 31 Paź 2018 Powrót do góry

Nieźle!

Good job! Ok!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
sokrates




Dołączył: 16 Sie 2014
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Pią 9:59, 02 Lis 2018 Powrót do góry

Dodam...bo kilka razy pojawiało się w różnych postach pytanie ile waży serce naszej Suzi..., to po postawieniu silnika na wadze łazienkowej wskazówka pokazała 68 kg (bez oleju i płynu chłodzącego).


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon 19:28, 05 Lis 2018 Powrót do góry

A niech mnie!

Gdyby zalać silnik olejem i płynem chłodzącym to ważyłby akurat mniej więcej tyle co ja. Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin