FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Przygasanie świateł po dodaniu gazu w Tigerz'e - WTF? Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
robewa01




Dołączył: 08 Sie 2010
Posty: 184
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: gdynia

PostWysłany: Pią 20:28, 15 Sty 2016 Powrót do góry

Witam

Co prawda to nie tu powinienem pytać tylko na forum Tigera .
No ale fachowość co niektórych osób na tym forum jest nieoceniona..
Zapytuję zatem czy spotkał się ktoś z takim objawem że w moto po
dodaniu gazu przygasają światła . Odpuszczam gaz i na wolnych obr. światła świecą mocniej . Oby to nie był alternator bo tylko siąść i płakać..
Pozdr.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
skorat




Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 663
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ślask

PostWysłany: Pią 21:08, 15 Sty 2016 Powrót do góry

Hej Robewa!
Nie wiem jak tam forum Tigera ale bmw jest daremne! Szczególnie jeśli chodzi o sprawy techniczne! Dlatego Dzięki wyrozumiałości braci forumowej stworzona została zakładka "motocykle słuszne inaczej" Smile
I jestem PEWIEN! że na tym forum znajdziesz pomoc w swoich problemach.
Swoją drogą tak sobie myślę, że to może tylko szczotki alternatora się kończą...albo łożysko ale myślę, że łożysko byś słyszał...
Pozdrawiam Cię serdecznie! Tadek


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Pią 21:18, 15 Sty 2016 Powrót do góry

To na 99procent nie jest wina aku.

najlepiej byłoby podpiąć voltomierz( prawidłowe ładowanie powinno trzymać 14,2 V)

jeśli nie masz miernika możesz odpalić moto i podczas pracy silnika z włączonym oswietleniem odłączyć klemę (minusową).moto powinno pracować normalnie , jeśli zgaśnie ,lub będzie przerywał czy też światła będą słabe,oznaczać będzie że ładowanie jest do dupy,
na mój chłopski rozum aku jest dobre-teraz możesz zacząć płakaćSmile
Gość







PostWysłany: Pią 21:21, 15 Sty 2016 Powrót do góry

a z tymi szczotkami to może być-ten ŚLĄZAK( Very Happy )może mieć rację
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon 1:28, 18 Sty 2016 Powrót do góry

Hej Robewa,

podejrzewam, że tylko "trochę" Ci przygasają? Chyba widziałem już coś takiego w moim VX'ie. Wink

To niekoniecznie usterka. Przy niskich obrotach mamy na wyjściu z alternatora na tyle niskie napięcie, że układ regulacji pozostaje "nieaktywny" i "puszcza" wszystko.

Dopiero przy wyższych obrotach napięcie po stronie alternatora jak i akumulatora wzrasta na tyle, że tyrystory (lub triaki) w regulatorze zwierają fazy alternatora i napięcie w instalacji spada.

Układ cechuje się zapewne jakąś histerezą, stąd to przygasanie.

Dla spokoju możesz podjechać (jak będzie pogoda) to pomierzymy co i jak. Pewnie akumulator jest teraz (zima) nieco słabszy i opisane zjawisko jest bardziej widoczne.

Skorat napisał:
Swoją drogą tak sobie myślę, że to może tylko szczotki alternatora się kończą...albo łożysko ale myślę, że łożysko byś słyszał...

Hej Skorat - muszę coś dopisać. Wink

W motocyklach raczej nie stosuje się wzbudzania elektromagnesem, tylko stałe magnesy. Stąd brak szczotek. Łożysk wtedy też zazwyczaj brak - stojan jest w kapie, a magnesy wirują z wałem korbowym na tzw. magneto.

Samochodowe rozwiązanie - nie wiem- ale raczej rzadko. Widziałem coś takiego w XJ 900 - zewnętrzny alternator, pewnie ze wzbudzaniem elektromagnesem.

Chyba, że w Tigerz'e jest inaczej - np. zewnętrzny (poza blokiem silnika) alternator? Z tego co można się zorientować to raczej nie, chyba takie samo rozwiązanie co np. w VX'ie - ale to już Robewa dopowie. Wink

Darek napisał:

podczas pracy silnika z włączonym oswietleniem odłączyć klemę

Darku, VX (przynajmniej mój) umiera przy takim teście - dopiero na obrotach trzyma napięcie. W Tigerz'e dodatkowo masz chyba bardziej skomplikowaną elektronikę - wtrysk itd.? Dlatego nie eksperymentowałbym w ten sposób.

*****

Ale jebnąłem elaborat - jakoś samo mi tak wyszło. Mam nadzieję, że się nie pogniewacie za "sprostowania" i nadmiar "złotych myśli". Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez griba dnia Pon 2:36, 18 Sty 2016, w całości zmieniany 6 razy
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Pon 21:15, 18 Sty 2016 Powrót do góry

Griba -jak zwykle wyczerpująca wypowiedź. W sumie jako nadwornemu mechanikowi inaczej nie wypada Smile

Znam tylko budowe(tak pobieżnie) alternatora samochodowego,no a w mz-tkach był podobny tak że może już nie będę się wymądrzał Smile

pozdrawiam.
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto 11:07, 19 Sty 2016 Powrót do góry

dariusz napisał:
no a w mz-tkach był podobny tak że może już nie będę się wymądrzał Smile

Hej Darku, ja kiedyś myślałem, że rozrusznik w motocyklu ma bendix - opierałem się na wiedzy wynikającej z poznania budowy silnika samochodu. Wink

Ja bym wolał, żeby więcej użytkowników się "wymądrzało". Tylko wtedy forum będzie żyło, bo będzie pole do wspólnej dyskusji. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin