FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Kontrolka biegu jałowego Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Rokk




Dołączył: 22 Mar 2014
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grodzisk Mazowiecki

PostWysłany: Nie 13:14, 23 Mar 2014 Powrót do góry

Przejrzałem sekcje elektryka i nie znalazłem więc zakładam nowy.

Mianowicie:

Po wiosennym przeglądzie i przeizolowaniu wiązki nie działa mi nautral Confused

Da się bez tego żyć, w końcu lekko odpuszczając manetkę sprzęgła sprawdzę czy mam luz czy nie, ale jest to trochę niebezpieczne bo mogę się zagapić na mieście i będzie szlif lub dzwon, a wolał bym tego uniknąć.

Dodatkowo nie mogę odpalić na rozłożonej nóżce bocznej, a jak odpalę ze złożoną i ją rozłożę to mi gaśnie.

Jak to skorygować?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Nie 21:32, 23 Mar 2014 Powrót do góry

Z twojego opisu co do stopki to układ elektryczny widzi, że nie masz luzu a to wiąże się z tym, że na biegu przy rozłożonej stopce silnik zawsze zgaśnie.

Sprawdził bym, czy idzie sygnał bezpośrednio z czujnika neutrala - z lewej strony pod pokrywą sprzęgła się on mieści. Sprawdź kabelki idące z niego bo może to jest przyczyną że nie ma kontrolki luzu i zarazem gaśnie z rozłożoną stopką przy odpalaniu jak masz na luzie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Rokk




Dołączył: 22 Mar 2014
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grodzisk Mazowiecki

PostWysłany: Nie 21:59, 23 Mar 2014 Powrót do góry

Dzięki, sprawdze to jutro.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon 13:10, 24 Mar 2014 Powrót do góry

Przyjrzyj się jeszcze takiej małej kosteczce, która jest na przewodach w okolicy skrzynki bezpieczników - to dwie diody, którymi minus z wyłącznika przy stopce idzie na kontrolkę neutral i na przekaźnik "side-stand" (ten przekaźnik dopiero daje prąd na moduł, jest też zasilany minusem z wyłącznika przy nóżce). Może kosteczka wypadła?

Tutaj masz [link widoczny dla zalogowanych].

W razie czego pytaj.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Rokk




Dołączył: 22 Mar 2014
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grodzisk Mazowiecki

PostWysłany: Śro 14:54, 26 Mar 2014 Powrót do góry

Ekhm, pojebałem po całości Embarassed

Symptomy:

1. brak kontrolki neutral
2. brak możliwości odpalenia na bocznej nóżce
3. brak możliwości odpalenia bez sprzęgła (a widziałem na YouTube że sie daje normalnie)
4. po przekręceniu kluczyka w stacyjce na "LOCK", załączają się pozycyjne i nie gasną, muszę mieć na zwykłym "OFF"

Jakieś sugestie?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Śro 16:25, 26 Mar 2014 Powrót do góry

Mogę powiedzieć, żę pierwsze 2 punkty opisane były wcześniej natomiast kolejne 2 to:
ad.3 sprawdź czy nie masz czujnika przy sprzęgle - były wersje z czujnikiem i nie odpalisz jak nie wciśniesz sprzęgła (analogicznie jak w intruzach) - czujnik podobny do tego z hamulca z prawej strony
ad.4 za pozycją lock są światła postojowe. Jak przekręcisz kluczyk za daleko po pozycji Lock będą włączone światła i blokada. Sprawdź pomiędzy off a pozycją w której masz postojowe czy możesz wyciągnąć kluczyk. Jeśli tak to po prostu za mocno przekręcasz stacyjkę w kierunku Lock.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Zyjon




Dołączył: 06 Wrz 2013
Posty: 389
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: Czw 0:37, 27 Mar 2014 Powrót do góry

Rokk napisał:

2. brak możliwości odpalenia na bocznej nóżce

Czy to nie jest normalny objaw? Przy bocznej nóżce jest jakiś czujnik, który jak mi się wydaje uniemożliwia zapalenie z rozłożoną kosą. (u mnie jednak można tak odpalić, lecz myślałem, że to anomalia) Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Czw 0:54, 27 Mar 2014 Powrót do góry

Z rozłożoną nóżką można spokojnie odpalić jeśli moto jest na luzie. Jeżeli odpalisz i nie złożysz nóżki a wrzucisz bieg to moto zgaśnie to takie zabezpieczenie w czasie jazdy. Na luzie musi odpalać z nóżką bo jak czasem się odpali i się ubierasz to musiałbyś inaczej wciąż trzymać moto.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Czw 10:06, 27 Mar 2014 Powrót do góry

I tu właśnie potrzebny jest sygnał z czujnika Neutrala. Rokk weź miernik lub żaróweczkę z przewodami i sprawdź wg schematu co się dzieje. To nie jest trudne. Musisz ustalić czy masa z czujnika Neutrala dochodzi do wspomnianych diód i dalej do przekaźnika side-stand.

Zobacz w [link widoczny dla zalogowanych]. Wszystko jest tam dokładnie rozrysowane i opisane.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez griba dnia Czw 23:26, 27 Mar 2014, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
Rokk




Dołączył: 22 Mar 2014
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grodzisk Mazowiecki

PostWysłany: Pon 10:38, 31 Mar 2014 Powrót do góry

Veni, Vidi, Vxem!! Very Happy

Wiosenne przepalanie poza dziką radością z jazdy dostarczyło niespodziewanych niespodziewajek.

Cała przedsezonowa regulacja tak poprawiła osiągi zastałego sprzętu, że dopiero wiatr uprzytomnił mi iż przekraczam 160km/h.

Podczas hamowania słyszałem delikatne trzaski, jakby zwarcia i nagle.... uruchomił się neutral, mogę odpalać na nóżce bocznej i wszystko jest cacy.

Podejrzewam że musiałem mieć na czujniku jakieś przepięcie. Dostał wiatru, temperatury i doszedł do siebie Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Pon 14:29, 31 Mar 2014 Powrót do góry

Nie wiem czy takie "samo uzdrowienie" jest powodem do radości, gdyż świadczy to o braku styku lub zaśniedziałych stykach, które chwilowo się "oczyściły" bo innego wyjścia nie widzę. Tym samym symptom może powrócić, więc jak masz chwilkę czasu i chcesz poznać lepiej VXa możesz przeczyścić układ elektryczny i sprawdzić jego połączenia.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Śro 22:01, 09 Kwi 2014 Powrót do góry

Ku potomności - na zdjęciu [link widoczny dla zalogowanych], czyli dwie zintegrowane w jednej obudowie diody przez które płynie minus od czujnika neutral'a w skrzyni biegów (właściwie to czujnik jest pod lewą kapą na wałku wybieraka Wink). Trafia on do lampki N oraz do przekaźnika side-stand, a diody działają tutaj jako separator minusa z włącznika przy bocznej nóżce.

Od tych właśnie diód proponowałbym zacząć sprawdzanie w przypadku problemów opisanych w tym poście.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez griba dnia Śro 22:01, 09 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Zyjon




Dołączył: 06 Wrz 2013
Posty: 389
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: Pią 23:06, 09 Maj 2014 Powrót do góry

dis napisał:
Z rozłożoną nóżką można spokojnie odpalić jeśli moto jest na luzie. Jeżeli odpalisz i nie złożysz nóżki a wrzucisz bieg to moto zgaśnie to takie zabezpieczenie w czasie jazdy. Na luzie musi odpalać z nóżką bo jak czasem się odpali i się ubierasz to musiałbyś inaczej wciąż trzymać moto.

Mam mały problemik - przy złożonej nóżce, po włączeniu biegu silnik gaśnie. Od czego zacząć - podejrzewam, że problem może tkwić w tym wyłączniku przy nóżce. Czy mogą być jeszcze jakieś inne powody takiego stanu rzeczy?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Sob 0:12, 10 Maj 2014 Powrót do góry

Zyjon odczep przewody od stopki, zewrzyj i sprawdź czy wszystko działa jak należy. Jeśli będzie działało jest odpowiedź gdzie jest przyczyna.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon 12:11, 12 Maj 2014 Powrót do góry

Zyjon napisał:

Od czego zacząć - podejrzewam, że problem może tkwić w tym wyłączniku przy nóżce. Czy mogą być jeszcze jakieś inne powody takiego stanu rzeczy?


Dosłownie kilka postów wyżej...

http://www.motorniczy.fora.pl/suzuki-vx800-uklad-elektryczny,19/kontrolka-biegu-jalowego,2428-8.html

Zyjon, tam na prawdę wszystko ładnie jest wytłumaczone i narysowane... wiec gdyby to było coś innego niż wyłącznik warto zajrzeć do książki serwisowej.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin