FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Nie można odpalić Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Śro 11:56, 08 Sty 2014 Powrót do góry

Świece można wykręcić i zobaczyć jaki jest ich stan - ewentualnie przeczyścić druciakiem lub chodź opalić zapalniczką, może się ją uratuje.

A rozgrzałeś silnik do wyłączenia ssania i pochodził jeszcze nieco na biegu jałowym, czy wyłączyłeś na ssaniu? Jakie obroty uzyskał na ssaniu?

Regulacja gaźników - tak jak piszę Dis - to podstawa. Do tego sprawdzenie działania linek ssania. Może być tak, że linka ssania nie wyciąga do końca tłoczka w którymś (np. tylnym) gaźniku. Wtedy uruchomienie przy niskiej temperaturze będzie trudne, a tam gdzie ssanie nie będzie działać, cylinder nie załapie.

Jak nawet odpali na jednym cylindrze to świeca będzie wkrótce zapaprana, a tylny gaźnik to nawet lubi napluć paliwem do filtra. Takie są przynajmniej moje obserwacje po szeroko niegdyś opisywanej przeze mnie walce z nierówno ciągnącymi linkami ssania właśnie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Jacek Kowalczyk




Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Koluszki

PostWysłany: Śro 14:46, 08 Sty 2014 Powrót do góry

Hej,
2 stycznia założyłem nowe świece. Wtedy odpalił.
Silnik był rozgrzany. Wyłaczyłem ssanie, przejechałem sie nim (jakies 20 minut).

Po czym poznać sytuacje że pracuje na jednym cylindrze?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Śro 15:22, 08 Sty 2014 Powrót do góry

Czyli wszystko dobrze - przedmuchałeś go trochę.

Jacek Kowalczyk napisał:

Po czym poznać sytuacje że pracuje na jednym cylindrze?


Po odpaleniu przyłóż dłonie do kolanek wydechów i zobacz, czy się równomiernie w miarę nagrzewają (test zaraz po uruchomieniu, potem to można ostrożnie cylindry sprawdzać - gorąco!).

Jakby chodził na jednym cylindrze, to byś czuł, że coś nie tak, obroty byłyby za niskie, gasłby bez ssania i nie ciągnął.

Jakie obroty mniej więcej miałeś na ssaniu przy rozgrzewaniu pod koniec?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Śro 15:44, 08 Sty 2014 Powrót do góry

Dodam tylko, że na 1 cylindrze rusza się znacznie dłużej na półsprzęgle bo nie ma siły, na obu palących cylindrach szybko sprzęgło puszczasz i jedziesz. Dodatkowo na 1 garze to chodzi na znacznie niższych obrotach.
Tak jak Griba pisze najlepiej to sprawdzać zaraz po uruchomieniu na kolankach - tylko tu też uważaj bo nagrzewają się w miarę szybko jak pali, gdy nie pali też może podnieść temperaturę lecz dopiero po jakimś dłuższym czasie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Jacek Kowalczyk




Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Koluszki

PostWysłany: Śro 13:34, 05 Mar 2014 Powrót do góry

Dzieki, za wskazówki,

Nie jestem w stanie teraz podać jakie obroty miała maszyna jak ją ostatnio normalnie odpaliłem.
Za duzo czasu upłyneło.
Ale ostatnio udało mi się stwierdzić juz pare rzeczy.

Nie ma iskry na przedni cylinder.
Zamieniłem cewki miejscami i nadal to samo.
Mam nowe świece NGK: DPR7EA-9
Mechanik ma u siebie innego VXa więc podmieniliśmy moduł żeby go sprawdzić.
Nadal to samo.
Wnioskujemy że to wina instalacji(może Zaśniedziałe styki albo ukruszone przewody albo jeszcze coś innego)

Słyszalem że można kupić cała instalacje zapłonową i nie szukać winy w starej.
Jakieś rady macie dla mnie ?

pozdrawiam
Jacek


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Śro 16:17, 05 Mar 2014 Powrót do góry

Może też być coś nie tak z czujnikiem położenia wału, który daje impuls w momencie gdy iskra ma być podana lub z połączeniami tego czujnika bo przecież objawem jest brak iskry tylko na jednej świecy.
Standardowo wykorzystywane są świece DPR8EA9, twoja ma inną ciepłotę tylko teraz nie pamiętam wyższą czy niższą ale i tak na twojej powinno palić.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Czw 0:05, 06 Mar 2014 Powrót do góry

Instalacja zapłonowa VX jest na mój gust banalnie prosta.

Plus idzie na cewki i moduł przez przekaźnik (obsługa sygnału z side-stand i neutral) oraz przełącznik przy kierownicy. Z modułu cewki są podnoszone minusami.

Czujnik położenia wału to dwa przewody idące z okolic magneto do modułu.

Sprawdź na początek czy cewka która nie daje iskry dostaje plus po włączeniu stacyjki i czerwonego przełącznika na kierownicy.

Sprawdź pozostałe przewody z modułu. Może któryś jest przetarty?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Jacek Kowalczyk




Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Koluszki

PostWysłany: Wto 14:33, 25 Mar 2014 Powrót do góry

Hej , poddałem się.
Oddałem moto do mechanika.
Znaleźli zgnita wiązkę i wymienili przewody.

Odpala.
Sezon rozpoczęty Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Jacek Kowalczyk




Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Koluszki

PostWysłany: Wto 15:04, 15 Kwi 2014 Powrót do góry

hejka,

sezon, rozpoczety, ale znów z mała przerwą.
Musze wymienic fajkę do przedniego cylindra.
Nie wiem czy tak było w standardzie ale u mnie ta fajka jest dłuższa - ma około 10 cm.
Druga sprawna jest krótszą i ma około 8 cm.

W sklepie oferowan mi cos podobnego do tej [link widoczny dla zalogowanych] ale ta chyba jest za krótka bo ma około 7cm. Chyba że w środku są one płytsze.
Możecie coś doradzić?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto 16:59, 15 Kwi 2014 Powrót do góry

Faktycznie oryginalne fajki są różnej długości. Na pewno coś pasuje z oferty larsson'a, mogą być nawet proste fajki. Wtedy, gdyby przewód był za krótki to też możesz w larsson wziąść nowy i wymienić - ten tańszy za 9,50 będzie ok.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Nightwalker




Dołączył: 07 Sty 2014
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polska, dolnośląskie, Lubin

PostWysłany: Wto 23:21, 15 Kwi 2014 Powrót do góry

Ostatnio przerabiałem temat wymiany fajek i kabli zapłonowych. Co prawda wszystko było w normie, ale stwierdziłem, że jak wymieniam kable (nie chciałem niespodzianek w trasie) to i na wszelki wypadek też i zamontuje nowe fajki. Do obu cylindrów pasują fajki NGK SD05F. Natomiast przy wymianie fajek na te NGK będzie Ci potrzebny dłuższy o pare cm przewód zapłonowy. Ja zastosowałem miedziany BERU - typowo motocyklowy, nie kupuj kabli z rdzeniem węglowym, bo nie sprawdzają się w moto. Ja zmieniłem też świeczki na irydowe i jestem z nich bardzo zadowolony. Niektórzy uważają, że one nic nie dają, a są jakieś 5 razy droższe od zwykłych, ale ja widzę znaczącą różnicę - zwłaszcza przy odpalaniu na zimnym i wkręcaniu się silnika na obroty.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pią 13:09, 18 Kwi 2014 Powrót do góry

Nightwalker, a ta kątowa będzie za krótka - [link widoczny dla zalogowanych]?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Jacek Kowalczyk




Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Koluszki

PostWysłany: Czw 11:23, 24 Kwi 2014 Powrót do góry

Niestety wymiana fajki nie pomogła. Coś nawaliło gdzieś indziej.
Pali na jeden cylinder. Brak iskry na przednim.
Jak wracałem z ostatniej wycieczki zaczął się dławić, taka jakby czkawka - szarpał, jeden cylinder przestawał pracować a później znów zaczynał, ale w pewnym momecie ten jeden przestał całkowicie pracować.

Czy możliwa jest jakaś innna przyczyna niż przewody ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Czw 12:56, 24 Kwi 2014 Powrót do góry

A WN nie przebija na masę? Jak fajkę wymieniasz, trzeba dobrze w niego wkręcić przewód od cewki, inaczej iskra bokiem skacze.

Iskrę sprawdzałeś na świecy wykręconej z cylindra? Może ona jest walnięta - może zamień świece w cylindrach, żeby sprawdzić.

Sprawdź napięcie na cewkach, czy dochodzi plus. Zwłaszcza na tej, która sprawiała trudności.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Jacek Kowalczyk




Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Koluszki

PostWysłany: Pon 21:10, 05 Maj 2014 Powrót do góry

Sprawa okazała się bardziej banalna ... Gdzieś nie stykały przewody dochodzące do prawej cewki.
Ruszyłem nimi lekko i juz chodzi.
Co jakis czas ram ruszam ale nie udaje mi się tym ruszaniem popsuć, więc nie wiem co było nie tak, czy jakies przewody są uszkodzone czy jakas wsówka się poluzowała, ale teraz jest OK.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin