FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Modyfikacje i przeróbki by Daniel Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
danielb26




Dołączył: 31 Mar 2018
Posty: 22
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubelskie, okolice Włodawy i Jeziora Białego

PostWysłany: Śro 9:05, 04 Lip 2018 Powrót do góry

Zacząłem pisać w temacie "Co dziś zrobiłem w swoim ...." ale pomyślałem, że zaryzykuję z nowym tematem dotyczącym mojego VX'a. Planuje swoją baze troszeczkę zmodyfikować i dodać kilka gadżetów. Może się wam spodobają moje pomysły. Może coś podpowiecie. A na pewno wpłynie to tez motywująco na mnie.

A swoją droga co sądzicie o takim dziale w którym można by się pochwalić swoimi maszynkami i planami dotyczącymi modyfikacji w osobnych tematach?
Wyżej wspomniany temat pt. " Co dziś zrobiłem...." to praktycznie coś podobnego ale uważam, ze rozrósł się już trochę. Myślę, że jest tu kilku ciekawych i ambitnych ludzi, którzy robią dużo ciekawego ze swoimi motocyklami. Wydaje mi się, że ciekawie czytałoby się o tych modyfikacjach w usystematyzowanym temacie dotyczącym danego egzemplarza. Ale to tylko moja opinia.

Ok. Do rzeczy...

Moją VX nabyłem w zeszłym roku na przelomie października i listopada w Holandii. Można powiedzieć, że nabyłem ją w "drodze okazji" Wink za niebagatelna kwotę 850 Euro. Podczas oględzin okazała się być dobrze zachowanym oryginałem stworzonym w 1994 roku z deklarowanym przebiegiem 46000 km.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Wizualnie nie było się do czego przyczepić zwłaszcza biorąc pod uwagę wiek egzemplarza. Mechanicznie do wymiany prawy amortyzator, lekko uślizgujące się sprzęgło i jakby coś w stylu przydlawienia lub spadku mocy około 5000 RPMów. Zaryzykowałem mimo to i zwlokłem ją do domu. Miałem na szczęście okazję pojeździć nią po Holandii jeden dzień na zakończenie sezonu. Smile
Pierwszym problemem z którym przyszło mi sobie poradzić wiosną był cieknący i do dość obficie po kilku przejażdżkach tylny amor. Udało mi się kupić używki w okazyjnej cenie i na razie problem został odegnany na jakąś chwilę. Następnie okazało się, że przekładnia przy kole jakoś się trochę poci ze szczeliny między kołem a obudową przekładni a sama obudowa jakby trochę za mocno się rozgrzewa. To temat wciąż do załatwienia ale na razie nie wiem gdzie i jak. W między czasie udało mi się w drodze okazji nabyć również w Holandii przednią kompletną czaszę w kolorze filoetowym z szybą z demontażu od Holendra, który swojego Highlandera postanowił przerobić na cafe racera. Cała operacja z transportami kosztował mnie około 500 zł.
A tak wygląda moje Suzuki po montażu czaszy.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Jak się okazuje są co najmniej dwa odcienie fioletu w gamie kolorów Suzuki VX800 a ja zostałem tym sposobem posiadaczem obydwu odcieni Very Happy. Ale ok, nie ma tragedii. Poradziłem sobie tez z problemem przydławienia. dzięki pomocy bardziej doświadczonego kolegi, posiadacza VX'a okazało się, że doloty na filtrach powietrza były założone odwrotnie i dławił ją pęd powietrza. Dodatkowo kolega wykonał synchronizację gaźników. Efekt w pełni zadowalający. Motorek żwawo i zachęcająco wkręca się na obroty. Dzięki temu częściej przypomina mi o konieczności zadbania o sprzęgło Wink

Podczas przejażdżek z moim Plecaczkiem zrodził się pomysł kupienia kufrów, które umożliwiłyby jakieś ciekawsze i dalsze wypady we dwójkę. Po kilku godzinach analiz i pomysłów zbiegiem okoliczności na jednym z Holenderskich portali znalazłem ofertę sprzedaży gmoli zdjętych z VX'a.

[link widoczny dla zalogowanych]

Gdy sprawdzałem co sprzedający oferuje jeszcze w swoich ogłoszeniach okazało się, że sprzedaje też komplet kufrów bocznych GIVI ze stelarzami również zdjętymi ze sprawnego i nie rozbitego VX'a. Very Happy

[link widoczny dla zalogowanych]


Po krótkich targach udało mi się zarezerwować te przedmioty za kwotę 130 euro. Muszę poczekać jeszcze na jakiś transport w moją stronę. Myślę, że za 2 - 3 tygodnie będą u mnie i zaczną się kolejne modyfikacje Smile

Jako ciekawostkę dodam, że powyższe przedmioty sprzedaje członek czegoś na wzór stowarzyszenia.

[link widoczny dla zalogowanych]

Członkowie tego stowarzyszenia wynajmują obiekt na warsztat, w którym hobbystycznie naprawiają i przerabiają motocykle. Z korespondencji z nimi wynika, że spotykają się 2 razy w tygodniu aby pomajsterkować wspólnie lub pojeździć. Przedmioty, które od nich odkupuje pochodzą z projektu, w którym zmodyfikowali VX,a dodając specjalną boczną przyczepę umożliwiającą przewóz osób na wózkach inwalidzkich.
Podoba mi się, ze są ludzie z taką pasja i z możliwościami jej realizacji. Szkoda, że w naszych realiach byłoby to dużo trudniejsze. Zachęcam do odwiedzin ich strony i galerii.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
danielb26




Dołączył: 31 Mar 2018
Posty: 22
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubelskie, okolice Włodawy i Jeziora Białego

PostWysłany: Śro 9:25, 04 Lip 2018 Powrót do góry

Postanowiłem zmienić kolor podświetlania zegarów na czerwony. Uznałem, że warto przetestować do tego celu diody led. Ponieważ słyszałem opinie, że diody nie zawsze dają pożądany efekt z powodu sposobu w jaki rozpraszają światło kupiłem do testów 3 różne rodzaje LED'ów

[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]


Po szeroko zakrojonych testach mogę stwierdzić że najlepiej wypadła dioda
Image

a najgorzej

Image
Tradycyjna żarówka też wypada kiepsko.

Wybrana przeze mnie dioda COB ( bo tak oznaczana jest na aukcjach internetowych) świeci najjaśniej jednocześnie bardzo równo rozprasza światło.

Starałem się sfotografować efekt, z którego jestem zadowolony ale aparat troszkę przekłamuje. W każdym razie wygląda to mniej więcej tak


[link widoczny dla zalogowanych]

Plan na najbliższą przyszłość to montaż elektronicznego zegarka z termometrem i woltomierzem w "podszybiu"
Zegarek zakupiłem za około 20 zł u dalekowschodnich przyjaciół. Nie mniej jednak wygląda bardzo schludnie.

[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez danielb26 dnia Śro 9:39, 04 Lip 2018, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 3826
Przeczytał: 13 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 10:21, 04 Lip 2018 Powrót do góry

Temperatura i woltomierz są zawsze fajnym rozwiązaniem w tym też zegarek rzy czym przedstawiony zestaw wydaje się być dość duży z dokładniej głęboki przez co trzeba go w coś ładnego włożyć by pasował do całości.
Co do samego oświetlenia to bym uważał bo sam przesadziłem i teraz muszę kombinować by ograniczyć ilość światła bo w dzień fajnie to wygląda ale w nocy oślepia a jak jest deszcz do tego to jazda staje się bardzo ciężka.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Zyjon




Dołączył: 06 Wrz 2013
Posty: 302
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: Śro 10:38, 04 Lip 2018 Powrót do góry

Na forum jest opis Griby który wykonał "centrum dowodzenia" z m.in. zegarem, voltomierzem czy termometrem. Widziałem na żywo - wygląda super. Co do opisów zmian np. Dis opisywał swoje modyfikacje. To fajny pomysł - można czerpać pomysły do doskonalenia swojej maszyny.
Fajnie że dopasowałeś ledy do zegarów z których jesteś zadowolony. Ja włożyłem niebieskie, jednak po pewnym czasie wróciłem do ori - nic w nocy nie widziałem na zegarach.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
danielb26




Dołączył: 31 Mar 2018
Posty: 22
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubelskie, okolice Włodawy i Jeziora Białego

PostWysłany: Czw 21:58, 05 Lip 2018 Powrót do góry

Zamontowałem zegarek z termometrem i woltomierzem. Urządzonko kosztowało dokładnie 22 zł. Montaż bajecznie prosty. wystarczyło wyciąć prostokąt w plastiku i podłączyć + i - z kluczyka. Rozmieścić dwa czujniki temperatury. Jeden jest na którtszym kabelku więc pokazuje temperaturę otoczenia a drugi na dużo dłuższym zamierzam przymocować pomiędzy cylindrami.


[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]

Teraz czekam na stelaż z kuframi i gmole.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 3826
Przeczytał: 13 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 16:14, 06 Lip 2018 Powrót do góry

Gratuluję bezproblemowego montażu. Jak jest czacha z przodu to faktycznie łatwiej wszystko upchnąć. Powodzenia w dalszych modyfikacjach.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2333
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 56 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Sob 22:04, 07 Lip 2018 Powrót do góry

Śmiało możesz pisać w "Patenty i usprawnienia" o pracach nad swoimi projektami, bo to właśnie dział przedstawiający "Wszystko na temat zmian i modyfikacji seryjnych elementów motocykla.". Smile

Powodzenia i nie zapomnij się pochwalić rezultatami! Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
skorat




Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 531
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ślask

PostWysłany: Wto 21:20, 10 Lip 2018 Powrót do góry

Fajny efekt i ładnie wykonana praca! A najważniejsze, że praktyczne i przydatne! Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
danielb26




Dołączył: 31 Mar 2018
Posty: 22
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubelskie, okolice Włodawy i Jeziora Białego

PostWysłany: Wto 20:25, 17 Lip 2018 Powrót do góry

W końcu dojechały kufry i stelaż. Stelaż wymagał czyszczenia ze starej farby i ponownego malowania. Dodatkowo wymieniłem wszystkie śruby na nowe ze stali nierdzewnej. Dodatkowo zmieniłem też przednie kierunkowskazy bo te chromowane mi nie do końca pasowały a teraz gdy założyłem stelaż na kufry z kierunkowskazami to już tym bardziej.


[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Kolejny etap to montaż gmoli, na które przyjdzie mi jeszcze poczekać około trzech tygodni.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez danielb26 dnia Wto 20:26, 17 Lip 2018, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 3826
Przeczytał: 13 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 10:38, 18 Lip 2018 Powrót do góry

Te kierunki z przodu akurat muszę stwierdzić, że ciut lepiejkomponują się z czachą niż oryginały, przynajmniej takie jest moje zdanie. Kufry się przydadzą.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2333
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 56 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Śro 18:15, 18 Lip 2018 Powrót do góry

Konkretny turystyk Ci wyszedł. Wink

Czacha dobra rzecz na długiej trasie. Na pewno ochroni od wiatru i deszczu.
Stelaż i kufry też elegancko się prezentują.

Good job! Ok!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin