FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Ciężko odpala, chodzi na jeden tłok Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Czw 1:17, 12 Sty 2012 Powrót do góry

Synchronizacja mus być dla obu gaźników i oba muszą mieć odpowiedni skład mieszanki czyli musisz oba ustawić. Na przednim i tylnym śruby składu mieszanki są różnie wykręcone a to o ile zależy tak naprawdę tylko od maszyny gdyż nasze sprzęty są leciwe i na pewno serwisówką należy się wspierać a nie traktować jej dane jako jedyną poprawną wartość. Na zlocie w 2011r. nakręcony był filmik o regulacji gaźników i link do niego jest wstawiony na forum. Nie powinno być problemem jego znalezienie gdyż na pewno był wstawiony po wakacjach co ogranicza bardzo datowy zakres poszukiwań. Na filmiku widać czym trzeba kręcić i jak waku mniej więcej powinny pracować.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Czw 16:08, 12 Sty 2012 Powrót do góry

Czeka Cię kilka kroków.

Śruby na początek wykręć po 3 obroty.

Wakuometry wpinasz pomiędzy głowicę a gaźnik. Przedni - zwykle w króciec od pompy paliwowej. Tylny pod króciec od kranika. Dajesz trójniki, żeby urządzenia miały podciśnienie.

Ustawiasz wstępnie wolne obroty na 1100 - tą śrubą na tylnym gaźniku co ma główkę.

Potem synchro między gaźnikami - kręcisz linką łączącą gaźniki - śruba z kontrą przy lince na przednim gaźniku. Tak regulujesz aby podciśnienie było równe. Potem sprawdzasz wolne obroty, poprawiasz i znów sprawdzasz synchro.

Jak już będzie ok to synchro linek od manetki gazu. Najpierw sprawdź czy na tylnym gaźniku masz dobrze linkę od gazu podciągniętą, czy na pełnym odkręceniu otwiera całkiem przepustnicę. W razie czego podreguluj.

Teraz właściwa regulacja linek gazu, Lekko otwierasz manetką gaz i patrzysz czy równo podciśnienie idzie. Jak nie jest równo to regulujesz drugą z linek z kontrą co też jest przy przednim gaźniku. Ustawiasz w ten sposób, żeby równo obie przepustnice manetka otwierała.

Jak już z tym się uporasz to wracasz do śrub składu. Na nagrzanym silniku wkręcasz powoli najpierw na jednym gaźniku, aż obroty zaczną spadać. To jest ten moment, trochę odkręcasz. Potem to samo na drugim.

Jakby co pytaj.

Powodzenia!

Pozdrawiam,
Griba


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Czw 16:14, 12 Sty 2012 Powrót do góry

Jeszcze jedno.

Ogień z wydechu to może być zła regulacja zaworów wydechowych.

Może to przed synchro ogarnij, bo do tego trzeba tylny gaźnik raczej zwalić, więc potem znów będzie regulacja.

Pozdr,
Griba


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez griba dnia Czw 16:14, 12 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Motórzysta




Dołączył: 09 Lis 2011
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 16:23, 12 Sty 2012 Powrót do góry

Griba dzięki za poradę ! Rzeczywiście nie ustawiałem zaworów bo nic nie stukało w nich więc pomyślałem, że bedzie ok a po za tym bałem sie ruszać zawory. pobawię się dziś z tym


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Czw 23:55, 12 Sty 2012 Powrót do góry

Witam!

Może zawór któryś wydechowy ma za mały luz i wtedy się do końca nie domyka i strzela w wydech.

Trzeba sprawdzić bo może się z czasem wypalić zawór i gniazdo.

Pozdrowienia,
Griba


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Motórzysta




Dołączył: 09 Lis 2011
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 12:08, 14 Sty 2012 Powrót do góry

Czytając w temacie "pierwsza krew" o regulacji zaworów stwierdzam ostatecznie że moto pojedzie do mechanika. Przekamarzanie sie na temat luzu zaworowego doprowadziło mnie do tej decyzji. Jak już bedzie zrobione to postaram się napisać co to było


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Sob 15:13, 14 Sty 2012 Powrót do góry

Hejka!

Nie poddawaj się. Mechanik nie zrobi tego lepiej... a nawet może gorzej.

Nie ma sensu za dużo się zastanawiać na luzem zaworowym. Ustaw na 0,1 jak podaje instrukcja na wszystkich zaworach i zobacz co będzie.

Zanim zmienisz luzy zobacz jakie są teraz ustawione.

Pozdrawiam,
Griba


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
STEFAN




Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 553
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mrągowo

PostWysłany: Nie 13:29, 15 Sty 2012 Powrót do góry

Kolega "griba" dobrze radzi .

Jak Ty się pomylisz to wrócisz do tematu i tyle , jak się Twój mechanik pomyli to wróci do Twojego portfela.

Do zaworów czy gaźników w VX-sie wraca się bardzo często.

Jak raz spróbujesz i się uda ustawić jedno i drugie to jakie samopoczucie , a satysfakcja, a ile pomysłów ciekawych do głowy przyjdzie , a i na forum będzie o czym napisać.


Pozdrawiam Stefan


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin