FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Co może być nie tak? Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Pią 23:54, 18 Wrz 2009 Powrót do góry

Na początku napiszę iż nie przeszkadza mi to za bardzo lecz warto by popracować nad tym po sezonie.
Czytając posty z tego forum wynika, iż VX mogą bez problemów śmigać 180km/h nawet w wersji 50konnej. Mój VX na autostradzie jechał maksimum 150 i dalej nic nie chciał się ruszyć a mam według opisu gaźników wersję 60 konną.
Możliwości silnika określają czy wszystko jest w porządku czy też jest z nim coś poważnego nie tak.
W moim VX gdy silnik się rozgrzeje występuje dymienie z tylnego cylindra (wydechu) i nie wiem czy to może być jakoś powiązane z osiągami maszyny. O tym dymieniu myślę że może trochę palić olej tylko problem gdzie ten olej może podawać ( pierścienie czy uszczelniacze zaworowe).

Chciałbym doprowadzić maszynę do stanu idealnego lecz trochę mi to zajmie a początkowo chciałbym aby technicznie dorównywał innym VX-om.

Jeśli ktoś miał by sugestie czemu VX osiąga taką małą prędkość i jak określić przyczynę dymienia to byłbym bardzo wdzięczny.

Dodam iż mimo dymienia na ciepłym silniku chodzi on równiutko i nie czuć w trakcie jazdy jakiegoś szarpania ani dławienia się nawet na trochę wyższych obrotach ( ok 6k - rzadko dochodzę tam)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
ars74




Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Knurów woj.śląskie

PostWysłany: Nie 12:26, 20 Wrz 2009 Powrót do góry

wiele może być czynnikow słabych osiągów ale co do dymienia jesli rzeczywiscie bierze olej to uszczelniacze wydaja się bardziej prawdopodobne, no chyba ze twoje moto ma spory przebieg - pozatym jaki olej uzywasz??? jesli uszczelniacze puszczaja to robi sie nagar na zaworach!!! Pierścienie moga byc zapieczone w wyniku nagaru jaki sie tworzy dosc szybko przy zaniedbaniach z wymiana oleju, lub niewlaściwym olejem. ja wlewam pełny syntetyk i zmieniam przynajmniej 2razy na rok, no ale tez duzo jeżdżę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Nie 23:11, 20 Wrz 2009 Powrót do góry

Ja w tym roku dopiero kupiłem maszynę. Olej zmieniony na półsyntetyk 10W40 taki jaki trzeba. Uszczelniacze to niewielki koszt więc można to zrobić tylko nigdy jeszcze nie ściągałem głowicy w 4T i boję się że ciężko będzie mi ustawić odpowiednio łańcuszek jak go ściągnę. A osiągi odrobinkę mnie dziwią takie niskie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
ivf




Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Człuchów, pomorskie

PostWysłany: Śro 10:32, 23 Wrz 2009 Powrót do góry

150 km/h? faktycznie trochę mało.. na niższych biegach jesteś w stanie dojść obrotomierzem do czerwonej czy 6 tys. to max? nie wiem czy to możliwe, ale osobiście najpierw dla pewności spróbowałbym karnąć się z kimś obok, dla sprawdzenia czy licznik dobrze wskazuje..

jeśli licznik dobry to następnie zaczynając od najprostszych rzeczy - próbowałbym wyregulować skład mieszanki, sprawdziłbym filtry powietrza i sposób ułożenia ich wlotów. później trzebaby chyba wziąć się za coś poważniejszego i sprawdzić poziom paliwa, a po nim ponownie regulacja składu mieszanki.. jakby to wszystko nie pomogło to pozostałoby chyba tylko czyszczenie gaźników.

ewentualnie, jak juz wspominano w innych wątkach - sprawdzić czy nie luźny wyłącznik przy stopce.. jak wynika z opisów, to najbardziej błachy powód zmniejszenia maksymalnej prędkości Mr. Green


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Śro 15:14, 23 Wrz 2009 Powrót do góry

ivf napisał:
150 km/h? faktycznie trochę mało.. na niższych biegach jesteś w stanie dojść obrotomierzem do czerwonej czy 6 tys. to max? nie wiem czy to możliwe, ale osobiście najpierw dla pewności spróbowałbym karnąć się z kimś obok, dla sprawdzenia czy licznik dobrze wskazuje..


Sprawdzę na A2 po zamknięciu sezonu z innym moto Vmax. Na innych biegach wchodzi wyżej niż 6k obr (ok 7,5 sprawdzone)ale do czerwonego nigdy nawet nie próbowałem dociągnąć.

ivf napisał:

jeśli licznik dobry to następnie zaczynając od najprostszych rzeczy - próbowałbym wyregulować skład mieszanki, sprawdziłbym filtry powietrza i sposób ułożenia ich wlotów. później trzebaby chyba wziąć się za coś poważniejszego i sprawdzić poziom paliwa, a po nim ponownie regulacja składu mieszanki.. jakby to wszystko nie pomogło to pozostałoby chyba tylko czyszczenie gaźników.


Wszystko z tego zrobione poza czyszczeniem gdyż nie mogłem odkręcić śrub na gaźniku a wolę nie ryzykować w sezonie że coś mi pójdzie i gazior do kombinacji

ivf napisał:

ewentualnie, jak juz wspominano w innych wątkach - sprawdzić czy nie luźny wyłącznik przy stopce.. jak wynika z opisów, to najbardziej błachy powód zmniejszenia maksymalnej prędkości Mr. Green


Kiedyś miałem że mi gasł przy 90 ale to było czuć że gaśnie i była to wina stopki lecz wtedy szarpało a teraz normalnie jak się jedzie 150 to nie ma żadnych szarpnięć.

Chętnie sprawdził bym kompresję gdyż jak mi się nagrzeje to dymi z jednego wydechu (tylny cylek) co oznacza że mogą to być uszczelniacze zaworowe lub pierścienie. Jeśli to pierścienie to może być słabsza kompresja i przez to ciągnie słabiej.

Jak się uda to zmierzę się w sobotę na zakończeniu z jakimś intruzem i sprawdzimy czy nadąże za nim Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin