FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Olej 10W40 MOTUL 5000 czy 5100 ester... Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
azya




Dołączył: 26 Mar 2007
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opole

PostWysłany: Wto 18:14, 22 Cze 2010 Powrót do góry

Dis dałeś doskonały przykład z wodą i cukrem Very Happy
Więc widzę że fizyka jest Ci nie obca Very Happy
Zrób więc małe doświadczenie fizyczne:
Nalej czystej wody do strzykawki i podłącz barometr...
Niech nowa strzykawka będzie odwzorowaniem nowego cylindra i tłoka...
Przy "nowej strzykawce" [czyt. tłok/cylinder] ciśnienie czystej wody na wyjściu wyniesie załóżmy [10]
Robiąc mały otworek szpilką w tłoku strzykawki odwzorujemy zużycie silnika - bo część wody ujdzie po przez otwór tłoka strzykawki [tak samo jest w zużywającym się silniku] NIGDY NIE UZYSKAMY CIŚNIENIA o wartości [10]
ALE - dodając cukru do wody zwiększymy gęstość sprężanej cieczy i pomimo otworku w tłoczku uzyskamy znów ciśnienie na poziomie [10]
Więc moim skromnym zdaniem przejście z 10W40 półsyntetyk na 20W50 minerał [oczywiście z wymaganymi uszlachetniaczami - nie mówimy tu o starym SELEKTOLU] -jest zasadne i dzięki temu unikniemy przy większym przebiegu rozwałki głowicy Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Wto 21:37, 22 Cze 2010 Powrót do góry

Tylko że ty piszesz o kompresji nad tłokiem a olej nad tłokiem nigdy się nie znajdzie chyba że uszczelniacze zaworowe lub pierścienie są walnięte. Mimo to olej nie powinien znaleźć się w komorze spalania bo to mówi o fakcie iż silnik do remontu się szykuje i zmianą lepkości oleju tego nie zniwelujesz!!!
Wyższa lepkość to mniejsze ścinanie a co za tym idzie trochę dłużej warstwa oleju może pozostawać na cylindrze i tłoku ale za to jest większy opór.
A tak swoją drogą wątpie byś w strzykawce otrzymał 10 barów Smile chyba że to jakaś ogromna tuba jest Smile

Co do fizyki to bardziej mechanika płynów - na inżynierii procesów chemicznych obowiązkowy przedmiot.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
azya




Dołączył: 26 Mar 2007
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opole

PostWysłany: Śro 6:18, 23 Cze 2010 Powrót do góry

[10] to była wartość umowna Very Happy A ciśnienie wzrośnie w całym układzie smarowania silnika, a nie tylko nad tłokiem Very Happy
A co do dziedziny to i tak fizyka i nie ma się co sprzeczać bo zaraz zaczniemy dzielić na płyny nienewtonowskie i newtonowskie Very Happy Very Happy Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
ivf




Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Człuchów, pomorskie

PostWysłany: Śro 7:52, 23 Cze 2010 Powrót do góry

nie jestem pewien czy dobrze zrozumiałem.. czy z tego nie wynika czasem, że gęstszy olej lać dopiero jak zacznie "pobierać"? Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
waffen99




Dołączył: 19 Kwi 2009
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krakow

PostWysłany: Śro 8:13, 23 Cze 2010 Powrót do góry

Jak już zacznie "pobierać" to trzeba pomyśleć o remoncie.Taniej wyjdzie niż ciągłe dolewki.Przerabiałem to w GS'e.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez waffen99 dnia Śro 8:14, 23 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
ivf




Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Człuchów, pomorskie

PostWysłany: Śro 9:19, 23 Cze 2010 Powrót do góry

ja nie w tym sensie Wink chodziło mi o tą "dziurkę" Mr. Green tylko żartowałem..


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
azya




Dołączył: 26 Mar 2007
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opole

PostWysłany: Śro 18:14, 23 Cze 2010 Powrót do góry

"Dziurkę" to robi korbowód przebijający karter Very Happy Very Happy Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
ivf




Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Człuchów, pomorskie

PostWysłany: Czw 8:25, 24 Cze 2010 Powrót do góry

miałem kiedyś podobną "dziurkę" w skrzyni biegów w syrenie - jak przy 40-tce wbiłem na chama jedynkę.. głowę bym mógł prawie przez tą "dziurkę" wsadzić Mr. Green

ale to temat o oleju.. Smile no więc dziwnym trafem ujechałem jeszcze prawie kilometr zanim stanąłem i wtedy dopiero olej uszedł..


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wojciech




Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Książki Toruń

PostWysłany: Nie 12:52, 22 Sty 2012 Powrót do góry

Witam po długiej przerwie szanowne towarzystwo.Mam pytanie czy posiadacie wiedzę na temat oleju Bel Ray 10W40 ester syntetic blend produkcji amerykańskiej?Koledzy z aso Suzuki polecili mi go,kupiłem i mam zamiar zalać mojego sprzęta ale przed tym chciałem zasięgnąć opini.Pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Nie 22:09, 22 Sty 2012 Powrót do góry

Olej ogólnie popularny ale nie u nas w kraju gdzie to motul "rządzi" Nie wiem co można o nim napisać bo nie użytkowałem ale skoro lepkość ta co trzeba i do motocykli to znaczy że będzie ok.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
tomek40




Dołączył: 17 Sty 2012
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zagań lubuskie

PostWysłany: Pon 15:09, 23 Sty 2012 Powrót do góry

Ja jezdze na oleju Motul 5100 ester 10w40 i wymieniam co 8 tys tyle kilometrów robie akurat tyle w sezonie. Uważam ze na oleju nie powinno sie oszczędzac , pracuje w nim sprzegło, skrzynia ...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon 21:58, 23 Sty 2012 Powrót do góry

MOTUL 10W/40 ESTER 5000 też jest ok, swego czasu był tańszy niż 5100, teraz chyba już słabo dostępny.

Pozdrawiam,
Griba


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin