FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 pierwszy osobisty przegląd + części Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
czarny




Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 389
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pruszcz Gdański

PostWysłany: Wto 10:34, 11 Maj 2010 Powrót do góry

Wybaczcie mi mój laizm w temacie, to na początek.
Jestem przed pierwszym przeglądem mojej suzi i szczerze mówiąc nie orientuję się w częściach. Jeśli to nie kłopot, czy może ktoś podpowiedzieć:

1. Jaki najlepiej olej kupić i czy 3 litry wystarczą.
2. To samo pytanie, tylko o świece.
3. Czy znacie jakiś dobry sklep internetowy z częściami (potrzebuję tarcze hamulcowe, ceny mnie zdołowały :/ - przód 800 zł), jednocześnie czy preferujecie tarcze hamulcowe jakiejś konkretnej firmy? Ktorych nie brać pod uwagę?
4. Usłyszałem od mechanika, że "nie mam już regulacji na sprzęgle i może być za długa linka - trzeba wymienić" . Jeśli komuś by się chciało, będę wdzięczny za informacje jak sprawdzać u nas linkę sprzęgła i czym się martwić.
5. Czy ktoś może polecić dobrego , sensownego mechanika w okolicach Trójmiasta, głównie pod kątem regulacji gaźników.

Jeśli część odpowiedzi już była w innych tematach , to przepraszam. Ale wydaje mi się, że nigdzie nie widziałem tych wskazówek. Pomóżcie amatorowi Smile Z góry dzięki wielkie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 3836
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 11:05, 11 Maj 2010 Powrót do góry

Cytat:
1. Jaki najlepiej olej kupić i czy 3 litry wystarczą.
2. To samo pytanie, tylko o świece.
3. Czy znacie jakiś dobry sklep internetowy z częściami (potrzebuję tarcze hamulcowe, ceny mnie zdołowały :/ - przód 800 zł), jednocześnie czy preferujecie tarcze hamulcowe jakiejś konkretnej firmy? Ktorych nie brać pod uwagę?
4. Usłyszałem od mechanika, że "nie mam już regulacji na sprzęgle i może być za długa linka - trzeba wymienić" . Jeśli komuś by się chciało, będę wdzięczny za informacje jak sprawdzać u nas linkę sprzęgła i czym się martwić.
5. Czy ktoś może polecić dobrego , sensownego mechanika w okolicach Trójmiasta, głównie pod kątem regulacji gaźników.


Kto pyta nie błądzi.

Ad.1 Co do olejów spotkałem się już z różnymi opiniami jeśli chodzi o producentów choć najczęściej wspomina się o Motulu choć ja jeździłem też na Castrolu i nie czułem pomiedzy nimi różnicy tak więc producent według uznania ale najlepiej nie żaden "noname". Jeśli chodzi o ilość to wszystko zalezy czy wymieniasz z filtrem czy nie i czy uda się tobie wszystko spuścić. Jak dobrze pamiętam to aby zalać całego z filtrem to wychodzi troche ponad 3l więc odrazu dobrze kupić baniak 4L i będziesz miał na ewentualne dolewki. Olej do starszych maszyn bądź już sporo użytkowanych (takich jak nasze) to lepiej kupować półsyntetyk niż syntetyk o lepkości 10W40 (jak na korku wlewu oleju jest napisane).

ad.2 Świece masz do wyboru NGK lub Denso. NGK są u nas bardzo popularne i praktycznie w każdym sklepie motoryzacyjnym je dostaniesz tylko pamiętaj o odpowiednim modelu świecy najlepiej normalną a nie o podwyższonej czy obniżonej ciepłocie. Ja z własnego doświadczenia na VX niestety nie preferuje NGK gdyż szybciej padają niż Denso (chociażby jak ci zaleje cylinder przy rozruchu). Ceny są praktycznie takie same jednych i drugich więc na to nie trzeba zwracać uwagi. Dodatkowym plusem Denso jest to, że nie robi się ich podróbek w przeciwieństwie do NGK (opisy jak odróżnić podróbke od oryginału można znaleźć bez problemu w necie). Mój wybór pada na Denso ty możesz wybrać którą chcesz.

Ad.3 takie ceny tarcz jak opisujesz to normalne ceny nowych firmowych tarcz i raczej firmówek nie znajdziesz dużo tańszych. Zaproponować mogę wykonanie tarczy na zamówienie. Osoby z forum intrudera dorabiały tarcze na zamówienie i są one podobno bardzo dobrej jakości i dobrze hamuja. kosz takich tarcz jest podobno bardzo mały bo około 300zł więc chyba warto z tym że trzeba trochę poczekać aż ją wykonają ale przy różnicy w cenie 500zł to chyba tydzień czy półtora nas nie zbawi a kaski zostanie w kieszeni na zupkę. Gdzieś na tym forum też w którymś termacie umieszczałem chyba link do tego producenta. Możesz mu wysłać oryginalną tarczę i dorobi tobie na wzór bądź możesz przedstawić swój wzór ale wtedy troche drożej wychodzi chodź i tak sporo taniej niż oryginał w sklepie.

ad.4 linka sprzęgła ma defakto możliwość regulacji w 2 miejscach : przy dźwigni oraz przy kapie bocznej. Jeśli gwinty do regulacji sie kończą to znaczy że linka się już bardzo dużo wydłużyła i regulacja jak się skończy to nie będziesz miał sprzęgła - nie naciągniesz linki. koszt linki nie jest duży a i wymiana jest banalna więc chyba warto w taki detal zainwestować bo nie chciałbym myśleć co by było gdby linka się zerwała (ze względu na zbyt duze rozciągnięcie) przy nagłym hamowaniu kiedy wduszamy sprzęgło!! Rolling Eyes

ad.5 niestety tu nie pomogę nie jestem z tamtych okolic więc się nie znam ale ktoś z forum mieszka w okolicy może on poradzi. Zawsze można też samemu wykonać proste naprawy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
czarny




Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 389
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pruszcz Gdański

PostWysłany: Wto 11:16, 11 Maj 2010 Powrót do góry

bardzo, bardzo Ci dziękuję .Gdzie się wlewa olej już postaram się sam znaleźć Very Happy
pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez czarny dnia Wto 11:18, 11 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 3836
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 12:03, 11 Maj 2010 Powrót do góry

Olej wlewasz z prawej strony na pokrywie sprzęgła u góry. Otwór w tylnej części tej pokrywy a na korku jest napisane 10W40


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
czarny




Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 389
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pruszcz Gdański

PostWysłany: Wto 12:35, 11 Maj 2010 Powrót do góry

w ogóle chciałem was przeprosić, bo jeszcze raz forum przeszukałem i większość odpowiedzi jednak już padła Sad Nie wiem jak wcześniej patrzyłem. Eh.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
ivf




Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Człuchów, pomorskie

PostWysłany: Wto 13:09, 11 Maj 2010 Powrót do góry

tak, tak, najlepiej w deszczowych momentach przeglądnąć forum bo wiele ważnych informacji jest już w nim zawartych Wink

olej wymień razem z filtrem, niewiele wzrasta koszt.. jeśli chcesz, mogę przesłać Ci dane osobnika, u którego sam zamawiam elementy eksploatacyjne do kilku moto i jestem zadowolony z cen, jakości, doradzaniu i szybkości realizacji


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 3836
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 13:34, 11 Maj 2010 Powrót do góry

Larsson.pl ja tam kupuje części stosunkowo tanio ale nie wiem ile biorą za przesyłkę bo ja kupuje w sklepie na miejscu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
waffen99




Dołączył: 19 Kwi 2009
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krakow

PostWysłany: Wto 15:47, 11 Maj 2010 Powrót do góry

I jeszcze jedna uwaga odnośnie świec.Jak zmienisz na nowe to przy pierwszym uruchomieniu nie gaś zanim silnik się dobrze nie zagrzeje bo może być po świeczkach.Muszą one się wypalić i wygrzać potem już będzie OK.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
czarny




Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 389
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pruszcz Gdański

PostWysłany: Wto 18:40, 11 Maj 2010 Powrót do góry

podziękował wszystkim za rady. Mi niestety i pierwsze jazdy i przegląd się przedłużają. Miałem dziś być "oddrutowany" , niestety ortopeda zarządził jeszcze dwa tygodnie Image 2 tygodnie patrzenia na suzi Sad


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 3836
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 22:23, 11 Maj 2010 Powrót do góry

Spoko czarny nie martw się ja jeszcze pewnie będę miał ponad 2 tygodnie składania maszyny zanim pojeżdżę. Narazie składam codziennie coś ale zawsze czegoć zabraknie do dalszej roboty np śrubek gwintownika jak się jaka ukręci itp więc się nie martw Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
czarny




Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 389
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pruszcz Gdański

PostWysłany: Wto 22:28, 11 Maj 2010 Powrót do góry

od razu mi lepiej Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
czarny




Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 389
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pruszcz Gdański

PostWysłany: Sob 16:02, 15 Maj 2010 Powrót do góry

Części , które zakupiłem:

- olej castrol power 1 GPS 4T 10W-40, półsyntetyk
- olej przekładniowy castrol mtx półsyntetyk sae 80W
- DOT4 firmy Jurid
- płyn chłodniczy orlen petrygo (-35)
- filtr oleju "Mann Filter" MW65
- świece NGK DPR8EA-9

Jeśli coś nie tak lub ktoś miał złe doświadczenia z którąś z tych rzeczy prosiłbym o info. Jednocześnie może się taka lista przydać taki laikom jak ja przed pierwszym przeglądem. Z góry dzięki.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
STEFAN




Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 538
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mrągowo

PostWysłany: Pon 12:07, 17 Maj 2010 Powrót do góry

Muszę Bogdan dodać czytając Twoją listę płynów i części zakupionych w celu dokonania przeglądu swego moto, że już ją gdzieś w tym roku widziałem . Też używam oleju "castrol" już od 1993 roku i jak do tej pory nigdy się na nim nie zawiodłem. W/w roku kupiłem swoją pierwszą nową z salonu Zuzannę . Pamiętam to jak dzisiaj jechałem po nią maluchem w styczniu śnieg, czternaście stopni mrozu do Warszawy na Wał Miedzyszyński przy Jacht klubie mieścił się salon suzuki. Oczywiście był to silnik zaburtowy do łodzi , który do dnia dzisiejszego świetnie się sprawuje i przekładnie w stopie też ma zalaną olejem przekładniowym "castrol". Chcę podkreślić ,że to jest moje prywatne zdanie na temat jakości w/w oleju i uważam , że w Polsce dla większości mechaników, posiadaczy pojazdów mechanicznych oraz zwykłych zjadaczy chleba trzydzieści lat temu i jeszcze wcześniej "castrol "zawsze się kojarzył z olejem natomiast "motul" nikt o nim nie słyszał w naszym kraju i z niczym się nie kojarzył . Jeszcze raz pragnę podkreślić to nie jest reklama tego o czym pisze to jest tylko moje skromne zdanie na ten temat. Życzę Bogdan szerokości na drodze . Pozdrawiam Stefan


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
czarny




Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 389
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pruszcz Gdański

PostWysłany: Pon 13:41, 17 Maj 2010 Powrót do góry

Stefan.... jaki Bogdan? Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
bogdan-27




Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: świętokrzyskie

PostWysłany: Pon 13:54, 17 Maj 2010 Powrót do góry

Witam. Małe sprostowanie STEFAN - autorem postu " Pierwszy osobisty przegląd + części'' dotyczącego okresowego przeglądu i wymiany płynów był ''czarny'' a nie ja. Ale miło, że o mnie myślisz.
Pozdrawiam, Bogdan


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin