FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Porady jak kupić dobrego VX 800 Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
lukasz324




Dołączył: 19 Lis 2009
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brzozów

PostWysłany: Czw 23:37, 19 Lis 2009 Powrót do góry

Witam wszystkich!!!, Jestem Łukasz, jest to moj pierwszy post i na pewno zagoszczę tutaj na dłużej. Mam nadzieje że napisałem go w odpowiednim dziale bo chyba tutaj najbardziej pasuje. Przymierzam się do zakupu właśnie VX800, przekopałem wiele modeli motorów i zdecydowałem, że właśnie vx będzie najlepszym wyborem, głównie dlatego ponieważ ma silnik V, napęd na wał no i w sumie niską cenę a że mnie interesuje jazda rekreacyjna wiec myślę że będę z niego zadowolony. W sumie będzie to mój pierwszy "większy" motor wiec ogólnie za bardzo się na motorach nie znam i właśnie prosiłbym bardzo aby zrobić z tego tematu mini poradnik na co zwracać uwagę przy kupnie SUZUKI VX 800. Czytam sporo gdzie tylko znajdę coś o VX i tak dotarłem do Was, mile widziane wszystkie linki ale nie wszystkie testy i opisy nie dorównają opinią ich użytkownikom. Na start mam parę pytań, czytałem że w tym modelu lubi korodować rama i wahacz? Jak najprościej odczytać wersję mocy w danym egzemplarzu?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 3836
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 10:14, 20 Lis 2009 Powrót do góry

Zapewne oprócz tego forum przeglądałeś także inne fora motocyklowe na których porusza się sporo tego typu wątków.


Zacznę od odpowiedzi na ostatnie pytanie odnośnie korozji. Jeśli ktoś dbał o maszynę i interesowała go jakość powierzchni lakierowanej to z korozją nie powinno być problemu. Ja niestety widzę powoli u siebie nalot (w okolicach akumulatora i pod nim) co spowodowane było złym poprowadzeniem wężyka odpowietrzającego lub jego brakiem. Mam model z 92 roku i jakoś nie widzę by poza wspomnianym wcześniej miejscem coś korodowało.

Jeśli chodzi i to na co zwracać uwagę to oczywiście na to czy jest prosty. Jeśli będziesz nim jechał można puścić kierownicę i sprawdzić czy nie ściąga na którąś stronę bądź też mocniej zahamować z trochę wyższych prędkości (podobne efekty). Czasem niestety ściąganie lub utrzymanie prawidłowego toru jazdy może być zakłócone przez wyrobione łożysko główki ramy i wtedy trudniej jest ocenić.
Wiadomo że silnik jest jednym z najważniejszych elementów więc trzeba go dobrze osłuchać. Istotne jest czy nie słychać żadnych stuków czy metalicznych dźwięków. Warto zostawić motocykl do nagrzania i trochę przeciągnąć na obrotach (ok 5-6k) i zobaczyć czy nie dymi z tłumików. Będąc przy kwestii silnika to mogę powiedzieć iż jego moc można określić odczytując oznaczenia na gaźnikach choć bez niewielkiego rozebrania to ciężko dostrzec numerację. VX były dławione na gaźnikach i od nich zależy jaką moc osiąga dany egzemplarz. Jeśli miał byś możliwość to dobrze jest sprawdzić Vmax (oczywiście w bezpiecznych warunkach jakaś autostrada czy lotnisko) gdyż to także sporo powie o kondycji silnika. jak będziesz go testował to należy też troszkę go wkręcić i sprawdzić czy wszystkie biegi dobrze wchodzą i nie wyskakuje któryś(im więcej się sprawdza tym więcej się wie i mniej naprawia). Gdy będziesz osłuchiwał silnik warto też wsłuchać się i pooglądać obrotomierz czy równo pracuje. Nierówna praca może być spowodowana np rozregulowanymi gaźnikami czyli potrzebna będzie regulacja (koszta chyba że robisz samemu). Warto zwrócić też uwagę na to czy np nie ciekną lagi z przodu bo niby wymiana samemu jest prosta i szybka ale można na tym trochę ceny zbić(w serwisach wołają za to ok 200-300 zeta + części przynajmniej w Poznaniu). Sam lagi zrobiłem za ok 30zł (przełóżki nasadek i długa nakrętka z nasadką)+ cena uszczelniaczy i jakieś 2-3h roboty (nie spieszyło mi się a można to zrobić w 30 min). Warto sprawdzić też układ hamulcowy czyli stan tarcz hamulcowych. Powinny one być gładkie (nie pokarbowane) i nie powinny być zbyt cienkie. Koszt nowych to ładne kilka stów (ok 4-7 stów zależnie która tarcza).
Wiadomo że zawsze po zakupie trzeba zmienić płyny filtry świece bo nigdy nie wiadomo kto jak długo i na czym jeździł więc weź też na to poprawkę przy zakupie.
Jeśli chodzi o stan wizualny to można sprawdzić czy ma oryginalny lakier (nalepka suzuki powinna być pod lakierem ale VX800 już na). W tych rocznikach zawsze jakieś otarcia się zdarzają więc musisz być na to przygotowany no chyba że ktoś pieścił motocykl lepiej niż swoją dziewczynęSmile

Na chwilę obecna więcej pomysłów co sprawdzać nie mam. Może inni jeszcze coś dorzucą.
Jeśli mieszkasz niedaleko któregoś z użytkowników VX to poproś najlepiej by jechał oglądać motocykl razem z tobą (co 2 głowy to nie 1) gdyż kupując pierwszy moto często coś się spodoba i już chcemy a wtedy druga osoba może trochę ostudzić zapał do "wraku"


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Pią 11:04, 20 Lis 2009 Powrót do góry

no właśnie jak jest w Vx'ie ponieważ czytałem że motory z wałem powodują niedowagę drugiej strony i motor przy mniejszych predkościach znosi w bok? Sądzę żę najlepiej odpalać silnik gdy jest całkowicie zimny i właśnie co mogę się spodziewać na zimnym silniku a jaka praca go dyskwalifikuje, na zimnym też nie powinien kopcić ani troche? Co do mocy to egzemplaże z gaznikami 45C50 mają po 60 albo po 61 KM - zgadza się? chciałbym kupić właśnie którąś z tych, natomiast chciałem zapytać co trzeba rozkręcić aby zobaczyć jakie gaźniki są założone? a z tym obrotomierzem i równych obrotach to masz na myśli wolne obroty, troche wyższych trzymając manetkę czy może płynnie gazując.
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 3836
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 23:10, 20 Lis 2009 Powrót do góry

Odpowiadając po kolei to jeśli sprawdzasz wyważenie przy 40km/h i więcej to powinno być ok. na forum intrudeta też piszą iż trochę ściąga przy mniejszych prędkościach na stronę wału lecz to nie na każdej maszynie jest odczuwalne dlatego sprawdzaj np przy 50-60km/h.
Wiadomo że jak przyjeżdżasz oglądać sprzęta powinien być chłodny byś mógł zobaczyć jak pali z zimnego. Gdy jest ciepły to można się domyślać iż ma jakieś problemy z odpalaniem na chłodnym silniku. Odpalasz normalnie zimnego i troche na ssaniu trzymasz aż obroty wzrosną wtedy wyłączasz ssanie i powinien równiutko chodzić. Gdy się rozgrzeje warto zrobić wtedy jazdę testową. Na zimnym silniku do momentu rozgrzania chodzi na ssaniu więc ma trochę podwyższone obroty i tyle reszta podobnie jak na ciepłym silniku. To nie dwusów więc nie powinien kopcić! Wiadomo że podczas spalania powstaje para wodna więc w bardzo chłodne dni może być wrażenie takie jak wydmuchiwanie pary z ust w zimie.
Co do gaźników to już dokładnie nie pamiętam lecz wydawało mi się że 45C00 to wersje nie dławione. Co do miejsca oznaczenia to ja już nie pamiętam z której strony było a teraz za ciemno by szukać może inni pomogą lecz nie jest to napis który rzuca się od razu w oczy.
Z obrotami to mam na myśli bieg jałowy czyli luz bez kręcenia manetką powinna być równa miarowa praca bez zwiększania i schodzenia z obrotów wtedy gaźniki są dobrze wyregulowane.
Jeszcze jedna rzecz o której zapomniałem wcześniej. Przed jazdą obejrzyj czy motocykl jest suchy i nie ma pod nim żadnych plam. Po jeździe testowej postaw np na suchym asfalcie lub innej nawierzchni gdzie widać czy coś kapie ale obejrzyj też jeszcze raz wszystkie elementy czy przypadkiem gdzieś nie ma jakiś wycieków (nie zawsze skapnie).

Jak upatrzysz jakąś maszynę to zobacz czy nie ma kogoś z forum z okolicy możliwe że pomogą w oględzinach motocykla.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
lukasz324




Dołączył: 19 Lis 2009
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brzozów

PostWysłany: Sob 2:27, 21 Lis 2009 Powrót do góry

dzięki dis za pomoc, a co z uszczelkami pod glowicą czy faktycznie te fabryczne są tak awaryjne jak można przeczytać w necie? czy to przesada że fabryczne sa bardzo słabe?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 3836
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Sob 12:25, 21 Lis 2009 Powrót do góry

Nie mam za długo VX-a więc co do uszczelek pod głowicą się nie wypowiem lecz ja nie słyszałem by ten element się psuł.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
BOhu
Administrator



Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 292
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków/Tarnów/Dębica/Pogórska Wola

PostWysłany: Nie 0:01, 22 Lis 2009 Powrót do góry

lukasz324 napisał:
dzięki dis za pomoc, a co z uszczelkami pod glowicą czy faktycznie te fabryczne są tak awaryjne jak można przeczytać w necie? czy to przesada że fabryczne sa bardzo słabe?

Bzdura! Jeżdżę Suzuki VX800 od 5 lat, pracowałem w Suzuki ponad rok (rezygnacja z powodu przeprowadzki do innego miasta), objeździłem oprócz swojego VXa chyba wszystkie aktualne modele Suzuki - poza Sixteenem Smile i zdementuję tu tę śmieszną plotkę, jakoby fabryczne uszczelki Suzuki były kiepskie - są naprawdę znakomitej próby, niedość, że w nowych motocyklach to widać, to jeszcze kilku moich kolegów kupowało, m.in. hooger, który też ma VXa, wymieniał uszczelki pod głowicami i idealnie się mu położyły pod głowicami silnika. Przypadków takich miałem kilka, z różnymi modelami. Zawsze jakość uszczelek Suzuki była co najmniej zadowalająca. Jeśli coś było nie tak, to zwykle z przyczyny takiej, iż montował uszczelkę ktoś, kto - nie obrażając nikogo - zwyczajnie nie nadaje się do mechaniki, a jak wiadomo - "złej baletnicy, przeszkodzi rąbek u spódnicy" Smile
Pozdro
Shrequ


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Hooger




Dołączył: 13 Lut 2008
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krosno/Kraków

PostWysłany: Pon 11:56, 22 Lut 2010 Powrót do góry

Witam, potwierdzam, oryginalnym fabrycznym uszczelkom SUZUKI nic nie brakuje, jak się nie spie... Twisted Evil to wszystko jest ok. Ale ludzie to tylko ludzie i już wiele w życiu widziałem....
Odnośnei ściągania przez wał-nic takiego nie występuje jeśli wszystko jest w moto ok.- kto wogóle wymyśla takie pomysły Shocked . Jak w układzie jezdnym jest wszystko ok, to motocykl praktycznie od 10-20 km/h trzyma się prosto, czyli praktycznie od ruszenia. Jak ktoś ma z tym problemy to proponuję zastanowić się co może być przycyzną i sobie ją wyeliminować Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin