FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Pytanie teoretyczne - nic mi nie przychodzi do głowy Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Śro 22:12, 05 Cze 2013 Powrót do góry

Mam takie pytanie po części teoretyczne po części powstałe z obserwacji moto.
W obu filtrach - airboxach skruszały mi przewody "odprowadzające skropliny" - te idące w tylnej puszcze pod moto w przedniej z lewej strony ramy więc wymieniłem je na nieco inne bo przecież nie będę kupował oryginałów za nie wiadomo ile.
W tylnym ponieważ nie jest on widoczny założyłem przezroczysty przewód, z przodu czarny.
Ponieważ tylny przewód poprowadziłem trochę źle - zbyt blisko łącznika wydechu uległ on przytopieniu lecz zauważyłem wtedy że zbiera się w nim ciecz. Przy zmianie ułożenia przewodu oczyściłem go i zostawiłem by sprawdzić czy coś się dzieje. Dziś sprawdziłem owy przewód (już było nie za jasno) i zobaczyłem w nim płyn.
Co ważne płyn ten nie pachnie jak olej czy benzyna, co pierwsze przyszło mi na myśl patrząc po konstrukcji układu i skąd może się on brać w tym miejscu. Płyn nie ma jakiegoś charakterystycznego zapachu lecz nie jest idealnie przejrzysty (myślał bym o skroplonej wodzie).
Tak więc powstaje pytanie czy to może być tylko woda - dostająca się np. podczas deszczu do układu- czy może to być jakiś inny płyn (olej i benzyna odpadają). Ma ktoś jakieś sugestie?

Jutro wezmę i powącham wszystkie płyny obecne w moto i porównam zapach z tym w rurce. Jak nie będzie podobny do niczego innego choć trochę to przyjmę, że jest to woda.

Za jakiekolwiek sugestie będę wdzięczny bo może ktoś doświadczył podobnej sytuacji.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Ikis




Dołączył: 15 Sie 2011
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: dolnośląskie

PostWysłany: Czw 6:00, 06 Cze 2013 Powrót do góry

Mogą to być skropliny... Woda zawarta w powietrzu wytrąca się na wszelkich przewężeniach a w zasadzie tuż za nimi. Zjawisko to wykorzstuje sie do "osuszania" powietrza w układach smarowania pneumonarzedzi. Sprawdź, czy przed miejscem w którym gromoadzi się woda nie masz jakiejś "zwężki"


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Czw 8:15, 06 Cze 2013 Powrót do góry

Tam jest tylko duży airbox i ślepa rurka idąca w dół - w niej właśnie jest owy płyn. Ważne jest to, iż przewód ten jest zaślepiony.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
szuwar




Dołączył: 19 Mar 2012
Posty: 266
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konarzewo k/Poznania

PostWysłany: Czw 10:19, 06 Cze 2013 Powrót do góry

Wiesz co, wydaje mi się, że przy takim przepływie powietrza i tak może dojść do obniżenia punktu rosy i para może się skraplać na ściankach airboksów.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Czw 11:18, 06 Cze 2013 Powrót do góry

Dziś sprawdzę co to jest spuszczając owy płyn i powiem wam z ciekawości co to za płyn, ponieważ sądzę, że nikt z was tego nie sprawdzał czy ma coś w owej rurce.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Czw 12:18, 06 Cze 2013 Powrót do góry

Na dole rurki powinien byc korek z malym otworkiem. To zalatwia prolem skroplin Smile

Pozdr,
Griba


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez griba dnia Czw 12:21, 06 Cze 2013, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Czw 12:27, 06 Cze 2013 Powrót do góry

W oryginale ten kapturek jest "sklejony" z rurką i nie da się go ściągnąć bez uszkodzenia. Ja zmieniłem na przezroczystą rurkę zakończoną odpowiedniej średnicy śrubą i opaską zaciskową (aby było szczelne w gwint poszła odrobina silikonu wysokotemperaturowego czarnego). Szczelne jest tylko płyn się gromadzi.
Jak będzie tak dalej to spróbuję jakieś prostsze odpowietrzenie zrobić.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Pią 22:24, 21 Cze 2013 Powrót do góry

A jednak to nie wszystko. Króciec został wymieniony, gaźnik pospawany a skończyło się na... zatkanym filtrze paliwa. Puszczał na tyle mało paliwa, że silnik chodził tragicznie. Wypiąłem całkiem filtr i jak ręką odjął pali ładnie tylko... nie mam ani filtra ani tulejki by połączyć oba końce przewodów. Dodatkowo nie mam przewodu by ewentualnie cały podmienić. Jutro rajd niestety odpada ale rano wita sklep z częściami po filtr i dłuższy przewód, który poprowadzę trochę inaczej, by łatwiej operować bakiem podczas ściągania oraz by łatwiej było podmienić filtr.

Jeżeli wstawiliście sobie filtry zwracajcie uwagę na nie bo nie zawsze widać a jednak sporo śmieci filtrują.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Sob 19:08, 22 Cze 2013 Powrót do góry

Można się w takiej sytuacji poratować długopisem, który po wyjęciu wkładu dajesz jako łącznik. Tylko plastikowy szybko się rozpuszcza, ale trochę można przejechać. Metalowy byłby idealny. Kiedyś mi to pomogło dojechać do garażu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Sob 22:51, 22 Cze 2013 Powrót do góry

Filtr ju.z jest Smile i wszystko działa jak trzeba jutro jazdy Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin