dodając jeszcze do wątku...w moim VX jadąc na 2 -3 biegu przy 2-3 tys obrotów wachlując motorem przechylając go mocno dźwięk szum przypominający ocieranie był wyraźny i głośny lecz trudny do zlokalizowania. Kumpel ma suzuki SV 650 i tam system tylnego hamulca jest podobny, a ramie skręcone jest na max śrubami samo zabezpieczającymi. Lecz jeżeli faktycznie wyrobiły ci się duże luzy trzeba będzie postąpić według porady Dis-a, ja szczerze mówiąc tego luzu nie sprawdzałem dociąłem tylko śruby do czasu wymiany na samo zabezpieczające.
Witam kolegów.
W wolnym czasie chciałbym zdiagnozować przyczynę pojawiających się szumów (jakby ocierania łańcuszka) podczas pokonywania zakrętów , przy prędkości obrotowej silnika 2000-3000 obr/min. .
Żaden łańcuch ( a w naszym moto chyba mamy ich aż trzy ) na hałas słyszalny w składaniu się sprzętem w zakrętach nie ma wpływu.
Jest owszem słyszalny ale nie zależnie od tego czy pokonujemy zakręty czy nie.
Żeby sprawdzić czy zacisk hamulcowy tylni i jego osprzęt ma z ty coś wspólnego ( w sytuacjach jak opisałeś wyżej ) Wystarczy delikatnie w złożeniu (wtedy kiedy hałas usłyszysz ) użyć hamulca nożnego ( zaznaczyłem wcześniej delikatnie ).
Jeśli szum (hałas ) ucichnie mamy zlokalizowaną przyczynę.
A wracając jeszcze na chwilę do hamulców przednich i tylnych i dźwięków słyszalnych w czasie ich używania i zapewne każdy je słyszy ( a przede wszystkim przedni ) w naszym moto ( są one naprawdę różne jeśli chodzi o dźwięk i natężenie ) i te dźwięki są zależne od klocków i materiału z jakich są zrobione okładziny cierne.
Zobacz następny temat Zobacz poprzedni temat Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach