FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Opilki metalu w przekładni głównej tz.dyfrze Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
tyger




Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polkowice dol.śl 100 km od Wrocławia

PostWysłany: Pon 21:20, 03 Sie 2009 Powrót do góry

Witam wszystkich zainteresowanych i proszę o rady, a mianowicie coś mi wali z lewej strony początkowo myślałem że to z przeniesienia napedu od strony silnika ale dzisia sprawdziłem olej w przekładni głównej (tz.w dyfrze) i okazalo się że jest tam pełno opiłków metalu kolr przybliżony do koloru farby srebrzanki moze ktś z was miał podobny problem. Bardzo proszę o wszelkie sugestje.
Nadmieniam że strasznie wali podczas jazdy.Narazie odstawiłem motocykl i boje się jeżdzic żeby wiekszych szkód nie narobić motocyklowi i sobie w przypadku zblokowania koła, a jeszcze zapomniłem dodać że po postawieniu na nózkach i obróceniu kołem czasami zdarzają sie tak zwane lekie zacięcia. ps moze ktoś zna dobrego mechanika na dol.śl albo w pobliżu Głogowa Lub Legnicy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tyger dnia Wto 0:16, 04 Sie 2009, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 3827
Przeczytał: 13 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 8:46, 04 Sie 2009 Powrót do góry

Ze swojej strony mogę podać tylko jeden znany mi przykład a mianowicie istnieje możliwość iż zęby w przekładni się wyrobiły i przeskakują (wiadome jest iż wtedy się ścierają) w takim przypadku przy przeskoku jest możliwość blokowania koła w chwili przeskoku jeśli zęby trą o siebie cały czas. Może to także być powodem pojawienia się opiłków w sporych ilościach. Objawem tego powinny być również szarpnięcia podczas jazdy. Nie jestem z doświadczenia mechanikiem tylko samoukiem w sprawach technicznych więc mogę się mylić ale zawsze warto sprawdzać wszelkie możliwości.
Może bardziej doświadczeni w tych sprawach powiedzą coś więcej.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
beatles




Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 22:38, 04 Sie 2009 Powrót do góry

Chyba najlepszym wyjściem będzie rozkręcenie i popatrzenie gdzie są luzy, na jakim łożysku. Służę serwisówką jesli ktoś potrzebuje (pw). Kiedyś miałem Hondę VT 500 e, przejechałem na niej ponad 40000 km, w sumie miała jakieś 130000 kiedy padłaWink W silniku zużyło się wszystko, nie było pierścieni, panewek, gładzi cylindrowych - wszystko to oglądałem dokładnie kiedy szło na popularny serwis aukcyjny. Jedyna część która nie wykazywała śladów zużycia (nić!) to był właśnie kardan.
w Twoim moto musiało paść jakieś łożysko, sam kardan ma większą żywotność niż silnik, moim zdaniem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
rysiek_d




Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kozienice woj. maz

PostWysłany: Śro 7:53, 05 Sie 2009 Powrót do góry

Od paru lat śmigam 'ruskami' i tam miałem blokadę koła poprzez awarie dyfra i powiem szczerze ze ciężko było moto utrzymać do czasu wyhamowania z 70 km. nie polecam jeździć z niepewnym dyfrem może się to skończyć poważnym wypadkiem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
.:Anioł Ciemności:.




Dołączył: 24 Sty 2006
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 20:29, 05 Sie 2009 Powrót do góry

No dobra , ja mam to samo :/ kompletna kicha, olej srebrny a kardan hałąsuje jak w starym Polonezie Sad niedługo będę to rozbierał ale nie mam centralnej wiec bedzie trudno...

Ale tu pytanie czy jest sens? Przeciez jak zęby są zjechane to i tak trzeba cały kardan wymienic.. tak ??

Pozdro

PS. Tyger powiedz co wykombinowałes u siebie


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
tyger




Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polkowice dol.śl 100 km od Wrocławia

PostWysłany: Śro 20:41, 05 Sie 2009 Powrót do góry

witam jeszcze nie rozebrałem swojego ale juz się rozglądam za 2 kardanem 250 zl facet na alegro krzyknął


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
tyger




Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polkowice dol.śl 100 km od Wrocławia

PostWysłany: Pią 0:42, 07 Sie 2009 Powrót do góry

Witam wszystkich po rozkręceniu kardana okazało sie że jest do wymiany łożysko sie posypalo i narobiło takiego bałaganu że zmuszony byl kupić drugi dyfer tak wiec czekam teraz na dostawe w nastepny tygodniu bede go montowal i sie zobaczy czy ooby to tylko to. Mam nadzieje że przekładnia katowa przy silniku jest ok i nie trzeba bedzie rozpolawiać silnika


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 3827
Przeczytał: 13 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 8:37, 07 Sie 2009 Powrót do góry

Oby napraw było jak najmniej bo w końcu jest sezon i każdy chce wykorzystać pogodę. Naprawia szybko i w trasę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
tyger




Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polkowice dol.śl 100 km od Wrocławia

PostWysłany: Pią 12:58, 07 Sie 2009 Powrót do góry

Prosze o odpowiedz na co zwrócić uwagę przy składniu dyfra


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tyger dnia Pią 13:05, 07 Sie 2009, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
ivf




Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Człuchów, pomorskie

PostWysłany: Pią 13:29, 07 Sie 2009 Powrót do góry

nie mam pojęcia na co zwrócić szczególną uwagę, ja to bym patrzał jedynie na serwisówkę i poprawną kolejność elementów.. mam za to inne pytanie Wink
czy odczuwałeś w jakiś sposób, że masz zniszczone łożysko i coś jest nie tak z dyfrem? poza hałasem..

które to było łożysko? patrząc na schemat ze strony 4-8 serwisówki - 11, 21 czy 25? a może masz jakieś zdjęcie tego "bałaganu"?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
tyger




Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polkowice dol.śl 100 km od Wrocławia

PostWysłany: Pią 13:33, 07 Sie 2009 Powrót do góry

Łożysko nr 25 a oprucz chałasu wszystko było ok z tym ze chałas sie nasilał był coraz głosniejszy ale siła motoru sie nie zmieniła


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 3827
Przeczytał: 13 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Sob 22:33, 08 Sie 2009 Powrót do góry

Jest na forum temat odnośnie jednego detalu o którym nie można zapomnieć przy składaniu dyfra (chyba jakaś podkładka) bo inaczej to znów dyfer do wymiany. Poczytaj dokładnie tematy to znajdziesz ten właściwy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
tyger




Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polkowice dol.śl 100 km od Wrocławia

PostWysłany: Sob 23:06, 08 Sie 2009 Powrót do góry

dis wiem o co chodzi w tym poscie a mianowicie i o podkładkę która wyleciala podczas motowania koła


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
ivf




Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Człuchów, pomorskie

PostWysłany: Pon 13:17, 10 Sie 2009 Powrót do góry

jaką podkładkę podczas montowania koła? który to temat?
wystarczy zdjąć koło bez ruszania kardana i źle je założyć, żeby rozjebać dyfer Question


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2333
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 56 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon 14:57, 10 Sie 2009 Powrót do góry

Ktoś pisał, że coś tam nie skręcił i mu się luzy zrobiły - nie tak dawno...

Pozdr,
Griba


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin