FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Problemy z wałem kardana Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
zbychs




Dołączył: 10 Wrz 2011
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poniatowa

PostWysłany: Sob 15:45, 10 Wrz 2011 Powrót do góry

Witam
Szukałem na forum ale nie mogę znaleźć nic co może mi pomóc, mam następujący problem: z mechanizmu przekładni w wale kardana, przy kole wycieka mi olej, zabrałem się za to wymieniłem po pierwsze uszczelniacz od strony koła (taki duży), bo tędy wyciekał olej, następnie pierwsze łożysko, bo szumiało więc przy okazji wymieniłem, drugie mniejsze łożysko wałeczkowe także wymieniłem bo okazało się prawie zatarte, wyczyściłem kanaliki odpowietrzające w przekładni, jeden był zapchany całkowicie i NIC dalej cieknie już mi ręce opadają, nie mam pomysłu co się dzieje, przekładnia u mnie grzeje się, nie zwróciłem nigdy na to uwagi, zaczynała się grzać w miejscu tego mniejszego łożyska, dlatego je wymieniłem, ale niestety przekładnia dalej cieknie i się grzeje, obraca się bardzo lekko, można bez najmniejszego problemu obracać ją palcami, nic nie szumi itp, są jeszcze dwa łożyska w przekładni, w których jest osadzony wał napędowy ale one nie wykazują oznak zużycia...wydałem na naprawę już ponad 300 pln a tu nie widać poprawy, może coś komuś przychodzi do głowy ? pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Ikis




Dołączył: 15 Sie 2011
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: dolnośląskie

PostWysłany: Nie 8:03, 11 Wrz 2011 Powrót do góry

1) Stosujesz właściwy olej w odpowiedniej ilości?
2) Zazębienie kół jest prawidłowe (luźna praca przekładni wcale o tym nie świadczy) Sprawdź jaki masz i czy masz luz międzyzębny
3) Jaką temperaturę uznałeś za "groźną" bo nie oszukujmy się ta mała przekładnia przenosi moc porównywalną z niektórymi samochodami i np 40 - 50 stopni uważam za "normę"

a tak wogóle to miejsce uszczelniane przez simmering nie było wytarte? no i po cichu liczę że pamiętasz jego wymiary


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ikis dnia Nie 8:04, 11 Wrz 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
zbychs




Dołączył: 10 Wrz 2011
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poniatowa

PostWysłany: Nie 10:52, 11 Wrz 2011 Powrót do góry

Olej stosuję przekładniowy, zgodny z instrukcją, zęby wyglądają OK, nie ma na nich śladów zużycia, oglądałem je ze wszystkich stron, jeśli chodzi o temperaturę to jest w tych granicach co napisałeś, troszkę miałem wytarty ten simering ale wydaje mi się, że on był szczelny, ale jak cieknie to człowiek zaczyna wymianę od simeringa, oryginalny w suzuki kosztuje 170 pln, ja znalazłem za 50 ale nie ma tego dodatkowego kołnierza, który chroni zęby na kole jak się założy koło, osobiście go nie mierzyłem w sklepie zmierzyli i zamówili, ale jak trzeba to zmierzę


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Ikis




Dołączył: 15 Sie 2011
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: dolnośląskie

PostWysłany: Nie 19:30, 11 Wrz 2011 Powrót do góry

Zakładam że o-ring (pozycja nr 27 w katalogu części) jest dobry i to nie on jest powodem wycieku... ? poza tym temperatura przekładni jest składową temperatur samej przekładni, łożysk kół oraz tarczy hamulcowej. Tu oczywiście gdybam gdyż VX to moje pierwsze moto od lat a w dodatku pierwsze z kardanem ale mam spore Wink doświadczenie z samochodami w tym 4x4. Niestety moje moto jeszcze nie jeździ i nie mogę podać Ci temperatury pracy mojej przekładni a wiem że jest w 100% sprawna.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
pietrucha77




Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 21:52, 11 Wrz 2011 Powrót do góry

Naprawa przekładni to nie jest taka prosta sprawa. Oprócz wymiany łożysk trzeba ją właściwie wydystansować aby zapewnić prawidłową współpracę kół zębatych.
Odpuść sobie jej naprawę i poszukaj sprawnej używki !


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
zbychs




Dołączył: 10 Wrz 2011
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poniatowa

PostWysłany: Wto 20:24, 13 Wrz 2011 Powrót do góry

Wiem o tym, że trzeba wydystansować i tu jest problem bo niby łożyska osadzone tak samo no ale... wiadomo, tam te dystanse mają być ustawione bardzo dokładnie, dziwnym jest, że mam tylko jedną podkładkę od strony wewnętrznej przy małym łożysku a od strony dużego łożyska nie ma żadnej, wał nie był raczej rozkręcany, nie mierzyłem jej grubości więc nie wiem, który numer podkładki, ale czemu wywala olej przez duży simering od strony koła? będę jeszcze działał w tym kierunku


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Ikis




Dołączył: 15 Sie 2011
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: dolnośląskie

PostWysłany: Nie 12:18, 02 Paź 2011 Powrót do góry

Zrobiłem dziś ok 160 km i przekładnia miała temp ok 50 stC więc to chyba norma... milczeniem pominę fakt że zgubiłem telefon... eh


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
zbychs




Dołączył: 10 Wrz 2011
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poniatowa

PostWysłany: Nie 17:00, 09 Paź 2011 Powrót do góry

Już wszystko OK, okazało się, że jeszcze jedno łożysko się rozpadło, dosłownie, od strony wału napędowego, nie zaglądałem tam, bo to trochę rozkręcania ale rozleciał się koszyczek łożyska dwurzędowego, stąd opiłki w oleju, jeśli chodzi o podkładki dystansowe to nie ma się czego obawiać, trzeba założyć te co były i jest OK. Wyciek oleju po wymianie uszczelniacza spowodowany był tym, że zamiennik uszczelniacza jest trochę inny niż oryginał, w zamienniku guma jest przyklejona do metalu i po prostu się odkleiła na odcinku 3 mm i podczas obracania się przekładni sączył się powoli przez tą szczelinę. Podsumowanie: wymieniłem trzy łożyska i uszczelniacz, wyczyściłem dokładnie kanaliki odpowietrzające, straciłem trochę czasu koszt 420 pln (jedno łożysko tylko salon, reszta udało się znaleźć), używany kardan w dobrym stanie na allegro ok 500 pln


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Ikis




Dołączył: 15 Sie 2011
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: dolnośląskie

PostWysłany: Nie 19:22, 09 Paź 2011 Powrót do góry

Jeśli możesz podaj typy łożysk szczególnie te co "tylko salon" sprawdzę sobie w katalogach.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon 16:24, 21 Maj 2012 Powrót do góry

Hej!

Cholera, coś mi się kardan zaczął pocić. Chyba będę musiał wymienić uszczelniacze.

To nie szczyny psa tylko olej z przekładni :/ > [link widoczny dla zalogowanych]

Zakładam, że poszedł któryś z uszczelniaczy na ośce. Znalazłem takie coś >

0928330028 30x42x7 5,50 EUR
0928930001 30X78X8 29,00 EUR

Czy jest ktoś w stanie zweryfikować wymiary uszczelniaczy? Pewnie będę musiał rozebrać i dobrać na wymiar w hurtowni uszczelnień technicznych.

Może ktoś z aktywnych na forum kolegów coś napisze na temat rozbiórki i składania?

Pozdr,
Griba


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez griba dnia Pon 22:03, 21 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Pon 16:40, 21 Maj 2012 Powrót do góry

Griba a sprawdź amorek bo wygląda przynajmniej na zdjęciu jak by plama zaczynała się właśnie przy mocowaniu amorka do dyfra a jak by dyfra leciało to chyba raczej bezpośrednio w dół a nie na zewnątrz (chyba że obrót koła wychlapał go ku górze)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon 17:20, 21 Maj 2012 Powrót do góry

Ano patrzyłem, ale ciężko coś ustalić. Amorek niby suchy.

Zapach oleju typowo przekładniowy (chodź nie wiem jak pachnie ten z amorka).

Znalazłem ten post i stąd punkt zaczepienia.

Będę mył i wtedy obserwował. Zdejmę też koło i zobaczę jak od drugiej strony to wygląda. No i sprawdzę ile oleju jest w kardanie - zmieniałem 2 czy 3 lata temu i zalałem ile trzeba.

Pozdrowienia,
Griba


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Ikis




Dołączył: 15 Sie 2011
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: dolnośląskie

PostWysłany: Pon 20:44, 21 Maj 2012 Powrót do góry

30x42x7 kupisz bez problemu
ten drugi stanowi problem... wg INCO najbiższy to 30x72x7 można było by coś wykombinować.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ikis dnia Pon 20:46, 21 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon 21:16, 21 Maj 2012 Powrót do góry

Dzięki za info Ikis. W najgorszym wypadku zamówię w serwisie.

Pozdrawiam,
Griba


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Ikis




Dołączył: 15 Sie 2011
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: dolnośląskie

PostWysłany: Wto 7:13, 22 Maj 2012 Powrót do góry

tak patrzę na schemat i... zobacz czy nie sączy spod trzpienia dolnego ucha amortyzatora. jak sugeruje Dis. może wystarczy wymienić uszczelkę a co do usczelnienia to jakby co kup 30x62x7 idź do tokarza niech wytoczy Ci pierścień fi- 62x78x8 z "zamkiem" i wklej to na np preparat do osadzania łożysk ale "słaby" by było demontowalne. jakby co to mogę wysłać Ci rysunek jak to zrobić. Ostatecznie serwis. Trzeba "skalkulować"...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin