FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Problem z napędem, przykładowy dźwięk do weryfikacji Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
wiktor




Dołączył: 03 Paź 2011
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kowale Pańskie

PostWysłany: Śro 15:16, 22 Sie 2012 Powrót do góry

Witam.
Pisałem w temacie o metalicznym szumie w wale napędowym, ale postanowiłem otworzyć nowy temat ponieważ u mnie dźwięk jest inny, jeśli temat okaże się niepomocny zostanie usunięty po rozwiązaniu problemu. ( dźwięk słyszalny w tylnej dolnej części silnika na połączeniu z wałem, przepraszam za jakość)

http://youtu.be/3zBwDWC4u1Q

Nie wiem czy powinien być taki luz na przegubie, czy to efekt zużycia oraz zastanawia mnie ten dźwięk tak jakby obcieranie/przeskakiwanie, moim zdaniem to raczej nie łożyska, ale pytanie co w taki razie ?
A może ten dźwięk jest normalny ? ( to taka próba pocieszenia Smile )

Chciałbym jak najszybciej rozwiazać tą sprawę, proszę o wszystkie przemyślenia może uda się wyciągnąć jakieś wnioski

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wiktor dnia Śro 15:18, 22 Sie 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Ikis




Dołączył: 15 Sie 2011
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: dolnośląskie

PostWysłany: Śro 19:44, 22 Sie 2012 Powrót do góry

O ile mogę coś doradzić to zamieść w którym nie ma muzyki Wink i kręcisz wałem napędowym za pomocą tylnego koła (w obie strony) i więcej ujęć z okolic krzyżaka. Tak z ciekawości, nie zredukowałeś np na 1 przy zbyt dużej prędkości?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ikis dnia Śro 19:47, 22 Sie 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
wiktor




Dołączył: 03 Paź 2011
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kowale Pańskie

PostWysłany: Śro 19:52, 22 Sie 2012 Powrót do góry

nie na pewno nie robiłem takich redukcji, chyba że tata jak jeździł chociaż bardzo wątpliwe.

a tak ogólnie jakieś podejrzenia ? co obstawiasz że mogło by się stać przy takiej redukcji ?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wiktor dnia Śro 19:56, 22 Sie 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Ikis




Dołączył: 15 Sie 2011
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: dolnośląskie

PostWysłany: Śro 20:31, 22 Sie 2012 Powrót do góry

W przekładni tego typu (mówię o tej na wyjściu z silnika) zawsze 3 zęby mają ze sobą kontakt 1 w pełni zazębiony 2 pozostałe są w skrajnych położeniach - wejścia wyjścia są to przekładnie cichobieżne. Zdaża się że na wskutek udaru jeden z zębów ulegnie uszkodzeniu co skutkuje głośną pracą. Luz który pokazujesz na początku filmu jest w miarę prawidłowy ale sprawdź czy jest taki sam w każdej pozycji. Jeżeli gdziekolwiek się zmieni oznacza to uszkodzenie przekładni. Gdybym diagnozował to u siebie to przyhamowywał bym delikatnie tylne koło by jednostajnie obciążyć przekładnie - nie hamowane zachowuje się nieco bezwładnie i moze generować takie hałasy. Kurcze, zastanawiam się jak sprawdzić czy hałas ten występuje w tym samym miejscu... myślę o jakiejś lampie stroboskopowiej świecącej na krzyżak wału. Można by zrobić na nim cechę i kombinować.

[link widoczny dla zalogowanych] zobacz tu na zdjeciu jak wyglądają te zębatki... i wygląda na to, że można w miarę bezpiecznie to rozkręcić. Mówię o fotce gdzie nasza maszyna jest rozmontowana.

Sprawdź aukcję nr 2534846866 na wiadomym serwisie. Są tam dobre zdjęcia tego elementu.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ikis dnia Śro 20:48, 22 Sie 2012, w całości zmieniany 4 razy
Zobacz profil autora
wiktor




Dołączył: 03 Paź 2011
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kowale Pańskie

PostWysłany: Śro 21:14, 22 Sie 2012 Powrót do góry

to co napisałeś jest bardzo prawdopodobne, kiedy jest się przy maszynie odpalonej z włączonym biegiem odgłosy dochodzą właśnie z tamtych okolic dokładniej gdzieś spod obudowy widocznej po lewej stronie zdjęcia za osłoną gumową aż do przegubu [link widoczny dla zalogowanych]

bardzo mało prawdopodobne by mógłby być to przegub ponieważ na nim samym nie ma dużego wyczuwalnego luzu

prawdopodobnie będę próbował się do tego dostać już jutro tylko nie wiem czy jechać na przegląd czy najpierw usunąć usterkę

a jeszcze jedno pytanie czy te przekładnie napędowe występują parami czy wystarczy dokupić ewentualnie jeden tryb ?

dzięki za informacje wszystko będę sprawdzał po kolei


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wiktor dnia Śro 21:24, 22 Sie 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Ikis




Dołączył: 15 Sie 2011
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: dolnośląskie

PostWysłany: Czw 7:01, 23 Sie 2012 Powrót do góry

Niestety wg katalogu części zamiennych str 22 element ten występuje w parze...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
wiktor




Dołączył: 03 Paź 2011
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kowale Pańskie

PostWysłany: Pią 19:24, 24 Sie 2012 Powrót do góry

Dzisiaj rozłożyłem napęd z myślą o konieczności wymiany przekładni napędowej okazało się że tryby sa jak najbardziej ok, a uszkodzone jest łożysko... uwaga oczywiście żeby było ciekawiej jest to łożysko przy kole stożkowym przy silniku (strona 22 element nr 1 po lewej)

Czy ktoś wie jak się do tego zabrać ? wystarczy zdjąć cylindry i rozpołowić silnik czy trzeba zdejmować tłoki, korbowody, wał korbowy?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wiktor dnia Pią 19:26, 24 Sie 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Ikis




Dołączył: 15 Sie 2011
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: dolnośląskie

PostWysłany: Sob 15:40, 25 Sie 2012 Powrót do góry

Czeka Cię kawałek kiepskiej roboty, warto by oczyścić wątek ale zostawić objawy (film) i diagnoze... dla potomnych.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
wiktor




Dołączył: 03 Paź 2011
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kowale Pańskie

PostWysłany: Nie 11:17, 26 Sie 2012 Powrót do góry

No i to jest najgorsze że jeśli silnik jest sprawny oryginalny to szkoda go teraz rozbierać dla jednego łożyska no ale innego wyjścia nie ma.

Teraz przydały by mi się jakiś opis jak wyciągać silnik itd na co muszę uważać i wszystko co najważniejsze.
Nigdy nie robiłem silnika tego typu no ale kiedyś musi być ten pierwszy raz bo nie stać mnie żeby komuś płacić za naprawę a w końcu jest to związane z moją szkołą to praktyka będzie przydatna na dalsze lata.

Jest jeszcze jedna sprawa związana z dyferencjałem po demontażu zauważyłem otarcie i mały luz na elemencie 8 strona 72, czy ktoś wie jak ten luz można skasować ?

zdjęcia przedstawiające te elementy [link widoczny dla zalogowanych]

Czy element widoczny na zdjęciach w aukcji jest rozbieralny [link widoczny dla zalogowanych] ? ponieważ u mnie jest uszkodzone łożysko znajdujące się bezpośrednio za kołem zębatym.

Jak również przydały by się jakieś informacje gdzie kupować ewentualnie części i czy będę potrzebne jakieś nietypowe narzędzia.

Przepraszam za takie chaotyczne pisanie ale mam mało czasu i nastrój na myśl o pracy związanej z usterka nie pozwalają mi dokładnie czytać i analizować kazdego zdania Smile. Temat uporządkuję na pewno jak będę miał trochę więcej czasu.
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wiktor dnia Nie 14:04, 26 Sie 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Nie 18:51, 26 Sie 2012 Powrót do góry

Co do elementu przetartego tzn przy kole i przy wale wygląda to jak byś nie miał jakiegoś dystansu i koło było zbyt blisko dyfra przez co występuje tarcie. Pytanie czy to było już kiedyś i zostało zrobione czy dopiero teraz ktoś to zauważył. Najczęściej jest to spowodowane brakiem jakiegoś dystansu przy składaniu. (Czytałem o tym już kiedyś ale nie wiem czy tu czy na forum intruza).
Co do drugiego zdjęcia nie pomogę gdyż niestety nie znam odpowiedzi na pytanie.

Części trzeba szukać tam gdzie są najlepiej nowe i najtańsze czyli cały net warto przejrzeć.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Ikis




Dołączył: 15 Sie 2011
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: dolnośląskie

PostWysłany: Nie 20:08, 26 Sie 2012 Powrót do góry

[quote="wiktor"]


Czy element widoczny na zdjęciach w aukcji jest rozbieralny [link widoczny dla zalogowanych] ? ponieważ u mnie jest uszkodzone łożysko znajdujące się bezpośrednio za kołem zębatym.

Cena kosmos zwłaszcza, że któryś z forumowiczów oferował Suzi po bubie za ok 1000zł

Co do demontażu to zastanawiam się po co jest kwadrat wewnątrz koła zębatego bo jak na mój gust był używany podczas montażu w fabryce a skoro tak...

Gdybyś miał problem z kupnem łożyska daj znać, zobaczę co powie zaprzyjaźniona hurtownia.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
wiktor




Dołączył: 03 Paź 2011
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kowale Pańskie

PostWysłany: Pon 21:30, 27 Sie 2012 Powrót do góry

Pytałem jednego sprzedawcy z allegro i twierdzi ze przekładnia jest to element całkiem rozbieralny

Dzisiaj mam wyciągnięty silnik zobaczymy jak pójdzie dalej. Zajęło mi to około 4-5 godzin samodzielnej pracy. Bardzo fajnie się robi przy tej maszynie tylko szkoda że to z musu a nie dla przyjemności z zimą żeby coś pomalować, wyczyścić, wyregulować Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wiktor dnia Wto 9:00, 28 Sie 2012, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
wiktor




Dołączył: 03 Paź 2011
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kowale Pańskie

PostWysłany: Czw 15:01, 30 Sie 2012 Powrót do góry

mam zdjęte cylindry zostało jeszcze rozpołowienie silnika, po wyczyszczeniu tłoków zobaczyłem napis 0 5 lub 0,5 (nie widać dokładnie) czy ma to związek z nad wymiarowymi tłokami ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
wiktor




Dołączył: 03 Paź 2011
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kowale Pańskie

PostWysłany: Sob 12:00, 01 Wrz 2012 Powrót do góry

silnik rozpołowiony, ale nie obyło się bez ingerencji klucza pneumatycznego, magneto zostało na swoim miejscu

samej przekładni jeszcze nie udało mi się rozebrać i nie wiem czy łożysko jest takie samo jak to na początku wałka które zostało w obudowie, a jego numer to 6304


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wiktor dnia Sob 12:10, 01 Wrz 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Ikis




Dołączył: 15 Sie 2011
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: dolnośląskie

PostWysłany: Pią 12:22, 07 Wrz 2012 Powrót do góry

są postępy?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin