FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Sprzęgło - problemy Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Slawko




Dołączył: 09 Kwi 2017
Posty: 52
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Długoszyn, Lubuskie

PostWysłany: Śro 21:54, 10 Maj 2017 Powrót do góry

Witam,
Góri jeżeli jeszcze nie znalazłeś miejsca skąd wypadł Ci ten grzybek to przymierz go do jednej z trzech śrub mocujących dekiel. Mnie się wydaje, że w mojej maszynie jest coą podobnego pod główką dolnej lewej śruby. To tak jakby druga część tulejki.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Slawko




Dołączył: 09 Kwi 2017
Posty: 52
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Długoszyn, Lubuskie

PostWysłany: Śro 22:06, 10 Maj 2017 Powrót do góry

Proszę was o pomoc!
Jak już napisałem na tym forum wymieniałem niedawno sprzęgło i ciągle mam problemy z jego regulacją. Czy ktoś z Was mógłby mi wyłożyć, jak jakiemu debilowi, w jaki sposób mam to zrobić? Ale tak od A do Z, krok po kroku bo za cholerę nie umiem sobie z tym poradzić Sad


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2300
Przeczytał: 22 tematy

Pomógł: 55 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Czw 23:15, 11 Maj 2017 Powrót do góry

Slawko,

a zaglądałeś do książki serwisowej? Question

Część 2 - Periodic maintenance, s. 2-10 i 2-11.

  1. Klamka. Wkręcasz regulacje maksymalnie w korpus klamki.
  2. Druga strona linki przy deklu. Wkręcasz regulację, żeby zapewnić klamce nieco luzu.
  3. Mechanizm popychacza pod deklem. Luzujesz kontrę i wykręcasz śrubę regulacyjną kilka obrotów. Następnie wkręcasz ją powoli, aż poczujesz, że popychacz zaczyna opierać się o docisk. Cofasz śrubę regulacyjną o około pół obrotu.
  4. Klamka. Doregulowujesz luz linki, żeby szpara między klamką, a jej obsadą miała około 4 mm.

Jak nie jesteś pewny regulacji popychacza to zrób jak napisałem w poprzednim poście. Sprawdzaj na rozgrzanym silniku.

griba napisał:
Dla pewności można zdjąć dekiel. Przy uruchomionym silniku wystarczy dotknąć palcem mechanizm popychacza i naciskać klamkę. Łatwo wyczuć, kiedy popychacz łapie "kontakt" z dociskiem kosza - czuć drgania.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Slawko




Dołączył: 09 Kwi 2017
Posty: 52
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Długoszyn, Lubuskie

PostWysłany: Pią 9:57, 12 Maj 2017 Powrót do góry

Dzięki Griba za odpowiedź. Po południu coś potrenuję.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2300
Przeczytał: 22 tematy

Pomógł: 55 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Sob 10:51, 13 Maj 2017 Powrót do góry

Slawko napisał:
Dzięki Griba za odpowiedź. Po południu coś potrenuję.

Ok, daj znać co ustaliłeś.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Slawko




Dołączył: 09 Kwi 2017
Posty: 52
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Długoszyn, Lubuskie

PostWysłany: Sob 15:30, 13 Maj 2017 Powrót do góry

Witam,
walczyłem wczoraj z regulacją i lipa Crying or Very sad
Zrobiłem wszystko jak w książce i na forum Wink napisane. Radość mnie wielka ogarnęła przy próbie ruszenia bo sprzęgło płynnie chwytało i można było elegancko ruszyć. Niestety, radość trwała tylko przez chwilę do momentu odkręcenia manetki- qrwa, znowu uślizg! Poluzowałem trochę linkę, uślizg się zmniejszył ale nie zniknął. Tyle tylko, że sprzęgło wyraźnie ślizgało się na 4 i 5 biegu po dodaniu gazu. Ponadto nie ciężko było ruszyć bo sprzęgło załapywało pod koniec odpuszczania klamki.
Nie wiem co jest i w poniedziałek chcę rozebrać jeszcze raz sprzęgło, wywalić nowe przekładki (gładkie) i wsadzić stare (perforowane)- może to pomoże. Czytałem, że ktoś z forumowiczów już miał taki przypadek i pomogło.
I jeszcze jedno pytanie: na środku kosza sprzęgłowego jest taki trzpień, który opiera się o łożysko oporowe- czy ma on być tylko włożony, czy trzeba go jakoś wypozycjonować w osi obrotu? Pytam, bo pamiętam, że miał on jakieś nacięcia na końcu- po co one są?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
góri




Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 1257
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łazy k/Zawiercia woj. Śląskie

PostWysłany: Sob 19:11, 13 Maj 2017 Powrót do góry

A sprężyny masz nowe ? Ja już swoje sprzęgło ogarnąłem i śmiga elegancko Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez góri dnia Sob 19:11, 13 Maj 2017, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2300
Przeczytał: 22 tematy

Pomógł: 55 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Sob 19:25, 13 Maj 2017 Powrót do góry

Czy chodzi o ten wysunięty element na zdjęciu poniżej?

Image

Ten trzpień steruje dociskiem kosza sprzęgłowego. Po jego drugiej stronie jest popychacz, który jest wciskany - poprzez śrubę regulacyjną - mechanizmem, do którego jest podłączona linka sprzęgła.

O jakie nacięcia chodzi? Możesz zrobić zdjęcie?

Pomysł z podmianą przekładek wydaje się dobry. Sprawdź może jeszcze, czy te dwa pierścienie, które są w głębi kosza na pewno dobrze osadziłeś i czy docisk "wskoczył" przy składaniu na swoje miejsce.

Ewentualnie, jeżeli wszystko zawiedzie, możesz podłożyć podkładki pod śruby mocujące docisk kosza. Wtedy tarcze będą mocniej dociskane.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez griba dnia Sob 19:38, 13 Maj 2017, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Slawko




Dołączył: 09 Kwi 2017
Posty: 52
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Długoszyn, Lubuskie

PostWysłany: Sob 23:10, 13 Maj 2017 Powrót do góry

Góri, całe sprzęgło nówka. Tarcze, przekładki i z trudem zdobyte sprężyny (cztery dłuższe i cztery krótsze). Występuje tylko ta różnica od oryginału, że nowe przekładki są gładkie a stare perforowane.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Slawko




Dołączył: 09 Kwi 2017
Posty: 52
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Długoszyn, Lubuskie

PostWysłany: Sob 23:17, 13 Maj 2017 Powrót do góry

Griba, dokładnie o tym elemencie pisałem. U mnie, jak rozbierałem sprzęgło, wyjąłem go bez żadnych oporów i tak samo łatwo dał się wsunąć. zdjęcia nacięć/frezów, o których mówiłem prześlę w tygodniu jak rozbebeszę Landrynę (Landryna= mój VX. Kumple tak nazwali bo fioletowy Laughing )


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2300
Przeczytał: 22 tematy

Pomógł: 55 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Nie 0:02, 14 Maj 2017 Powrót do góry

Slawko napisał:
Griba, dokładnie o tym elemencie pisałem. U mnie, jak rozbierałem sprzęgło, wyjąłem go bez żadnych oporów i tak samo łatwo dał się wsunąć.

Tak ma być.

Zerknij jeszcze do 3 części książki serwisowej, czyli Engine, s. 3-53 i 3-54. Tam masz pokazane jak wszystko ma być złożone.

Co do sprężyn to w oryginale jest tak jak w Twoim zestawie, czyli sprężyny są różnej długości. Dłuższe z długimi śrubami trafiają bezpośrednio w kosz, a krótsze z krótkimi śrubami w tył "torque limiter", czyli w ten szary element.

Co ciekawe, jeśli dobrze pamiętam, w zestawie EBC wszystkie sprężyny były równej długości.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez griba dnia Nie 8:46, 14 Maj 2017, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Slawko




Dołączył: 09 Kwi 2017
Posty: 52
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Długoszyn, Lubuskie

PostWysłany: Nie 10:17, 14 Maj 2017 Powrót do góry

Nie wiem jaki zestaw widziałeś ale ja szukając sprężyn do sprzęgła przejrzałem allegro i ebaya i wyszło na to, że do naszych maszyn przychodzą sprężyny EBC csk 162-8


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
góri




Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 1257
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łazy k/Zawiercia woj. Śląskie

PostWysłany: Nie 15:56, 14 Maj 2017 Powrót do góry

Griba ma rację, do naszych maszyn wszystkie sprężyny mają jednakową długość. Różnią się tylko kolorami


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2300
Przeczytał: 22 tematy

Pomógł: 55 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Nie 21:07, 14 Maj 2017 Powrót do góry

Slawko napisał:
Nie wiem jaki zestaw widziałeś ale ja szukając sprężyn do sprzęgła przejrzałem allegro i ebaya i wyszło na to, że do naszych maszyn przychodzą sprężyny EBC csk 162-8

Sławko - sprawdziłem i wychodzi na to, że miałem zestaw taki sam jak Ty i faktycznie sprężyny są różnej długości (czyli tak samo jak fabryka dała).

Ale gdzieś czytałem o takich zestawach, gdzie sprężyny są równej długości. Góri - może Ty miałeś taki zestaw? Jaka to była firma?

Wydaje mi się, że to może zależeć od producenta sprężyn, albo po prostu coś mi się przewidziało. Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez griba dnia Nie 21:07, 14 Maj 2017, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Slawko




Dołączył: 09 Kwi 2017
Posty: 52
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Długoszyn, Lubuskie

PostWysłany: Nie 22:05, 14 Maj 2017 Powrót do góry

Ja też czytałem wypowiedzi o równych sprężynach ale może to wynika z tego, że ktoś może kupował po dwa zestawy czterosztukowe.
A np. na tej aukcji:( [link widoczny dla zalogowanych]) sprężyny wyglądają na równe ale to zdjęcie poglądowe.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin