FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Tarcze sprzęgła Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Czw 0:45, 06 Mar 2014 Powrót do góry

NHC jest średnio polecane, EBC dobrze znana marka jeśłi chodzi o elementy cierne (hamulce i sprzęgło), Lucas też nie najgorsza firma jednak patrząc na jakość/cena brał bym chyba EBC. Sprawdź przy okazji stan przekładek bo różnie z nimi jest.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
góri




Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 1531
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łazy k/Zawiercia woj. Śląskie

PostWysłany: Czw 10:35, 06 Mar 2014 Powrót do góry

Generalnie to dowiaduje się za w czasu bo oczywiście najpierw posprawdzam grubości bo być może wszystko jest w granicach serwisówki i wystarczą jakieś dystanse powkładać Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
góri




Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 1531
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łazy k/Zawiercia woj. Śląskie

PostWysłany: Czw 0:04, 13 Mar 2014 Powrót do góry

Dzisiaj rozebrałem sprzęgło, tarcze mają grubość 3mm jednak są czarne. Myślicie, żeby wymieniać? Spalone i przez to się ślizgają? P.S. jaki luz ma mieć łańcuszek obok sprzęgła ? O ile się nie myle napędza pompę olejową?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez góri dnia Czw 0:05, 13 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Czw 0:18, 13 Mar 2014 Powrót do góry

Co do tarcz to trzeba by sprawdzić w serwisówce o jakiej granicznej grubości wspominają (jak nie masz jeszcze to powiedz podeślę). Barwa nie zawsze odzwierciedli stan no chyba że ewidentnie są spalone.
Co do łańcuszka ja miałem bardzo duży luz i działało wszystko ok tylko szumu się trochę pojawiało. Jak rozbierałem ostatnim razem silnik to i go wymieniłem i jego luz jest na oryginalnym łańcuszku niewielki.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
góri




Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 1531
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łazy k/Zawiercia woj. Śląskie

PostWysłany: Czw 0:21, 13 Mar 2014 Powrót do góry

To do niego nie ma jakiejś śruby regulującej napięcie? Serwisówka podaje wartość 2,65mm o ile dobrze się wczytałem więc jest jeszcze spory zapas... A jednak objawami był wzrost obrotów 4,5-7tys na wyższych biegach a silnik nie ciągnął. Znajomy poradził mi że gdyby były czarne przydałoby się wymienić...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Czw 0:31, 13 Mar 2014 Powrót do góry

Łańcuszek od pompy wody nie ma regulacji napięcia. Nie przesuniesz wałka sprzęgła na którym jest zębatka ani też nie przesuniesz pompy wody. Jeśli przeszkadza to tobie to tylko wymiana łańcuszka. Co do samych tarcz niech ktoś jeszcze się wypowie bo jeśli chodzi o ich kolor to na tej bazie ja akurat nie pomogę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
góri




Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 1531
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łazy k/Zawiercia woj. Śląskie

PostWysłany: Pią 9:49, 10 Kwi 2015 Powrót do góry

Witam, wczoraj podczas jazdy w trakcie dynamicznego przyspieszania w zakresie 5-6tys obrotów, wzrastały one jednak prędkość się nie zwiększała, dopiero po chwili był spadek i znów moto ciągnie więc podejrzewam ślizgające się sprzęgło. Ostatnio wymieniane były sprężyny, aczkolwiek tarcze były zjarane jednak wszystko śmigało ok. Werdykt podobno do mojego? Czyli pora na wymiane tarcz czy jednak może to być coś innego? Olej oczywiście motul 10w40


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pią 10:40, 10 Kwi 2015 Powrót do góry

Cześć Góri,
właśnie przerabiałem ten temat z m-c temu.

Tarcze niby spoko - w limicie grubości i sprężyny również.

Ale jednak musiałem wymienić komplet - okładziny prawdopodobnie straciły swoje własności, a sprężyny były słabe jak się je ścisnęło.

Założyłem tarcze i sprężyny EBC. Na razie jest dobrze.

Wkrótce wrzucę manual do Zrób to sam. Wink

Jak chcesz poeksperymentować to możesz dołożyć podkładki pod śruby kosza sprzęgłowego. Może na jakiś czas to by wystarczyło. Jednak jeżeli na nowych sprężynach masz uślizg to wygląda na to, że tarcze nie trzymają.

Sprawdź jeszcze stan metalowych przekładek między tarczami sprzęgłowymi. Powinny być proste i nie przytarte, ani przebarwione.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez griba dnia Pią 15:15, 10 Kwi 2015, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
góri




Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 1531
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łazy k/Zawiercia woj. Śląskie

PostWysłany: Pią 11:39, 10 Kwi 2015 Powrót do góry

Ok dzięki, z tego co pamiętam to przekładki były w dobrym stanie. Jeśli chodzi o tarcze to na alledrogo w granicach 170zł znalazłem EBC, w tej samej cenie są firmy Tourmax ale jej nie znam więc zostane przy EBC. Widziałem po 90zł jakieś NHC ale to moim zdaniem coś ta cena straszne niska więc strach Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pią 15:19, 10 Kwi 2015 Powrót do góry

Cena jest w miarę standardowa - w Larssonie tarcze EBC to 200 zł, a sprężyny tej samej firmy około 50 zł.

Co ciekawe metalowe części tarcz EBC są cieńsze od oryginałów, okładzina oczywiście taka sama grubość. Sprężyny natomiast są rzekomo 20% twardsze i w komplecie naprawczym występują dwie długości - tak jak w serii.

BTW - przeczytaj uważnie co jest napisane na pudełku od tarcz zanim je zamontujesz - chyba pierwszy akapit. Ja się zastosowałem, chodź wcześniej lekceważyłem takie przepisy. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
góri




Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 1531
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łazy k/Zawiercia woj. Śląskie

PostWysłany: Pią 17:06, 10 Kwi 2015 Powrót do góry

Ok zerknę co tam pisze jak juz zamówie Wink sprężyn nie będę wymieniał bo razem ze śrubami były kupowane w zeszłym sezonie...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Nie 21:56, 12 Kwi 2015 Powrót do góry

Góri - temat na czasie - http://www.motorniczy.fora.pl/suzuki-vx800-zrob-to-sam,9/regeneracja-sprzegla-w-vx-800-by-griba,2769.html#27669. Wink

Tobie się już raczej nie przyda, bo robiłeś wymianę i wszystko już pewnie wiesz, ale może inni skorzystają. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin