FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 brak ciągu Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2291
Przeczytał: 33 tematy

Pomógł: 55 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon 0:01, 21 Maj 2012 Powrót do góry

Witam!

Ciekawy objaw.

Może gdzieś dostaje się fałszywe powietrze?

Zdejmij bak i zobacz czy rura kompensacyjna jest cała i nie ma dziur.

Sprawdź też czy rurki odprowadzające wodę itp. z airboxów są na swoim miejscu.

Sprawdź, czy gaźniki dobrze osadzone w gumowych kołnierzach i ściśnięte w nich opaskami.

Co do kolanek to niby ustawienie tylnego coś tam może zmienić. Ja obecnie jeżdżę bez nich i nic się nie dzieje.

Pozdrawiam,
Griba


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
sebov




Dołączył: 18 Maj 2012
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 8:47, 20 Lip 2012 Powrót do góry

Niestety 2 miesiące minęły i żadnych postępów na drodze do rozwiązania problemu. Sad

Rzeczywiście rura kompensacyjna była dziurawa jak sito. Dodatkowo, była poprowadzona nad taką poprzeczką w ramie w taki sposób, że założony bak ją przygniatał (dziwne, ale w takiej konfiguracji jakoś motocykl najlepiej chodził).
Kupiłem rurę i wymieniłem - teraz jest szczelna, a moto chodzi jakby gorzej i zamula wcześniej (biegi 1,2 przy około 6k obrotów, biegi 4,5 przy około 4k).

Chwyty powietrza (wloty do airboksów) są ustawione jak na obrazkach w serwisówce (tylny - do tyłu i do góry, przedni w lewo i trochę do góry).

Zauważyłem podczas montażu rurki kompensacyjnej, że wężyk wychodzący z odmy (a idący do dołu tylnego airboksa) jest trochę przygięty przy króćcu (i wygląda jakby od wieków był przygięty), a nowa rura kompensacyjna (niestety bardzo sztywna) jeszcze bardziej go przyciska. Czy to może być problemem?

Czy wspomniana wcześniej wymiana membrany tylko w jednym gaźniku (a nie dwóch) może być problemem (jeśli ta druga membrana nie ma dziur)?

Cały czas zastanawia mnie rola powietrza w tym wszystkim... Ale w najlepszej konfiguracji, którą udało się otrzymać (z przyciśniętą przez bak dziurawą rurą kompensacyjną) moto miało Vmax 130 a z wyciągniętą do przodu prawą nogą 160. Ale może to nie rola powietrza i powinienem szukać gdzie indziej...
Bez obciążenia moto wkręca się na obroty bardzo dobrze.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2291
Przeczytał: 33 tematy

Pomógł: 55 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pią 16:20, 20 Lip 2012 Powrót do góry

Hej!

Zastanawia mnie wpływ układu nogi.

Hm, a może tylny hamulec mimowolnie prawą stopą przyciśnięty?
Czy prawa rura wydechowa szczelna i dobrze dokręcona?

Sprawdź również czy przewody WN nie mają przebicia, chodź akurat ruch nogą raczej nie zmienia ich układu.

Pozdrowienia,
Griba


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 3769
Przeczytał: 22 tematy

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 17:46, 20 Lip 2012 Powrót do góry

Co do przewodów WN to ruch nogą może sprawić że pęd powietrza nie powoduje ruszania się przewodów i tym samym ich luzowania czy wpływu ewentualnego przebicia. Nie mniej jeśli taka sytuacja miałaby miejsce tzn. problem z przewodami to sytuacja objawiałaby się także na postoju.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
sebov




Dołączył: 18 Maj 2012
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 15:47, 04 Wrz 2012 Powrót do góry

Cześć!

Niestety czas ucieka, sezon powoli się kończy, a moja nieszczęsna zagadka nadal nie ma rozwiązania.

>Zastanawia mnie wpływ układu nogi.
Jakoś mam wrażenie, że układ nogi wcześniej miał większe znaczenie i wyciągnięcie nogi do przodu gdy "już nie jechał" powodowało odczuwalne mocne przyspieszenie. Teraz (może wymiana dziurawej rurki kompensacyjnej - tej łączącej airboxy - miała na to wpływ) widzę, że ma już małe znaczenie. Ostatnia próba na autostradzie: do 80-90 km/h jest ok, później mozone przybieranie prędkości - manetka do oporu i maksymalnie około 120 km/h, z wycięgniętą nogą nie ma już takiego szału, ale do prawie 140 km/h jakoś dochodzi.

>Hm, a może tylny hamulec mimowolnie prawą stopą przyciśnięty?
Żeby nie było, że lekceważę jakiekolwiek rady - dokładnie zwróciłem na to uwagę i nie, to niestety nie to.

>Czy prawa rura wydechowa szczelna i dobrze dokręcona?
Nie wiem jak do dokładnie sprawdzić, ale nic nie kopci i okiem laika wygląda, że wszystko jest na swoim miejscu.
Sprawdziłem też organoleptycznie na postoju, że spaliny wydobywają się z obu rur wydechowych czyli raczej nie są zatkane.

>Sprawdź również czy przewody WN nie mają przebicia, chodź akurat ruch nogą raczej nie zmienia ich układu.
Tutaj niestety nie byłem w stanie tego zweryfikować.


Myślałem ostatnio też o gaźnikach. Czytałem na forum, że zależnie od ich oznaczenia wloty powietrza powinny być albo całe odsłonięte, albo w połowie zaślepione. Niestety nie wiem, w którym miejscu mam znaleźć to oznaczenie (45C00, 45C30, ...) i dla jakich oznaczeniej jakie powinny być wloty powietrza.


Nie chciałbym się rozstawać z VXem. Miałem się nim wybrać w Alpy do Szwajcarii, ale niestety powyższa usterka mnie od tego odwiodła. I jeśli miałaby pozostać nierozwiazana to pewnie będzie to znak, żeby zamienić VX na jakiegoś sztampowego miasto-turystyka.

Ale może jeszcze spróbuję zapytać czy któryś z Was jest z okolic Warszawy i miałby trochę czasu, żeby zerknąć na ten przypadek?

Dis, widziałem w podpisie, że jesteś z Poznania. Przepraszam, za bezpośrednie pytanie, ale mam na przełomie 2 i 3 dekady września być w Poznaniu, czy ewentualnie gdybym wybrał się do Poznania VXem znalazłbyś czas, żeby zerknąć na ten przypadek. Może coś Ci się rzuci w oczy co przeoczyli mechanicy?

Pozdrawiam,
Sebov


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 3769
Przeczytał: 22 tematy

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 16:34, 05 Wrz 2012 Powrót do góry

Podjechać zawsze możesz w najgorszym wypadku wypijemy sobie po soku (% nie wolno jak się śmiga) i pogadamy poszukując przyczyny.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
sebov




Dołączył: 18 Maj 2012
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 19:28, 20 Wrz 2012 Powrót do góry

Dis, Szuwar - dzięki jeszcze raz za pomoc! Bardzo się cieszę, że mogłem Was poznać osobiście!
Znam teraz 3 osoby, właścicieli VXów - chyba ten motocykl ma w sobie coś niezwykłego, bo wszyscy to fantastyczni ludzie. Smile

Niestety problem dalej pozostał. Spróbuję jeszcze tych dwóch rzeczy:
- wymienię filtry powietrza (jak się wyciąga przedni filtr?),
- tak jak radziliście postaram się wykręcić i przeczyścić gaźniki,
Co jest łatwiejsze? Pewnie wymiana filtrów?

PS> Wróciłem dzisiaj do Warszawy autostradą. Zrobiłem dla sprawdzenia tak jak radziliście - nie miałem odkręconej do końca manetki, jechałem przez większość czasu 90-100 km/h. Czasem przy wyprzedzaniu TIRów musiałem włączyć "dopalacz" w postaci wysuniętej prawej nogi i spokojnie do 140 km/h szedł. Średnie spalanie na dystansie 300 km - wyszło prawie dokładnie 5l/100km. Dla przypomnienia - w drodze do Poznania, przy manetce odkręconej do końca, przy osiągach trochę wyższych niż teraz (przez większość czasu 100-110) wyszło 8l/100km.

Pozdrawiam,
Sebov


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
sebov




Dołączył: 18 Maj 2012
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 20:49, 20 Wrz 2012 Powrót do góry

A, no i oczywiście jest też wymiana świec jako następny podpunkt.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
szuwar




Dołączył: 19 Mar 2012
Posty: 232
Przeczytał: 12 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konarzewo k/Poznania

PostWysłany: Czw 21:27, 20 Wrz 2012 Powrót do góry

Fajnie, że dotarłeś bez problemów, no może poza rozwijaną prędkościąSmile Wydaje mi się, że filtry chwilowo możesz zostawić, jeśli przedni wygląda tak jak tylny, a jeśli już na prawdę chcesz zainwestować to dostaniesz się do filtra przy okazji czyszczenia gaźnika, jak będzie zdemontowany.
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
sebov




Dołączył: 18 Maj 2012
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 19:32, 22 Wrz 2012 Powrót do góry

Dis, dzięki za konsultacje telefoniczne - bez tego nie dałbym rady. Smile Gaźniki są właśnie w reklamówce w domu i czekają na chwilę wolnego czasu, żeby je rozkręcić i przeczyścić. Zobaczymy czy to to jest powodem problemów.

Nadal zastanawia mnie jednak wpływ wystawionej prawej nogi na wzrost osiągów motocykla.

Mam jeszcze pytanie odnośnie klucza do świec. Jaki jest rozmiar tego klucza? 19? I rozumiem, że zwykle standardowe klucze rurkowe najczęściej okazują się za długie i trzeba je przyciąć na długość. Mógłby ktoś z Was podać do jakiej długości trzeba przyciąć, żeby to dobrze działało?

Pozdrawiam,
Sebov


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 3769
Przeczytał: 22 tematy

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Sob 23:46, 22 Wrz 2012 Powrót do góry

Mój widziałeś więc wiesz jak wyglądał. Klucz to 18 a jego długość całkowita to 105mm na końcu spłaszczony. Jak widziałeś starcza bez problemów.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dariusz




Dołączył: 27 Lis 2012
Posty: 260
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 23:30, 25 Lis 2015 Powrót do góry

wracam do tematu gdyż ponieważ nabyłem od kolegi "sebov" VX-a,którego dolegliwości przed laty opisywane były w tym temacie, chodzi konkretnie o dziwny objaw braku mocy i jej nawrotem przy wyciągniętej prawej nodze.

otóż maszynę przeglądnąłem i okazało się że w przednim filtrze powietrza ktoś amputował rurkę mającą na celu odprowadzanie wody,skutkiem tego moto cały czas zasysało dzikie powietrze,a rurka tylnego filtra też była nie szczelna.

w pierwszych zamiarach ów VX miał być rozczęściowany ale teraz jak już jest uleczony i jeździ jak wściekły pozostaje w rodzinie(prawie w rodzinie ,będzie go ujeżdżał mój teść).czeka mnie jeszcze wymiana uszczelki pod głowicą bo cieknie Sad


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 3769
Przeczytał: 22 tematy

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 13:25, 26 Lis 2015 Powrót do góry

Jaka szybka diagnoza i naprawa! Gratulacje i szerokości dla teścia.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2291
Przeczytał: 33 tematy

Pomógł: 55 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Czw 16:52, 26 Lis 2015 Powrót do góry

griba napisał:
Witam!

Ciekawy objaw.

Może gdzieś dostaje się fałszywe powietrze?

[...]

Sprawdź też czy rurki odprowadzające wodę itp. z airboxów są na swoim miejscu.


Odpowiedź była podana na początku dyskusji. Wystarczyło sprawdzić owe rurki. Mr. Green


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
slawek17m




Dołączył: 01 Sty 2009
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: sierpc

PostWysłany: Czw 22:52, 19 Maj 2016 Powrót do góry

ivf napisał:
a może.. standardowy problem z boczną stopką? spróbuj dociągnąć ją nogą w czasie jazdy przy tych wyższych obrotach Wink


Trochę się podłączę, bo chyba coś podobnego mam. Mianowicie motorek jedzie, fajnie jedzie i nagle jakby odciął zapłon. Jak wrzucę na luz, to odpala ale jak zapnę jedynkę, to gaśnie. Czy to ta cholerna stopka ? O co chodzi i jak temu zaradzić ? Można wywalić jakiś ten czujnik ? Z góry dziękuję za pomoc.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin