FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Jak to jest z tymi tłokami Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Wto 23:36, 03 Lis 2009 Powrót do góry

Może trochę głupie pytanie być co dla niektórych lecz dotychczas bawiłem się tylko sprzętami 2T i tam gdy pierścienie były wykończone to robiło się szlif kupowało tłok i pierścienie nadwymiar, składało się całość do kupy i wszystko było ok. W moim VX mam do zrobienia pierścienie gdyż puszczają olej i tu pojawia się moje pytanie czy trzeba zmieniać również tłok jak w 2T czy wystarczą nowe pierścienie. Nie wiem jeszcze jaki jest stan cylindra lecz jeśli będzie w miarę dobry to dam jedynie na hamowanie(czy jak się to nazywa) by wyrównać powierzchnię bez szlifu.
Dodatkowe pytanie dotyczy sklepu, miejsca gdzie można kupić takie detale do VX gdyż szukałem po wielu stronach i nie mogę znaleźć by ktokolwiek oferował chociażby pierścionki do VX lub VS (czy podejdą pierścienie od VS800?) nie mówiąc już o tłoku czy zestawie.

Za zakupy zabiorę się jak rozbiorę silnik czyli gdzieś w połowie miesiąca (wtedy też wpłynie trochę dodatkowej kaski)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
BOhu
Administrator



Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 295
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków/Tarnów/Dębica/Pogórska Wola

PostWysłany: Śro 16:13, 04 Lis 2009 Powrót do góry

Jak słusznie zauważył ivf, poudzielam się trochę Smile

Otóż tłoki do VX są dostępne tylko w jednym wymiarze, nie ma nadwymiarów, pierścienie natomiast były w trzech wymiarach, ale też dostępne są już tylko nominalne - cały czas mówię o oryginalnych Suzuki - mogę je mieć dla kupującego za 215zł, w suzuki 225 kosztują,

pozdro
Shrequ


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Czw 0:00, 05 Lis 2009 Powrót do góry

Dzięki za informację czyli jak by co to szukam tylko pierścieni. A możesz mi tylko jeszcze powiedzieć jak określić zużycie pierścieni i tłoka (wymiar nominalny) bo ja znajduje tylko numer katalogowy i żadnych informacji odnośnie dopuszczalnych luzów czy odchyłek od normy.
Z góry dziękuję.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez dis dnia Czw 0:49, 05 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
BOhu
Administrator



Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 295
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków/Tarnów/Dębica/Pogórska Wola

PostWysłany: Czw 22:29, 05 Lis 2009 Powrót do góry

Co do stopnia zużycia, to może ocenić mechanik, albo zobaczysz po niejednorodnej grubości pierścieni, wierz mi, będzie to widoczne, a średnica nominalna... Hmm, spróbuję się dowiedzieć,
pozdro
Shrequ


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
gumis




Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: woj. opolskie Kolonowskie

PostWysłany: Pią 19:22, 06 Lis 2009 Powrót do góry

Wymiary i tolerancje cylindra:
83,000mm-83,015mm
limit:
0,120mm
tolerancja tłok - cylinder
0,045mm-0,055mm
szczelina na pierscieniu włożonym w cylinder:
0,20mm-0,35mm
limit:
0,70mm


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Nie 12:33, 08 Lis 2009 Powrót do góry

Bardzo dziękuję za wszystkie informacje.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
BOhu
Administrator



Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 295
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków/Tarnów/Dębica/Pogórska Wola

PostWysłany: Nie 17:20, 08 Lis 2009 Powrót do góry

Z wymiarami - jak wyżej, w Suzuki nic się więcej nie dowiedziałem,
pozdro
Shrequ


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Nie 20:56, 18 Kwi 2010 Powrót do góry

Cytat:
Wymiary i tolerancje cylindra:
83,000mm-83,015mm
limit:
0,120mm
tolerancja tłok - cylinder
0,045mm-0,055mm
szczelina na pierscieniu włożonym w cylinder:
0,20mm-0,35mm
limit:
0,70mm


U mnie wychodzi
Wymiar cylindra - przód i tył prawidłowy:

tolerancja tłok - cylinder
0,045mm-0,055mm

tu mnie trochę zdziwiło gdyż mi wychodzi różnica ok 0,5mm i jest dziesięciokrotnie większa niż podana przez was. (ja rozumiem tą wartość jako luz pomiędzy tłokiem a ścianką cylindra- poprawcie jak się mylę) i czy podane wartości przez was są na pewno prawidłowe bo to trochę dziwne by aż tak tłoki się zużyły.

szczelina na pierscieniu włożonym w cylinder:
0,20mm-0,35mm
limit:
0,70mm

U mnie wychodzi 0,45 i 0.55mm dla przedniego i tylnego cylindra. Rozumiem że te części warto w takim wypadku wymienić i że to właśnie one mogły być przyczyną dymienia. Jak sądzicie?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
WilQW




Dołączył: 24 Sty 2010
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: okolice Rzeszowa

PostWysłany: Pon 9:00, 19 Kwi 2010 Powrót do góry

ta tolerancja pierścieni dotyczy uszczelniających czy zgarniających ??
jeśli serwisówka przewiduje taką i taką tolerancję dla pierścieni to się jej trzeba trzymać, chyba że jesteś nadgorliwy i masz zamiar długo ale to długo tym moto śmigać to możesz wymienić, w VX wiadomo nie jest tak kolorowo bo trzeba silnik z ramy wyrzucić żeby cokolwiek zrobić z górą silnika
pzdr


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Pon 10:51, 19 Kwi 2010 Powrót do góry

W większości nawet rzędówek by dobrać się do góry silnika należy wyciągnąć go z ramy. Nawet małe pierdziki ciężko zrobić bez wyciągnięcia silnika więc to norma w jednośladach że silnik wyciąga się z ramy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Hooger




Dołączył: 13 Lut 2008
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krosno/Kraków

PostWysłany: Śro 8:59, 21 Kwi 2010 Powrót do góry

Witam, dokładnie parametry zużycia cylindra, tłoka i pierścieni są w manualu serisowym opisane i zilustrowane w rozdziale Engine. Dla pierścieni to przede wszystkim się mierzy odległość przerwy (pomijając to, jak ja wymieniałem to od razu na sprężystości różnica była widoczna). Ja wymieniałem profilaktycznie pierścienie, jak robiłem vx'a i po wymianie przez 2 sezony Suzi nie wzięła mi ani ml oleju - więc mitem jest twierdzenie, iż Vx'y biorą olej -bo nie biorą Twisted Evil Co do tych elementów to tylko oryginalne Suzuki. Dodatkowo dochodzą koszty podkładek i uszczelek na silniku. Co do ściągania silnika, to jest to w miarę szybka i bezproblemowa robota-demontaż max-2h, a na stole robi się wygodniej i lepiej.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
ropa2




Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Janikowo

PostWysłany: Pon 9:37, 26 Kwi 2010 Powrót do góry

Dymi mi z lewego komina na niebiesko( olej?) , czyli co radzicie? wymiana pierścieni?
czy coś jeszcze trzeba zrobić? ogólnie jakie to koszty z robocizną..no orientacyjnie...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Hooger




Dołączył: 13 Lut 2008
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krosno/Kraków

PostWysłany: Pon 9:46, 26 Kwi 2010 Powrót do góry

Witam, mogą być jeszcze uszczelniacze zaworowe lub prowadnice trzonków zaworów. Jak rozbierzesz, to pomierzyć trzeba wszystko i Ci ewentualnie wyjdzie wszystko. Ogólnie to nie idź z tym do byle jakiego mechanika, bo jeszcze bardziej popsuje. Wstępnie sprawdź sobie po demontażu pierścienie-najłatwiejszy pomiar. Wcześniej, tak kontrolnie możesz zmierzyć ciśnienie sprężania. Powodzenia.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
ropa2




Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Janikowo

PostWysłany: Pon 10:09, 26 Kwi 2010 Powrót do góry

Wybacz za lamerskie pytanie, odnośnie uszczelniaczy zaworów :wymiana odbywa sie bez wyciągania silnika?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Hooger




Dołączył: 13 Lut 2008
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krosno/Kraków

PostWysłany: Pon 10:31, 26 Kwi 2010 Powrót do góry

No przy takiej robocie, to musisz silnik wybebeszyć z ramy-inaczej nie ma szans (pocieszę-operacja nie tak ciężka, jak się wydaje Twisted Evil ). Do zaworów trzeba ściągnąć czapkę głowicy, głowicę, uwolnić ją z wałka rozrządu i łańcucha, później ustawianie rozrządu, wiec pokrótce praktycznie wszystkie pokrywy silnika, i prawie wszystko nie licząc skrzyni i rozpoławiania bloku. W serwisie jakimś przyzwoitym za całość pewnie kilka ładnych stówek Evil or Very Mad .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin