 |
|
 |
|
Autor |
Wiadomość |
marekZ
Dołączył: 17 Gru 2006
Posty: 8 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 20:22, 06 Lut 2007 |
 |
Witam
w ubiegłym roku zmierzyłem kompresję silnika - wynosiła 1,26 MPa (wynik przy nie odkręconym na maksa gazie), dzisiaj zmierzyłem ponownie, ale po odkeceniu gazu całkowicie - I cylinder 1,30 MPa,
II cylinder 1,35 MPa, pomiar sprawdziłem kilkakrotnie
Moje pyt.
Czy to możliwe aby kompresja samoczynnie wzrosła po przejechaniu ok. 3000 km ?
Czy ta wartość jest ok. ?
Druga sprawa która mnie nurtuje czy mogę zalać silnik olejem gęściejszym niż 15W 40 (takiego aktualnie używam), np. 20W ?
Za dpowiedz z góry dziękuję. Pozdr. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
|
 |
Gość
|
Wysłany:
Sob 18:10, 10 Lut 2007 |
 |
|
|
 |
Guti
Dołączył: 02 Mar 2007
Posty: 9 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 17:57, 03 Mar 2007 |
 |
Z tego co wiem to norma jest od 1,2-1,6 MPA u siebie miałem chyba po 1,4 na garnek przy przebiegu 80tyś km (czyli jeszcze nie tak źle:) ). Możesz zalać inny olej zalezy w jakich temperatuchach chcesz eksploatowac swój motocykl chociaz przy silniku chlodzonym cieczą to kombinacja z olejami nie jest aż tak istotna jak w chłodzonych powietrzem, Tu na forum jest gdzieś o olejach proponuję Ci przeczytać to bedziesz juz wiedział sporo o olejach na przyszłość  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
david.1606
Dołączył: 08 Wrz 2010
Posty: 286 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brodnica
|
Wysłany:
Wto 2:37, 20 Mar 2012 |
 |
Archeolog ze mnie,ale myślę ze to błąd pomiaru np przez słaby akus. Mnie ostatnio uratował kolega Griba ,pomiar wykonywałem na zimnym silniku i bez full gazu wynik był taki tył 8 na 11/13 front 6 na 11/13 ,Po poradzie kolegi by nagrzać silnik i sprawdzić na full gazie wyszło mi 13tył 12front  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4417 Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 38 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Wto 18:07, 20 Mar 2012 |
 |
Marek jak sam piszesz pierwszy pomiar był dokonywany przy nie odkręconej na full manetce a drugi był z otwartą na full. Właśnie z tego może wynikać różnica co w poście powyżej potwierdził David i co było przypadkiem do zwątpienia przez niego co do stanu silnika. Komprecha ok nie masz się co martwić.
Jeśli chodzi o oleje to mówimy o lepkości nie gęstości (to 2 różne parametry) wartości w oleju oznaczonym AAWBB określają AA lepkość oleju dla niskich temperatur natomiast BB wartości dla optymalnej temperatury pracy i tym samym jego zachowanie w wyższych temperaturach otoczenia. Jeśli śmigasz powyżej 0 stopni to spokojnie 15W40 lub 15W50 starczy. Wbrew pozorom nie trzeba specjalnie kombinować z lepkością oleju. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
|
|
|
 |
|
 |
|