FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Problem, obroty, kontrolki. Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
góri




Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 1531
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łazy k/Zawiercia woj. Śląskie

PostWysłany: Czw 15:23, 04 Paź 2012 Powrót do góry

Witam, panowie dziś wracając z uczelni po przejechaniu ok 20km nagle po dojechaniu i wrzuceniu luzu zauważyłem ,że wolne obroty wyniosły ok 1700-2000 a do tego przez chwilę zaświeciła się kontrolka oleju. Jadąc dalej w pewnym momencie mignęła czujka temperatury... Jakieś pomysły? ewentualnie podpowiedź samej regulacji wolnych obrotów? Do tego nieubłaganie zbliża się synchro i regulacja zaworów. Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Czw 16:18, 04 Paź 2012 Powrót do góry

Hej!

Kontrolka temperatury jest połączona z kontrolką oleju diodą - jeżeli olej się zapali, zapali się również kontrolka temperatury.

Objaw niepokojący - obroty wyższe od normalnych na biegu jałowym nie powinny powodować zapalenia kontrolek.

1) Sprawdź poziom oleju i płynu chłodzącego.

2) Czy obroty nadal za wysokie? Spróbuj wyregulować śrubą przy tylnym gaźniku - prawa strona gaźnika.

3) Może to tylko przypadek, że obie sprawy się zbiegły. Sprawdź przewód idący do czujnika ciśnienia oleju - mniej więcej pod filtrem oleju. Może jest przetarty i zwiera do masy?

Daj znać co ustaliłeś.

Pozdrawiam,
Griba


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
góri




Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 1531
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łazy k/Zawiercia woj. Śląskie

PostWysłany: Czw 19:10, 04 Paź 2012 Powrót do góry

Płyny full, nie wiem przypadkiem czy to nie byla wina zwarcia przy dojeżdżaniu jak poruszyłem kierownicą i wtedy nie mignęła jedna a za 10 km na kolejnym skrzyżowaniu druga. Odpaliłem teraz go na zimno obroty jak to na zimnym koło 1000-1100 (po nagrzaniu zawsze kolo 1250 mam). Co mnie zmartwiło, przedni gar nagrzewa się wolniej od tylnego. Jak tylko bede mial czas rozgrzeje silnik sprawdze obroty i wtedy spróbuje podkręcić śrubą. Dzięki i pozdrawiam dalej czekam na rady w razie czego


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Czw 23:01, 04 Paź 2012 Powrót do góry

Hej!

Obroty na zimnym zawsze niższe niż na nagrzanym. Nie kręć na razie śrubą, bo stracisz synchro. Zobacz czy wszystko wróciło do normy.

Nagrzewanie cylindrów zależy od sprawności ssania. Sprawdź czy linki od rozgałęźnika ssania równo chodzą. Gdyby trzeba było, podłóż kawałek koszulki grubości 3-4 mm z przewodu 3x0,75 pod końcówkę pancerza linki ssania (w tym gaźniku, którego cylinder wolniej łapie).

W razie czego pytaj.

Pozdrawiam,
Griba


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
góri




Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 1531
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łazy k/Zawiercia woj. Śląskie

PostWysłany: Pią 9:33, 05 Paź 2012 Powrót do góry

Dzięki wielkie, z tym że tak rozgrzewało się przy zamkniętym ssaniu (?)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pią 10:00, 05 Paź 2012 Powrót do góry

Ewentualny wpływ na rozgrzewanie bez ssania mają śruby składu mieszanki.

Ich regulację opisałem w dziale "Zrób to sam" >

http://www.motorniczy.fora.pl/suzuki-vx800-zrob-to-sam,9/regulacja-skladu-mieszanki-by-griba,1803.html

Z tym, że jeśli mieszanka jest ok (spalanie w normie, świece jednakowe, nie kicha, ciągnie bez szarpania od niskich obrotów) to nie przejmowałbym się tym, że bez ssania nierówno się nagrzewa.

Pozdrawiam,
Griba


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
góri




Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 1531
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łazy k/Zawiercia woj. Śląskie

PostWysłany: Pon 21:43, 15 Paź 2012 Powrót do góry

obroty wyregulowane ale kontroli wszystkie naraz czasem przy intensywnym hamowaniu, wrzucaniu luzu lub poprostu migną na raz... Początkowo myślałem ,że może olej idzie do przodu, smok odkryty i wtedy sonda pokazuje, podobnie płyn chlodniczy ale jednak to moim zdaniem bedzie gdzies problem z instalacją, może izolacja gdzieś się przetarła. Co myslicie?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon 23:03, 15 Paź 2012 Powrót do góry

Tak właśnie myślę że powinieneś sprawdzić okablowanie w obwodach kontrolek - było - punkt 3, post z 04 Paź 2012 w tym wątku.

Pozdrawiam,
Griba


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
góri




Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 1531
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łazy k/Zawiercia woj. Śląskie

PostWysłany: Pon 23:07, 15 Paź 2012 Powrót do góry

Wiem, wiem i jestem wdzięczny napewno sprawdzęWink Chodziło mi o napisanie konkretniejszych objawów włącznie z ustawieniem już obrotów do normalności Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
góri




Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 1531
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łazy k/Zawiercia woj. Śląskie

PostWysłany: Wto 16:41, 23 Paź 2012 Powrót do góry

Co ciekawe kontroli migają tylko na zimnym silniku, jako ,że postanowiłem dziś zakończyć sezon to przez zimę odszykuję maszyne pod każdym względem aby dała radę od wiosny;)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin