FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Sprzęgło nie łapie... Spałone??? Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
jadeMotorem




Dołączył: 28 Maj 2012
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pełczyce

PostWysłany: Nie 20:58, 16 Wrz 2012 Powrót do góry

Witam! Dziś chciałem spalić gume... no i nie spalilem a na dodatek coś cie stało ze sprzęgłem. Odrazu usłyszałem od "expertów", że sprzegło spaliłem ale nie chce mi się wierzyć.
Jak wciskam sprzegło i wbijam bieg, leciuuutko ciagnie ale nie da rady jechcać. Rączka od sprzęgła była jednakowo napięta cały czas przy wbijaniu biegów, więc popuściłem linke przy rączce ale to nie pomogło następnie popuściłem przy pokrywie i też nie pomogło. Słychać jak łapie sprzegło po wbiciu biegu ale nie ciągnie normalnie, ledwo koł się rusza normalnie zero mocy. Pierwszy raz chciałem spalić gume a tu takie coś, co to może być??? z góry dzięki za pomoc Sad


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Nie 22:14, 16 Wrz 2012 Powrót do góry

Nie wiem czy czujesz normalny opór na klamce sprzęgła przy jego wciskaniu gdy nie chce przenieść mocy na koło bo jeśli opór jest mniejszy to może np linka się blokować lecz to mało prawdopodobne by aż tak mocno.
Najlepszym sposobem jest sprawdzenie sprzęgła które przy nieumiejętnym paleniu i być może wcześniejszym sporym zużyciu mogło faktycznie wyzionąć ducha. Nie jest to trudne i wystarczą do tego tradycyjne narzędzia + suwmiarka do pomiaru. Sprawdził bym przy okazji popychacz i wycisk sprzęgła czy to może one się nie blokują gdzieś ale raczej wątpliwe. Więcej pomysłów na pierwszy moment nie mam ale spokojne przemyślenia może coś więcej podpowiedzą.

a tak p.s co do samego palenia gumy to tymi sprzętami trochę żal takie rzeczy robić


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez dis dnia Nie 22:18, 16 Wrz 2012, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon 19:48, 17 Wrz 2012 Powrót do góry

Zobacz czy na centralnej jak motor podniesiony to napęd jest przenoszony. Wtedy po załączeniu biegu sprawdź czy koło się blokuje lub na uruchomionym sprawdź czy się kręci.

Sprzęgło łatwo sprawdzisz. Wystarczy spuścić olej i zdjąć prawą pokrywę. Potem tak jak DIS napisał - oględziny.

Może to nie sprzęgło tylko coś ze skrzynią lub kardanem.

Pozdrawiam,
Griba


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
jadeMotorem




Dołączył: 28 Maj 2012
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pełczyce

PostWysłany: Pon 21:04, 17 Wrz 2012 Powrót do góry

Spuściłem olej, zdiąłem pokrywe, rozkręciłem sprzęgło noo i lipa... zjechałem jedną tarcze w ciągu 15 sek max(pełno takiego miałkiego pyłu w oleju) ale reszta tarcz też była w nie najlepszym stanie więc zamówiłem nowe tarcze a podkładki dam stare (sprzedawca doradził). Myślałem, że będzie zapieczona tarcza a tu to co w najgorszym razie mogło być, no cóż mam nauczkę, że tym motorem się nie pali gumy bo można zjarać szybko sprzegło. Sprzegło wyniesie mnie 270 zł, a podkładki dam te samoe. W jednym miejscu będe musiał zalepić podkładkę pokrywy silkonem do wysokich temperatur bo pekła. W sumie to tak dużo roboty przy tym nie ma myślałem, że będzie wiecej dłubaniny. Dzieki za wskazówki Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Pon 22:35, 17 Wrz 2012 Powrót do góry

Przy składaniu pamiętaj tylko by odpowiednio wsadzić tarcze tzn. we właściwej kolejności.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon 22:51, 17 Wrz 2012 Powrót do góry

Hej!

Ta podkładka nie jest droga, np. w Larssonie koszt 27 zł.

[link widoczny dla zalogowanych]

Albo tu masz jeszcze - jak robiłem silnik to właśnie u nich zamawiałem podkładki - [link widoczny dla zalogowanych].

Jak robić to chyba lepiej porządnie?

Pozdrowienia,
Griba


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez griba dnia Pon 23:04, 17 Wrz 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
jadeMotorem




Dołączył: 28 Maj 2012
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pełczyce

PostWysłany: Czw 4:20, 20 Wrz 2012 Powrót do góry

Akurat podkładki były w dobrym stanie i nie było konieczności wymiany (sprzedawca w sklepie je widział i powiedział że są ok). A co do wymiany samego sprzęgła to już zrobione, teraz o wiele lepiej wchodzą biegi niż przed wymianą Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Czw 16:32, 20 Wrz 2012 Powrót do góry

To git, że temat został ogarnięty.

Kiedy kolejne palenie gumy VX? Nagraj filmik jakby co. Wink

Pozdrawiam,
Griba


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin