FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 regulacja zaworów i synchro pytanko Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 3626
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 15:31, 21 Maj 2009 Powrót do góry

To niestety znowu ja.
Odpaliłem dziś moto i w końcu udało mi się zrobić synchro choć nie wiem czy poprawnie. Robiłem wszystko jak w opisie z tego forum jednakże przez cały czas jeden z wakuometrów wskazywał więcej (od cylindra nr 1 tego z tyłu) i praktycznie nigdy wartości te mi się nie zeszły co najwyżej zbliżyły na najmniejszą różnicę (to przyjąłem za wartość ok.). Dodam że przejechałem kilka razy całą linkę regulacji od końca do końca i raz podciśnienie rosło na jednym cylku raz na drugim. Stąd moje pierwsze pytanie czy taka synchronizacja ma sens i czy może być , czy po prostu jest tak że zawsze jakaś niewielka różnica jest między podciśnieniami? Dodam iż moto równo chodził i ładnie wkręcał się na obroty.

Druga sprawa. Jak odpaliłem moto mimo iż zrobiłem regulację zaworów to wydaję mi się iż nie chodzi to do końca tak jak powinno czyli może coś sknociłem więc zrobię jeszcze raz. Tu moje pytanie jak szczelinomierz powinien wchodzić w przerwę pomiędzy popychaczem a zaworem?? Czy to powinno być jak w masło czy z lekkim oporem(aby czuć że coś ociera ale nie jakoś dużo) czy ze sporym oporem lecz by można wysunąć szczelinomierz??
Pytam ponieważ nie chcę by coś się stało z zaworkami w moim vx.

Z góry dziękuje wszystkim za odpowiedzi.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
..:maniek:..




Dołączył: 19 Sie 2006
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: jaworzno

PostWysłany: Czw 18:23, 21 Maj 2009 Powrót do góry

jesli sa niewielkie roznice w synchro to moze byc! choc w VX powinienes najpierw popuscic calkiem linke gazu a dopiero potem regulowac linka pomiedzy gaznikami..ale niewazne!
co do szczelinomierza to ma on wchodzic z lekkim oporem i wtedy masz dana wartosc.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 3626
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 21:16, 21 Maj 2009 Powrót do góry

Linki gazu miałem założone lecz był na nich spory luz bo nie chciałem zakładać na gorącym silniku by przegazować (5 razy wentylator mi się włączył bo dość długo to robiłem).

Te zawory to chyba jeszcze raz zrobię tylko mam problem ze śrubą tą wielką z lewej strony(zaślepka pokrywy) bo nie mogę jej ściągnąć a że zmieniałem też olej to ściągnąłem pokrywę by dostać się do śruby którą obraca się wał. Ma ktoś pomysł jak ją odkręcić bo ja już próbowałem wielu rzeczy i za cholere nie drgnie nawet.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez dis dnia Czw 22:38, 21 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Zajonc




Dołączył: 02 Sie 2007
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Białystok

PostWysłany: Pią 11:11, 22 Maj 2009 Powrót do góry

nie ma co walczyć z tą nakrętką... stawiasz moto na centralnej, wbijasz bieg i kręcą tylnym kołem masz obrót wału... wcześniej wykręcasz oczywiście świece żeby łatwiej było obracać i żeby można było wsadzić przez otwór np jakiś cienki wkrętak co by wiedzieć kiedy tłok jest w górze... co 2 obroty wału tłok będzie na suwie sprężania i wtedy będziesz miał wyczuwalny luz który możesz regulować


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 3626
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 20:37, 22 Maj 2009 Powrót do góry

Wiem że tak można obracać wałem lecz jest to chyba trochę mniej precyzyjne i trudniejsze niż kręcenie kluczem. Jakoś sobie dam rade choć najtrudniejsze jak dla mnie to postawić na centralnej bo jestem chucherko 187cm i ledwie 73kg. Jak dotąd to udało mi się ledwie 2 razy na centralke go wstawić Embarassed a jak na podwórku raz mi się przechylił za mocno i nie utrzymałem delikatnie go kładąc go na trawę to ciężko jak cholera było mi go podnieść. To jednak sporo waży Confused


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 3626
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 20:38, 22 Maj 2009 Powrót do góry

Wiem że tak można obracać wałem lecz jest to chyba trochę mniej precyzyjne i trudniejsze niż kręcenie kluczem. Jakoś sobie dam rade choć najtrudniejsze jak dla mnie to postawić na centralnej bo jestem chucherko 187cm i ledwie 73kg. Jak dotąd to udało mi się ledwie 2 razy na centralke go wstawić Embarassed a jak na podwórku raz mi się przechylił za mocno i nie utrzymałem delikatnie go kładąc go na trawę to ciężko jak cholera było mi go podnieść. To jednak sporo waży Confused

A czy wam też ciężko znaleźć gmp w tylnym cylku bo u mnie ciężko było wyczuć kiedy zawory ssące miały luz bo w przednim żadnego problemu nie miałem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
jack874




Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: turek

PostWysłany: Sob 8:56, 23 Maj 2009 Powrót do góry

Witam. Ja tylko chciałem dać Ci małą podpowiedź jak stawiać na centralnej. Ja też na początku miałem z tym problem - może ważę trochę więcej od Ciebie ale jestem niższy. Bierzesz moto za kierownicę i za tylny pałąk, leciutko przechylasz na siebie i stajesz całym ciężarem na tym dzyndzlu ( po to on jest ) co wystaje z boku centralnej - moto samo idzie na centralną. Najlepiej weź sobie kogoś do asekuracji i poćwicz kilka razy - na pewno się uda. Wiem to z własnego doświadczenia. Mam kumpla który waży może z 60 kilo i ma 178 wzrostu i stawia vx aż miło także powodzenia.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
arturo




Dołączył: 26 Kwi 2009
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: kujawy i pomorze

PostWysłany: Sob 9:32, 23 Maj 2009 Powrót do góry

witam Razz Z tym stawianiem na centralne stopy naszego potworka,mam problem po zdemontowaniu bocznego stelaża na kufry, Mr. Green,jest duże rozwarcie między kierownicą a tylnym uchwytem ,przez co można strcić kontrolę,z tego też powodu ułożyłem sobie płytkę chodnikową na podwórku i stawiam bezpiecznie na bocznej stópce


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 3626
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Sob 11:56, 23 Maj 2009 Powrót do góry

Ja normalnie stawiam na bocznej bo stawiam na betonie a powiem że na trawniku stopka boczna także jest wyjątkowo stabilna(ma dość dużą powierzchnię) i nie zapada się przynakmniej na lekko ubitym podłożu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2204
Przeczytał: 29 tematów

Pomógł: 51 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Nie 11:20, 24 Maj 2009 Powrót do góry

1) Synchronizacja - spróbuj jednak najpierw zluzować (nie zdejmować) linki gazu.

Najpierw synchronizacja, a jak już na biegu jałowym będzie równo to linki gazu też trzeba podregulować w taki sposób, żeby przy lekkim wychyleniu manetki równo otwierały się przepustnice. Może któraś linka ciągnie lekko i masz otwartą przepustnicę na którymś gaźniku - na tym co ma mniejsze podciśnienie?

Zawory - tak jak kolega wyżej napisał - lekki opór na listku i jest ok.

2) Duża śruba - w swoim zestawie kluczy miałem największy śrubokręt i poszło, ale ranty tej niby śruby już mam oczywiście lekko obcharatane.

3) Nóżka centralna. Miałem ten sam problem. Ale liczy się technika.
Ja stawiam motor na bocznej nóżce. Potem naciskam na dzyndzel centralnej aż dotknie ziemi. Prostuje motor aż poczuję że prawa podpórka stopy centralnej dotknie ziemi. W tym momencie zwiększam nacisk na dzyndzel. Motor jest praktycznie wyprostowany na kołach wzgledem ziemi. Staje całym cięzarem na dzyndzlu i lekko pomagam prawą ręką podciagając uchwyt. Motor sam się uniesie i wskoczy na centralną nóżkę.

Pozdrawiam,
Griba


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 3626
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Nie 22:05, 24 Maj 2009 Powrót do góry

Zrobiłem znów zawory a okazało się że trochę dałem ciała i za duży luz miałem w przednim cylku na ssących nie wiem czemu ale tak było.

Śrubę od obracania wałem mam już tak wyjechaną że tylko specjalny klucz i osoba która zrobi to na raz da radę bo więcej prób = śruba nie do odkręcenia. Ciekawe czy taką śrubę można dostać np. w ASO i zapytam się tego jak będę już miał sprzęta jezdnego. Muszę załatwić sobie uszczelkę pokrywy zaworów bo jedna mi poszła (była źle skręcona) w konsekwencji czego był wyciek spod pokrywy.

Mam wielką nadzieję że już we wtorek będę śmigał bo jutro go do końca złożę. Dziś już mnie komary tak jechały że nie dałem rady wytrzymać na dworze i już się za bardzo ściemniło.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2204
Przeczytał: 29 tematów

Pomógł: 51 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Nie 22:38, 24 Maj 2009 Powrót do góry

A jak z centralną? Pomogły rady chodź trochę?

Pozdrawiam,
Griba


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 3626
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon 9:55, 25 Maj 2009 Powrót do góry

Z centralką to przechylam na siebie i staje na stopkę a potem podnoszę moto. Ale i tak poprosiłem ojca by mi pomógł bo postawiłem go na palecie (stopka) by tył był wyżej do kręcenia kołem przy ustawianiu GMP. Wszystko już zrobione tylko dziś śmigam do sklepu po uszczelkę pokrywy zaworów, zakładam bak siedzenie zadupek i można testować Smile oby wszystko było w najlepszym porządku.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2204
Przeczytał: 29 tematów

Pomógł: 51 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto 10:43, 26 Maj 2009 Powrót do góry

No właśnie spróbuj przechylić od siebie... wg mojego opisu.

Pozdrawiam,
Griba


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Zajonc




Dołączył: 02 Sie 2007
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Białystok

PostWysłany: Wto 11:55, 26 Maj 2009 Powrót do góry

dis napisał:
Wiem że tak można obracać wałem lecz jest to chyba trochę mniej precyzyjne i trudniejsze niż kręcenie kluczem.


Czy mniej precyzyjne... zawory są zamknięte przez cały sów sprężania i prawie cały sów pracy, więc właściwie jeden obrót wału, czyli o jakiejkolwiek precyzji to raczej mowy tu być nie może Smile a trudność, tudzież wygoda to już zupełnie odrębna sprawa Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin