FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Trafny jeden z gazników Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Nie 23:11, 01 Gru 2013 Powrót do góry

Z przesunięciem 1 ząbka silnik może chodzić lecz szybciej się będzie zużywał, zwłaszcza jak za wczesny zapłon jest bo wtedy może przyhamować dany cylinder. Wyprzedzenie zapłonu jest zmienne i sterowane przez moduł i może faktycznie to jest to.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Sławek




Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Oborniki

PostWysłany: Pon 18:36, 02 Gru 2013 Powrót do góry

Moze byc i tak szkoda ze nie przyszło nam to na mysl :/ i było by wiadomo chyba ze może w weekend sam to sprawdze zdejme zaslepki podpowiecie jak to zrobic i sie zrobi Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Sławek




Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Oborniki

PostWysłany: Pon 18:49, 02 Gru 2013 Powrót do góry

Czyli koniecznie do sprawdzenia rozrząd to chyba sam dam rade i moduł i coś sie pchnie do przodu aż do skutku Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon 21:59, 02 Gru 2013 Powrót do góry

Tak, to jeszcze zostało.

Przy czym dobra kompresja chyba by nie była, gdyby łańcuch był o ząbek przesunięty ale trzeba eliminować. Więc trzeba sprawdzić.

Fajki i cewki z przewodami oraz świece zamieniałeś?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez griba dnia Pon 22:03, 02 Gru 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Wto 0:53, 03 Gru 2013 Powrót do góry

Jak przesunięcie będzie o ząbek 1 to kompresja może być dobra bo przecież i tak występuje luz zaworowy a bardziej chodzi tu chyba o przesunięty zapłon który może powodować spalanie stukowe. Cewki całe były podmieniane i nic.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto 11:04, 03 Gru 2013 Powrót do góry

Czyli pomysł jest dobry, żeby jeszcze to sprawdzić. Wink

Zapłon według mnie raczej nic do tego nie ma, bo sygnał jest brany z wału korbowego, a nie wałka rozrządu (magneto tak samo ustawione względem tłoka).

Natomiast zawór może się nieco za późno zamykać. I wtedy będzie strzelał. Tak to sobie wyobrażam. Ale to takie domysły. Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez griba dnia Wto 12:50, 03 Gru 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Sławek




Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Oborniki

PostWysłany: Wto 19:33, 03 Gru 2013 Powrót do góry

Dzis zostawiłem moduł do sprawdzenia jutro o tej porze jak wruce to bedzie juz odpowiedz jesli sie okaze ze moduł ok kukne do rozrzadu Smile chyba ze bedzie walniety to bedziemy go poszukiwac i mam nadzieje ze problem minie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Sławek




Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Oborniki

PostWysłany: Śro 18:37, 04 Gru 2013 Powrót do góry

I niestety moduł ok mechanik twierdzi że na tym module musi być ok na 100% tylko pow ze jednej rzeczy nie był wstanie sprawdzić bez moto ...a dziś po próbie odpalenia no są strzały i popierdywanie w wydech postanowiłem ze w sobotę pojadę i kupie nowe przewody, cewki i fajki zamieniałem miejscami a kabli nie i wymienię je od tak mimo ze to nie przyczyna bo iskra jest a może akurat:)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Czw 8:51, 05 Gru 2013 Powrót do góry

Jak spotkamy się kolejny raz to i tak wezmę moduł. Jak zmienisz przewody daj znać bo jeśli nadal będą problemy to można sprawdzić rozrząd czy w przednim jest aby dobrze ustawiony.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez dis dnia Czw 19:10, 05 Gru 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon 21:38, 06 Sty 2014 Powrót do góry

griba napisał:
A sprawdźcie, czy rozrząd jest dobrze ustawiony. Można zdjąć boczne plastikowe klapki. Wtedy widać znaki na kolach zębatych wałków rozrządu. I trzeba jeszcze odkręcić śrubę inspekcyjną na obudowie magneto oraz centralną, żeby obracać wałem korbowym.

Tak mi przyszło do głowy, może ktoś zmieniał łańcuchy i rozrząd źle złożył? O jeden ząbek mógł się pomylić. Nie wiem tylko, czy to możliwe, żeby wtedy silnik chodził, ale taki pomysł jeszcze przyszedł mi do głowy.


Wracając do sprawy - dostałem info i zdjęcia od Dis'a.

Wnioski z ich analizy poniżej.

U mnie (jak i zapewne w każdym innym silniku VX) na rotorze jest oznaczenie RFT, przy czym dodatkowo białą kreską oznaczono F|T, dla której to pozycji ustawiamy rozrząd (strzałki na kołach rozrządu mają być w poziomie i wskazywać na przód silnika). Poniżej sytuacja u mnie.

Image

U Sławka wygląda to tak, że biała kreska jest nieco wcześniej, gdzieś tak na wysokości F (zdjęcie poniżej, czerwona strzałka). Ustawianie rozrządu powinno być wykonywane na kresce pomiędzy F|T (zielona strzałka).

Image

Wydaje mi się, że ktoś (pewnie jakiś podwórkowy Dyzio Wink) zrobił ustawienie rozrządu na białej kresce i efekt jest taki, że sprawdzając (prawidłowo dla kreski F|T) ustawienie rozrządu mamy wałki przesunięte nieco "do przodu" - rozbieżność między zieloną i czerwoną linią na zdjęciu poniżej.

Image

Proponowałbym cofnąć wał korbowy do białej kreski i zobaczyć czy znaki złapią poziom. Jeśli tak będzie to jest to prawdopodobnie właśnie przyczyna prychania. Trzeba będzie wtedy skorygować ustawienia wałków i sprawdzić jaki przyniesie to efekt.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Pon 21:46, 06 Sty 2014 Powrót do góry

Sprawdzić faktycznie łątwo czy pasuje na drugiej linii lecz jeśli tak to będzie zabawa z wyciąganiem silnika!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon 21:48, 06 Sty 2014 Powrót do góry

Ano będzie!

A może da się jakoś go przechylać? Coś tam kiedyś było...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Pon 21:52, 06 Sty 2014 Powrót do góry

Jak by w sumie ściągnąć zębatkę na dole to nie trzeba by wyjmować silnika a jedynie należałoby zabezpieczyć napinacz by się nie naciągnął bardziej bo od dołu się go nie zluzuje.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon 22:03, 06 Sty 2014 Powrót do góry

Hej!

Z tego co pamiętam to zębatki nie zdejmiesz bo łańcuch i ślizg Ci na to nie pozwoli.

Zresztą od strony alternatora jest ona zintegrowana z wałem > [link widoczny dla zalogowanych].


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Pon 22:09, 06 Sty 2014 Powrót do góry

Kurcze faktycznie o tym zapomniałem a jak są oba napinacze to nawet łąńcuszka trochę z wałka się nie zluzuje :/
Jednak trzeba będzie się bawić w wyciąganie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin