FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 VX Gregora nie wkręca się na obroty Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Gregor




Dołączył: 06 Lut 2013
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SOCHACZEW

PostWysłany: Pią 10:19, 15 Mar 2013 Powrót do góry

Nie odgrzewam żadnego tematu, bo jakoś krucho z odpowiedziami Confused
A więc ta:
Mój VX cały czas łapie zawiechę powyżej 4,5 tys obrotów. Na 2,3 biegu dojdzie na siłę do 7 tys, ale od 4,5 przestaje ciągnąć i zaczyna kichać w tłumiki.
Co zrobiłem: czyszczenie i regulacja gaźników (zrobiłem najpierw sam, nic się nie zmieniło, oddałem do warsztatu, niby zrobili to samo od nowa i też nic się nie zmieniło) więc zakładam że paliwo jest ok. tak sobie myślę, że gdyby było za mało, to w końcu by zgasł, a VX może tak w nieskończoność jechać, odpuszczasz poniżej 5 tyś i cyka jak złoto.
Mechanik podejrzewa moduł, ale ja się zastanawiam na ile to możliwe?
Bardziej stawiałbym na jakieś zakłócenia w instalacji czy kabli WN...
Dodam, że usterka występuje tylko podczas jazdy, na postoju jest ok, można trzymać 7, 8 tys i 10 min będzie chodził równo.
Kolanko tylnego gaźnika do tyłu, czujnik stopki sprawdzony, pomysłów brak. Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pią 11:12, 15 Mar 2013 Powrót do góry

Sprawa wygląda na związaną z obciążeniem silnika.

Zauważ, że na postoju by tez WN szalał, a tak nie jest. Moduł i reszta instalacji WN nie wie czy motor jedzie czy stoi - więc na postoju też by zdychał.

Sprawdź tą pompę paliwa jak pisałem jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś. Rozbierzesz ją bez problemów. Zobaczysz zawory, membranę.

Druga rzecz - fałszywe powietrze. Czy wszystkie doloty do gaźników i za gaźnikami są szczelne?

A ogólny stan silnika jest ok? Kompresja w normie na obu cylindrach?

Pisz co tam jeszcze ustalisz - będziemy kombinować.

Pozdrowienia,
Griba


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gregor




Dołączył: 06 Lut 2013
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SOCHACZEW

PostWysłany: Pią 11:24, 15 Mar 2013 Powrót do góry

Kondycja silnika podobno super, zero stuków, luzów, kompresja 14 atm, identyczne na obu cylindrach więc to nie to. Griba, tak jak wcześniej mi pisałeś, sprawdziłem fałszywe powietrze, nigdzie go nie ma, zaślepki na wężykach z airboxa założylem.
Pompki jeszcze nie sprawdzałem, trochę się boję tego ruszać, ale chyba to zrobię... Tylko czy przy pełnym zbiorniku grawitacyjnie by nie popchnęło? I dlaczego na postoju wkręca się do końca i nie brakuje paliwa, a pod obciążeniem zawsze jak w zegarku mija 4,5 tys i zaczyna głupieć?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
szuwar




Dołączył: 19 Mar 2012
Posty: 266
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konarzewo k/Poznania

PostWysłany: Pią 11:42, 15 Mar 2013 Powrót do góry

Ja kiedyś wpadłem na genialny pomysł podpięcia odpowietrzenia komór pływakowych do odpowietrzenia zbiornika i miałem dokładnie takie objawy o których piszesz, ale Ty chyba nic nie robiłeś z wężykami?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gregor




Dołączył: 06 Lut 2013
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SOCHACZEW

PostWysłany: Pią 11:49, 15 Mar 2013 Powrót do góry

Nie, odpowietrzenia luźno sobie "dyndają" Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pią 12:04, 15 Mar 2013 Powrót do góry

Jak już rozkładałeś gaźniki to pompa będzie bułka z masłem.

Na 4 czy 5 biegu przy prędkości jest opór (toczenia, powietrza, ogólnie ruchu) dla silnika. Silnik pod obciążeniem pracuje zupełnie inaczej niż na biegu jałowym. Ilość potrzebnego paliwa jest też zupełnie inna.

Musisz eliminować kolejne elementy.

Pozdrawiam,
Griba


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
wiktor




Dołączył: 03 Paź 2011
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kowale Pańskie

PostWysłany: Pią 12:09, 15 Mar 2013 Powrót do góry

była mowa o przewodach WN ja dorzucę od siebie świece zapołonowe, no chyba że już sprawdzane lub wymieniane


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Ikis




Dołączył: 15 Sie 2011
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: dolnośląskie

PostWysłany: Pią 12:32, 15 Mar 2013 Powrót do góry

Sprawdź podciśnienie i porównaj je z filmami na y.t bo ono nie tylko napędza pompę paliwową ale i otwiera kranik podciśnieniowy... aha zakładam, że odpowietrzenie zbiornika paliwa masz drożne?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pią 12:34, 15 Mar 2013 Powrót do góry

Ikis - celne uwagi!

Może być też problem z odpowietrzeniem zbiornika...

Proponuje test jazdy przy otwartym korku. Jest to wykonalne.

Druga sprawa na którą zwrócił uwagę Ikis - czy kranik podaje wystarczającą ilość paliwa?

Pozdrawiam,
Griba


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pią 12:35, 15 Mar 2013 Powrót do góry

Jeszcze jedno. Gregor - grawitacyjnie tylko tylny gaźnika zalejesz a i to z trudem.

Pozdr,
Griba


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Pią 16:50, 15 Mar 2013 Powrót do góry

Odpowietrzenie zbiornika działa, sprawdzałem. Wezmę się zatem dzisiaj za pompę, tylko czy mogę założyć za pewne, że jeśli zaworki będą ok a na membranie gołym okiem nie zauważę zniszczenia, to czy pompa jest ok?
Gregor




Dołączył: 06 Lut 2013
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SOCHACZEW

PostWysłany: Pią 17:00, 15 Mar 2013 Powrót do góry

Coś mi się "uwaliło" i napisałem ostatni post jako gość Very Happy oczywiście niechcący!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
STEFAN




Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 553
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mrągowo

PostWysłany: Pią 19:12, 15 Mar 2013 Powrót do góry

Gregor napisał:
Nie odgrzewam żadnego tematu, bo jakoś krucho z odpowiedziami Confused
A więc ta:
Mój VX cały czas łapie zawiechę powyżej 4,5 tys obrotów. Na 2,3 biegu dojdzie na siłę do 7 tys, ale od 4,5 przestaje ciągnąć i zaczyna kichać w tłumiki.
Co zrobiłem: czyszczenie i regulacja gaźników (zrobiłem najpierw sam, nic się nie zmieniło, oddałem do warsztatu, niby zrobili to samo od nowa i też nic się nie zmieniło) więc zakładam że paliwo jest ok. tak sobie myślę, że gdyby było za mało, to w końcu by zgasł, a VX może tak w nieskończoność jechać, odpuszczasz poniżej 5 tyś i cyka jak złoto.
Mechanik podejrzewa moduł, ale ja się zastanawiam na ile to możliwe?
Bardziej stawiałbym na jakieś zakłócenia w instalacji czy kabli WN...
Dodam, że usterka występuje tylko podczas jazdy, na postoju jest ok, można trzymać 7, 8 tys i 10 min będzie chodził równo.
Kolanko tylnego gaźnika do tyłu, czujnik stopki sprawdzony, pomysłów brak. Rolling Eyes




Widzę "Gregor" , że z tą Twoją maszyną jest mnustwo problemów.

Jęśli Cię nie zanudzę to spróbuję się z tym problemem zmieżyć.

Może zacznę od tego jak ja bym podszedł do tego tematu.

Z Twojego opisu wywnioskowałem , że to jest problem z zasilaniem .

I zacznę od tego (uwzgledniając , że układ rozrządu jest prawidłowo ustawiony , zawory mają zgodny z manualem luz ) gaźniki posiadają prawidłowo ustawiony poziom paliwa , tj:pierwszy od strony przedniego koła 9,1+ - 1mm , drugi 27,7+-1 mm mierzony zgodnie z manualem.

Membramy gaźników , a jest ich aż cztery są nie uszkodzone ( szczelne ).

Elastyczne łączniki gaźników z głowicami są szczelne ( nie sparciałe , uszkodzone )

Króciec podciśnieniowy ( napędzający pompę paliwową ) oznaczony na zdjęciu nr.1 nie jest wyrwany z lącznika elastycznego gaźnika pierwszego

[link widoczny dla zalogowanych]

Przewód założony na ten króciec ( łączacy go z pompą paliwa ) jest szczelny ( nie sparciały czy w inny sposób uszkodzony )

Przewód podciśnieniowy oznaczony nr. 1 pokazany na drugim zdjęciu ( łaczący króciec drugiego gaźnika z kranikiem jest szczelny ( nie uszkodzony ).

[link widoczny dla zalogowanych]

Końcówki zasysające powietrze w obu filtrach powietrza są ustawione zgodnie z manualem ( podkreślam to jest bardzo ważna sprawa , czesto lekceważona a objawy są bardzo podobne do tych , które wymieniłeś wyżej )

Nie wymieniam takich podstawowych rzeczy jak sprawne przewody wysokiego napięcia , fajek na swiece czy też samych świec.

Sprawdziłbym również czy odpowietrzenia gaźników są drożne ( prawidłowo poprowadzone i nie przyciśnięte zbiornikiem ) .

Tak jak pisałi wcześniej koledzy odnośnie odpowietrzenia zbiornika czy jest drożny.

Nad kranikiem w zbiorniku paliwa są dwa filtry siatkowe (wykręcając kranik ze zbiornika , to tylko dwie srubki również bym te filterki sprawdził czy nie są zapchane ,czy są czyste i drożne ) też mogą dawać podobne objawy jak opisałeś .

Podobna sprawa jest w samych gaźnikach jeśli mówimy o filtrach siatkowych , które znajdują sie nad zaworkami stożkowymi w komorach pływakowych , do których też rzadko się zagląda ( a mogą być przypchane ).

I jak to co wyżej opisałem uwzględnisz w swoim moto to mam nadzieję , że znowu na Twojej twarzy jak dosiądziesz swoją Zuzannę pojawi się banan.




Pozdrawiam Stefan


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gregor




Dołączył: 06 Lut 2013
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SOCHACZEW

PostWysłany: Nie 21:38, 17 Mar 2013 Powrót do góry

Stefan, nie do końca jest tak jak napisałeś, że mnóstwo problemów. Z Zuzą jest ciągle jeden i ten sam problem i cały czas nie potrafię go zlokalizować. Zawsze z wielką uwagą czytam Twoje posty i uważam, że masz dużą wiedzę i doświadczenie, ale zanim zacząłem pisać posprawdzałem podstawowe kwestie.

Dodam, że nie jestem totalnym laikiem jeśli chodzi o kwestie mechaniki, kilka razy robiłem remonty kapitalne różnych silników i diagnozowałem różne usterki. Nie piszę żeby się chwalić, tylko żeby pokazać, że pierwsze co robię to nie siadam do kompa i piszę, że nie działa i powiedzcie co, albo najlepiej niech ktoś to zrobi.

A więc po kolei:

1. Rozrząd - nie wiem, zakładam, że tak bo do 4,5 tyś chodzi pięknie.
2. Luzy zaworowe - zgodnie z manualem.
3. Poziomy paliwa - zgodnie z manualem
4. Membrany gaźników - oglądałem wszystkie bardzo dokładnie, wzrokowo nic niepokojącego nie zauważyłe.
5. Elastyczne łączniki gaźników z głowicami - stan idealny.
6. Obydwa króćce i przewody podciśnieniowe szczelne.
7. Końcówki zasysające powietrze w obu filtrach powietrza - ustawione zgodnie z manualem.
8. Świece, przewody - wymienione w pierwszej kolejności.
9. Odpowietrzenia gaźników, zbiornika - drożne.
10. Filtry przy kraniku - drożne.
11. Filtry siateczkowe w gaźnikach -tam niestety nie zajrzałem... Sad
12. Sprężanie na obydwu cylindrach identyczne.

Za namową Griby - dziękuję - sprawdziłem pompkę + całe zasilanie paliwa do gaźników, leje jak potrzeba!

Co więcej, dziś jeździłem bez kasku i nasłuchiwałem strzałów z wydechu i mam pewność że powyżej 5 tyś zaczyna kichać z lewej rury, więc tylny cylinder. Zamieniłem zatem miejscami cewki zapłonowe, nic to nie zmieniło, dalej prawy, więc cewki wyeliminowane.

Cały czas pisałem, że na postoju wkręca się na obroty, przy obciążeniu nie, dziś dokładnie nasłuchiwałem na postoju powyżej 5 tys słychać że tylny cylinder też nie pracuje czysto (delikatne kichnięcia) ale nie jest to tak wyraźne jak podczas jazdy.

Wykręciłem świecę - czarna, sucha, okopcona. Z drugiej strony przejechałem ze 4 km czyli pewnie nie wygrzała się do temperatury samooczyszczania.

Mi się skończyły pomysły, z Waszych uwag wyciągam wnioski i sprawdzam kolejno Wasze sugestie, ale dalej nic.

Podstawowa kwestia, czy dalej szukać problemu z paliwem, czy prądem?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
szuwar




Dołączył: 19 Mar 2012
Posty: 266
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konarzewo k/Poznania

PostWysłany: Nie 23:01, 17 Mar 2013 Powrót do góry

Biorąc pod uwagę co już wyeliminowałeś przychodzi mi do głowy jedynie osłabiona albo uszkodzona sprężyna na którymś z zaworów. Robiłeś synchronizację gaźników?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin