FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 wymiana zestawu naprawczego pompy wody Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
plak1989




Dołączył: 07 Paź 2015
Posty: 112
Przeczytał: 11 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazowieckie/ Warka

PostWysłany: Pią 17:53, 24 Sie 2018 Powrót do góry

Siemka dawno mnie tu nie było i musze sie doradzić
Sprawa wygląda tak że po wymianie zestawu naprawczego pompy cieczy chłodzącej dalej cieknie z otworu na dole karteru wszystko zrobiłem zgodnie ze sztuką i teraz Powiedzcie mi panowie gdzie popełniłem błąd lub co może być przyczyną


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 3806
Przeczytał: 10 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon 7:12, 27 Sie 2018 Powrót do góry

Powiedz mi co w pompie wody podmieniałeś?
Rozbierając silnik też sprawdzałem gdzie ten otwór idzie i byłem bardzo zdziwiony jego zakończeniem bo nie jest ono dostępne od strony płynu tylko pod uszczelką pompy od strony części olejowej. Mi to wygląda tak jakby ten otwór był przelewem w przypadku uszkodzenia uszczelki pod pompą wody. Mogę to jeszcze zweryfikować bo wszystko wraz z pompą wody mam wyjęte z silnika.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
plak1989




Dołączył: 07 Paź 2015
Posty: 112
Przeczytał: 11 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazowieckie/ Warka

PostWysłany: Pon 20:33, 27 Sie 2018 Powrót do góry

wymieniłem kolego zestaw naprawczy pompy wody tu link [link widoczny dla zalogowanych] moim zdaniem otwór jet po to że jak uszczelniacz nie trzyma i dostaje sie za wirnik pompy to płyn wydostaje sie na zewnątrz na pompie jest jeszcze oring i on nie pozwala dostać sie płynowi do leju. też rozbierałem silnik jak pamiętasz a nawet 2 razy mam też kartery i przyglądałem sie temu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2316
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 55 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto 15:47, 28 Sie 2018 Powrót do góry

plak1989 napisał:
moim zdaniem otwór jet po to że jak uszczelniacz nie trzyma i dostaje sie za wirnik pompy to płyn wydostaje sie na zewnątrz na pompie jest jeszcze oring i on nie pozwala dostać sie płynowi do leju.

Dokładnie, o to chodzi.

Hm, krzywy, uszkodzony wałek pompy? Luz na łożysku wałka pompy? Strzelam, bo nie rozbierałem tego jeszcze. Tyle mi do głowy przychodzi co z rysunku w książce serwisowej mogę wyczytać (Cooling System, s. 5-7).

Pamiętam, że Flinster wymieniał i też miał tam jakiś kłopot. Postaram się dowiedzieć i dam znać.

BTW - W tym zestawie masz dwa uszczelniacze? Jeden olejowy, drugi wodny?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez griba dnia Wto 15:50, 28 Sie 2018, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
plak1989




Dołączył: 07 Paź 2015
Posty: 112
Przeczytał: 11 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazowieckie/ Warka

PostWysłany: Wto 22:34, 28 Sie 2018 Powrót do góry

nie kolego tylko uszczelniacz pompy wody w zestawie nie ma uszczelniacza olejowego. był bym wdzięczny jak byś dowiedział sie jak Flinster sie z tym uporał.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 3806
Przeczytał: 10 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 7:47, 29 Sie 2018 Powrót do góry

Plak wszystko ok twój zestaw uszczelnił wałek. nie mniej korpus w którym wałek pracuje jest też mocowany do bloku silnika i pod nim jest uszczelnienie, które również jak pójdzie to będzie ciekło z otworu. Mowa tu o części nr 11 na obrazku poniżej. Jeżeli ta uszczelka jest uszkodzona to też może być wyciek gdyż pusty otwór w korpusie (część pomiędzy 5 i 9 na rysunku) wychodzi akurat przy otworze w karterze wychodzącym pod silnik z którego cieknie.

Image


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez dis dnia Śro 7:50, 29 Sie 2018, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
plak1989




Dołączył: 07 Paź 2015
Posty: 112
Przeczytał: 11 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazowieckie/ Warka

PostWysłany: Śro 21:03, 29 Sie 2018 Powrót do góry

czyli kolego nowa uszczelka albo silikon. zastosuje silikon i zobacze co sie będzie działo. dzięki za pomoc i pozdrawiam serdecznie


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 3806
Przeczytał: 10 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 7:57, 30 Sie 2018 Powrót do góry

Problem w tym, że trzeba to wykręcić a te śruby a dokładniej łby nie są zbyt chętne do współpracy. Ja u siebie wykrętakami usuwałem śruby ale może Tobie uda się bez tego. Uszczelkę dorabiałem na wymiar.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
flinster




Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 63
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Czw 22:39, 30 Sie 2018 Powrót do góry

u mnie był ten przypadek o którym pisze Dis - problem z uszczelką (nr 11)
pomógł sylikon pod uszczelką i przy śrubach.

warto tez pamiętac by dobrze odpowietrzyc układ(odpowietrznikiem na ramie),
bo płyn potrafi tez poleciec gdy płyn sie nadmiernie nagrzeje


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
plak1989




Dołączył: 07 Paź 2015
Posty: 112
Przeczytał: 11 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazowieckie/ Warka

PostWysłany: Pią 19:00, 31 Sie 2018 Powrót do góry

dzięki chłopaki u mnie śrubki ładnie sie wykręcają, na razie nie będe tego rozbierał bo nie ma czasu ale jeszcze raz dziękuje.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin