FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 co jest tego powodem ?? Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Tomasz




Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wielkopolska

PostWysłany: Czw 21:56, 05 Lis 2009 Powrót do góry

witam jestem nowy na tym forum wiec witam wszystkich użytkowników Very Happy mam pytanie co do mojej suzi otóż po jednym ze zlotow gdy szczesliwie powrocilem do domu nic nie zapowiadalo tego co nastapilo po 2 dniach postaoju motocykla Sad gdy wkoncu zebralem sily i chcac wypucowac moje malenstwo zauważyłem ze paliwo ktore znajdowalo sie w baku jakims cudem znalazlo sie w skrzyni i zmieszalo razem z olejem i tu pytanie co moglo byc tego przyczyna
-czy to wina tylko nie zakreconego kranika
-czy wina gaznikow
-zaworow
-czy cos innego
motocykl mam nie caly rok wiec nie znam go jeszcze na tyle i wsumie to jest moj pierwszy duzy motocykl zazwyczaj grzebie w dwusowach wiec zwracam sie do was mam nadzieje ze cos mi podpowiecie ;] pozdrawiam
[/list]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
BOhu
Administrator



Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 292
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków/Tarnów/Dębica/Pogórska Wola

PostWysłany: Czw 22:25, 05 Lis 2009 Powrót do góry

No tego to tu jeszcze nie było, ciężko powiedzieć, ale jeżeli Ci spłynęło paliwo do skrzyni/skrzyni wału - to kranik był odkręcony, ale na tym problem się nie kończy. Musiało paliwo popłynąć przez gaźniki, otwarte zawory, cylindry i - czyżbyś miał takie luzy między tłokiem a cylindrem? - do silnika, ale to musiałyby być straszne luzy, motor by chyba prawie nie jechał, nie wiem, bo nie spotkałem się z czymś takim, ale jaką inną drogą?

Otwórzmy tę dyskusję,

pozdrawiam
Shrequ


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 3836
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 23:23, 05 Lis 2009 Powrót do góry

Nawet jeśli paliwo spłynęło by do gaźników to jak by miało być zassane do cylindra. Gaźniki są podciśnieniowe więc musiało by być jakieś podciśnienie by zassać paliwo nawet jak by kranik był otwarty. Nie za bardzo jest możliwość by taka ilość paliwa dostała się do skrzyni korbowej. Nawet jeśli paliwo by ściekało to dostając się do cylindra powoli by odparowało i nie dostało się do skrzyni korbowej.
Problem faktycznie jest ciężki. Do skrzyni korbowej paliwo dostaje się w 2T ale nie w 4T i faktycznie jak wspomniał przedmówca musiał byś mieć niesamowite luzy na tłoku i pierścieniach lecz na pewno byś to czuł i widział bo paliło by tobie niesamowite ilości oleju i by kopcił. Z mojej strony niestety brak pomysłów na tak nietypową przypadłość.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
gumis




Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: woj. opolskie Kolonowskie

PostWysłany: Pią 19:11, 06 Lis 2009 Powrót do góry

Hej! Znam chyba powód Wink
Z tego co kojarze VXy miały dwa rodzaje kraników podcisnieniowy i mechaniczny. Jesli Twoja machina ma ten drugi to paliwo tamtędy poszło w gaznik(i) i dalej do cylindra i skrzyni korbowej. Przyczyna nieszczelny/nie zakręcony kranik i nieszczelny zaworek w komorze pływakowej.
Wcale prawdą nie jest że musisz miec niesamowite luzy tłok-cylinder.Przykładem niech bedzie Kawasaki Prairie 700 2008r. (150mh przejechane) i również zalało cały silnik (też V-ka). Quad ten jest wyposażony w podcisnieniowy kranik paliwa ,a jednak zalało.
Więc jesli posiadasz podcisnieniowy kranik to jest to jak najbardziej możliwe.
Zlej to gówno z silnika , zrób serwis gaznikow i zaworów, przejżyj kranik. Potem poskładaj, pozalewaj i próba spręzania w cylindrach na sucho i z olejem.
Powodzenia


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez gumis dnia Pią 19:12, 06 Lis 2009, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
Tomasz




Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wielkopolska

PostWysłany: Pią 19:51, 06 Lis 2009 Powrót do góry

heh dzieki koledzy za odp ;] heh kranik mam noralny bo rocznik mojej maszyny to 91 a te podcisnieniowe byly dopiero chyba od 92 heh a czy mam luzy na pierscieniam mozliwe ba watpie zeby byly wymieniane no ale motor az tak duzo nie spalal a oleju to prawie wcale przy mojej wadze okolo 100kg dal sie rozpedzic do 195 kmh i racja ze dymil mi zwlaszcza z jednego garu i przy ostrym dodaniu gazu spaliny byly czarne ale slyszalem ze to wina gaznikow. heh znajomi mi podpowiadaja abym zalal na nowo olejem skrzynie zalal gazniki odpalil zeby pochodzil przez chwile i sposcil znow olej i zobaczyc czy znowu pusci byne ;p
heh gazniki sam rozbieralem membrany cale obydwie i te duze i te male heh w jednym prawda bylo troche syfu i rdzy ale nie wiem czy to przez to ;p a mozecie mi powiedziec ile kosztuje mniej wiecej wymiana pierscieni ??


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Zajonc




Dołączył: 02 Sie 2007
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Białystok

PostWysłany: Sob 15:48, 07 Lis 2009 Powrót do góry

nie zaczepiaj na razie pierścieni... one jako ostatnie puściły benzynę do oleju... zacznij od gaźników (czyszczenie i regulacja)... jak mówisz że moto chodziło dobrze i oleju za dużo nie brało (0,1 litra/1000km to norma) nie ma co łap do silnika pchać... a pomysł z tym spuszczaniem oleju po pewnym czasie pracy silnika celem sprawdzenia czy znowu nie puszcza wahy zupełnie nietrafiony jest... jedynie po dłuższym postoju może ci się coś takiego przytrafić


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
gumis




Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: woj. opolskie Kolonowskie

PostWysłany: Sob 20:02, 07 Lis 2009 Powrót do góry

Zajonc napisał:
nie zaczepiaj na razie pierścieni... one jako ostatnie puściły benzynę do oleju... zacznij od gaźników (czyszczenie i regulacja)... jak mówisz że moto chodziło dobrze i oleju za dużo nie brało (0,1 litra/1000km to norma) nie ma co łap do silnika pchać... a pomysł z tym spuszczaniem oleju po pewnym czasie pracy silnika celem sprawdzenia czy znowu nie puszcza wahy zupełnie nietrafiony jest... jedynie po dłuższym postoju może ci się coś takiego przytrafić

dobrze gada chłop!!!
Pierscionki jak pytasz to koszt 215zł (shrequ ci załatwi w tej cenie), ale jak oleju nie łyka ,to tak jak pisze Zajonc, nie ma sensu tam cokolwiek zmieniac tym bardziej ,że dynamike masz OK (195km/h). Problem na bank tkwi w gaznikach!!! Bo nawet jesli kranik by nie trzymał to gaznik nie powinien tego dalej puścic.
Pozdrówka!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez gumis dnia Sob 20:03, 07 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Tomasz




Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wielkopolska

PostWysłany: Sob 20:48, 07 Lis 2009 Powrót do góry

no w summie to racja heh no nic bedzie trzeba sprobowac go odpalic i do lekarza zawiesc niech obejrzy gaziole i zawory heh ;p dzieki koledzy za porady


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2342
Przeczytał: 10 tematów

Pomógł: 56 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Nie 18:20, 08 Lis 2009 Powrót do góry

Zajrzyj kilka tematów niżej.

http://www.motorniczy.fora.pl/suzuki-vx-800-silnik-i-naped,1/poziom-oleju-w-okienku-wariuje,833.html

Wystarczy, że mamy uszkodzony/zawieszony kranik...

Pozdrawiam,
Griba


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin