FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Czyszczenie i regulacja gaźników Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
InockPl




Dołączył: 28 Lut 2017
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa/Raszyn

PostWysłany: Śro 22:25, 26 Kwi 2017 Powrót do góry

Podłączę się do tematu.
Problem u mnie z czarną świecą na przednim garze i lubi kichnąć w gaźnik czasem strzeli wydech.
zrobiona regulacja luzów, czyszczenie i synchro gaźników , nowy olej i filtry.
Po regulacji na ciepło pracuje równo obroty około 1050/1100. Spalanie w mieście około 7,5
iglica wygląda ok , zaworek iglicowy również.
Pytanie ta metalowa podkładka na iglicy to pod czy nad zawleczką ma być ??

A korzystając z okazji pierwszej wypowiedzi Dziękuję wszystkim za informacje na forum bardzo mi pomogły przy ogarnianiu moto po zakupie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2117
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Śro 22:53, 26 Kwi 2017 Powrót do góry

policeman napisał:
Poziom utrzymuje się przy pracy silnika.

Hm, chyba najprościej by było gdybym sprawdził u siebie ten poziom i wtedy byśmy porównali. Jutro czeka mnie ciężki dzień, ale spróbuje. Muszę tylko znaleźć rurkę przeźroczystą.

policeman napisał:

Odpowietrzenie komory to ta pozioma rurka na górze gaźnika?

Tak.

policeman napisał:

Możliwe że z łączenia komory z gaźnikiem bo gaźnik wilgotny był a dzisiaj zobaczyłem to pierwszy raz.

Możliwe, że uszczelka komory do wymiany.

policeman napisał:

Jak sprawdzić czy iglica trzyma?

Nie wiem czy to dobry pomysł, ale podłącz do gaźnika przewód ze zbiorniczkiem z paliwem. Tym zbiorniczkiem może być np. duża strzykawka. Zalej strzykawkę paliwem i czekaj. Część paliwa zleci, bo komora musi się zapełnić, a pływak podnieść. Potem powinno się uspokoić. Jak wykorzystasz strzykawkę to dodatkowym plusem będzie to, że masz na niej podziałkę i będziesz mógł obserwować co się dzieje.

Inna sprawa, że nawet dobry zaworek puści paliwo pod dużym ciśnieniem (np. z pełnego zbiornika, gdy kranik nie działa). Ale pod naporem z małego zbiorniczka powinien moim zdaniem trzymać.

Postaram się sprawdzić ten poziom paliwa. A Ty obczaj pompę czy nie puszcza. Był już taki przypadek na forum. Cool


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez griba dnia Czw 9:53, 27 Kwi 2017, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2117
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Śro 23:04, 26 Kwi 2017 Powrót do góry

InockPl napisał:
Podłączę się do tematu.
Problem u mnie z czarną świecą na przednim garze i lubi kichnąć w gaźnik czasem strzeli wydech.
zrobiona regulacja luzów, czyszczenie i synchro gaźników , nowy olej i filtry.
Po regulacji na ciepło pracuje równo obroty około 1050/1100. Spalanie w mieście około 7,5
iglica wygląda ok , zaworek iglicowy również.
Pytanie ta metalowa podkładka na iglicy to pod czy nad zawleczką ma być ??

J. w. sprawdź na początek, czy pompa nie puszcza paliwa.

Co do iglicy i podkładki, w książce serwisowej na zdjęciu nie widać za bardzo. Na pewno Dis pomoże, bo ma gaźniki zapasowe i może do nich zajrzeć. Razz

Cytat:

A korzystając z okazji pierwszej wypowiedzi Dziękuję wszystkim za informacje na forum bardzo mi pomogły przy ogarnianiu moto po zakupie.

Ok!

BTW - zapraszam do działu Arrow POWITALNIA. Skrobnij coś o sobie i swoim motocyklu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 3512
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 0:00, 27 Kwi 2017 Powrót do góry

Sprawdzić sprawdzę ale ostatnie 3 dni w tym dzisiejszy to od 8 do 22-24 non stop mam coś, nawet obiad ciężko wciągnąć bo chwili brak. Sprawdzę możliwie jutro pod wieczór, jak nie to w piątek.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
policeman




Dołączył: 12 Kwi 2017
Posty: 17
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jelcz-Laskowice

PostWysłany: Czw 17:08, 27 Kwi 2017 Powrót do góry

Pompka nie puszcza paliwa, przewód podciśnienia suchy.
Odpowietrzenie komory plywakowej drożne a co za tym idzie zaworek przy plywaku trzyma bo paliwo się nie przelewa.
Pływak cały, nie nabrał paliwa.
Wysokość pływaka ok 9 mm.
Łączenie komory plywakowej z gaźnikiem uszczelnione.
Iglica trzyma.
Dzisiaj po wyciągnięciu gaznika, ponownym zamontowaniu i synchronizacji wygląda na to że lepiej pracuje niż wcześniej jednak zdarza się że kichnie w gaźnik przy energicznym odkręceniu manetki gazu.
A może to mniej skomplikowane niż się wydaje i przyczyna leży w układzie zapłonowym? Zamieniłem cewki - bez zmian. Zamieniłem świece - bez zmian. Nie mam jak sprawdzić przewodów ale w dotyku nie "kopia"...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2117
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Czw 23:10, 27 Kwi 2017 Powrót do góry

Odwaliłeś kawał dobrej roboty. Ok!

Szkoda, że nadal nie ma ostatecznego rozwiązania. Poziomu paliwa nie będę w takim razie u siebie sprawdzał - dziś i tak nie zdążyłem. Sad

Przypomniało mi się, że kiedyś po zimie miałem problem z którymś z gaźników. Właśnie słabo reagował na gaz. Powodem była zaklajstrowana dysza "piot jet". Osad zatkał ją z niewidocznej strony. Dopiero po jej wykręceniu dało się to zauważyć.

A tak ogólnie to brak pomysłów na tą chwilę. Najlepiej byłoby podmienić gaźnik do testów.

BTW - przedni cylinder w ogóle jakoś pracuje? Jest opcja, że jest z nim jakaś padaka - np. niedomykający się zawór itp.? Może tutaj można by się było nad czymś pochylić? Question


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
policeman




Dołączył: 12 Kwi 2017
Posty: 17
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jelcz-Laskowice

PostWysłany: Pią 6:51, 28 Kwi 2017 Powrót do góry

Będę miał czas w sobotę to jeszcze raz rozkrece gaźnik i przedmucham wszystkie dysze. Jak to nie pomoże będę sprawdzał ciśnienie sprężania... Ogólnie to pracuje tylko po ściągnięciu fajki nie ma wielkiej różnicy w pracy, obroty spadają o ok 200 obr/min. Jak zdejmę fajkę z tylnego cylindra to gaśnie.... Czyli przedni nie jest w stanie sam uciagnac.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2117
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Sob 11:37, 29 Kwi 2017 Powrót do góry

Czyli coś tam mogło by być na rzeczy, że nie tylko gaźnik psuje robotę.

Daj znać co ustaliłeś.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Zyjon




Dołączył: 06 Wrz 2013
Posty: 218
Przeczytał: 14 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: Śro 12:32, 03 Maj 2017 Powrót do góry

policeman napisał:
Nie mam jak sprawdzić przewodów ale w dotyku nie "kopia"...

Spróbuj po zmierzchu przy włączonym silniku spryskać kable wodą/mgiełką z jakiegoś atomizera - jeżeli jest przebicie powinno być widoczne.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
vinsvega




Dołączył: 30 Kwi 2014
Posty: 10
Przeczytał: 23 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polkowice

PostWysłany: Pon 20:48, 18 Wrz 2017 Powrót do góry

Witam.Mam ten sam problem co policeman , czyli przedni cylinder kicha ,strzela ,nie wchodzi na obroty po otwarciu przepustnicy.
Gaźnik czyściłem,ciśnienie sprężania ok . Króciec ssący ok,wężyki podciśnienia ok,pompa paliwa szczelna,świece ok,cewki ok,podmieniałem moduł zapłonowy i dalej to samo.Nie wiem już gdzie szukać.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
góri




Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 1096
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łazy k/Zawiercia woj. Śląskie

PostWysłany: Pon 22:02, 18 Wrz 2017 Powrót do góry

Jesteś pewny co do synchra i właściwego składu mieszanki ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
vinsvega




Dołączył: 30 Kwi 2014
Posty: 10
Przeczytał: 23 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polkowice

PostWysłany: Wto 6:31, 19 Wrz 2017 Powrót do góry

Synchro robiłem,iglicę przestawiałem i na każdym rowku to samo czyki kicha i prycha,dyszą składu mieszanki biegu jałowego też kręciłem.Przedmuchiwałem kanaliki gaźnika,dysze i lipa,bez efektu.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez vinsvega dnia Wto 6:31, 19 Wrz 2017, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 3512
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 12:58, 19 Wrz 2017 Powrót do góry

vinsvega, czasem jak złożysz gaźnik to niestety paproch może dostać się do dyszy i objawy są takie jak piszesz. ja tak miałem tylko że przelatałem z dzień od czyszczenia gaźników a nie od razu.
Pojawia się pytanie czy sprawdziłeś obie membrany bo to takżę może być przyczyną, jeśli któraś jest uszkodzona, a to łatwo zrobić podczas pośpiesznego składania gaźnika.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2117
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto 18:33, 19 Wrz 2017 Powrót do góry

vinsvega napisał:
Przedmuchiwałem kanaliki gaźnika,dysze i lipa,bez efektu.

Miałem taki przypadek, że dopiero po wykręceniu dyszy okazało się, że jest brudna z drugiej strony.

Dla sprawdzenia silnika najlepiej byłoby podmienić gaźnik na wzięty z innego VX'a.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
vinsvega




Dołączył: 30 Kwi 2014
Posty: 10
Przeczytał: 23 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polkowice

PostWysłany: Śro 7:38, 20 Wrz 2017 Powrót do góry

Rozebrałem po raz nasty ten gaźnik i jeszcze raz przedmuchałem wszystkie dysze ,kanaliki,membrany zamieniałem miejscami z tylnego gaźnika i nic się nie zmieniło,dalej prycha i strzela.Będę jednak musiał podmienić gaźnik.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez vinsvega dnia Śro 7:41, 20 Wrz 2017, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin