FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Olej w (na?) gaźniku Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
mastersop




Dołączył: 14 Kwi 2018
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Nie 14:16, 15 Kwi 2018 Powrót do góry

Witam serdecznie szanownych kolegów.
Od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem pięknej Suzuki VX 800.
Jakiś czas temu zaobserwowałem na gaźniku od przedniego cylindra niepokojące ślady z oleju.
Teraz cały gaźnik jest praktycznie cały usmarowany olejem.
Czy macie jakieś pomysły, skąd tej olej mógł się tam wziąć? Lub ewentualnie jakieś sugestie, jakim śladem pójść, żeby ten wyciek zlokalizować?
Filtr powietrza czyściutki.
Załączam zdjęcia gaźnika i świecy.
Za każdą sugestie będę bardzo wdzięczny.

Pozdrawiam
Łukasz

Image

Image

Image

Image


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mastersop dnia Nie 14:30, 15 Kwi 2018, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 3788
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Nie 21:10, 15 Kwi 2018 Powrót do góry

Sprawdź pokrywę zaworową dolotu przedniego cylindra. Jest ona dokładnie pod pokrywą w gaźniku a to właśnie ona ufajdana jest olejem. Oringi pod pokrywkami czasem puszczają i się pocą. Można też sprawdzić przednią pokrywkę. Uświnienie gaźnika może być wynikiem powyższego zwłaszcza jak pęd powietrza zepchnie olej na gaźnik.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2303
Przeczytał: 25 tematów

Pomógł: 55 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon 11:23, 16 Kwi 2018 Powrót do góry

Ten osad to ewentualnie może być z oparów paliwa zmieszanych z brudem. Tzn. wizualnie podobnie może wyglądać gaźnik, który puszcza paliwo (np. przez uszczelkę komory pływakowej). Natomiast jeśli jesteś pewien, że to olej to idź tropem podanym przez Dis'a.

Oringi pod klapki zaworowe znajdziesz w hurtowni uszczelnień technicznych np. Passerotti na Hutniczej w Gdyni. Wymiar podałem w moim opisie regulacji zaworów. Smile

Nie wiem jaki ma przebieg ta świeca i czy została wykręcona po dłuższej przejażdżce, ale zwróć uwagę, że elektrody i izolator wyglądają całkiem dobrze. Tam na końcu gwintu jest faktycznie zaolejona, czy to sadza lub sadza zmoczona paliwem?

BTW sadza na końcu gwintu to w VX raczej norma (nawet przy dobrze ustawionej mieszance). Podejrzewam, że zbiera się głównie przy uruchamianiu (ssanie). Ta część świecy nie ulega samoczyszczeniu i sadza zostaje.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin