FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Pali prawie 10L Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
xzoomx




Dołączył: 11 Wrz 2011
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piotrków Tryb

PostWysłany: Pią 11:45, 04 Maj 2012 Powrót do góry

Witam. Mam problem ponieważ mój vx pali PRAWIE 10L . Wiecie co może być tego przyczyną?. Dodam iż odpala bez ssania.
Proszę o szybką odp.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pią 12:39, 04 Maj 2012 Powrót do góry

A wcześniej palił dobrze (mniej)?

Może ssanie cały czas otwarte skoro odpala bez ssania?

Czy na jałowym trzyma normalne obroty czy podwyższone?

Zacznij od sprawdzenia wyglądu świec - czarna i osmolona wskaże na gaźnik, który daje za dużo paliwa. Jeżeli to nie ssanie to być może zaworek iglicowy wymaga wymiany, bo puszcza cały czas paliwo.

Pozdrawiam,
Griba


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
xzoomx




Dołączył: 11 Wrz 2011
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piotrków Tryb

PostWysłany: Pią 13:12, 04 Maj 2012 Powrót do góry

Ze ssaniem jest wszystko w porządku.
Tak, na biegu jałowym utrzymuje normalne obroty.
Przed chwilą sprawdziłem świece, i tak jak kolega mówi są "czarne i osmolone".
Mam jeszcze takie pytanie na ile obrotów powinny być wykręcone śrubki powierza?. Nie wiem czy dokładnie o tych mówię ale u mnie są one powykręcane na 4,5 obrotu.
Czy to może być przyczyna takiego spalania?

Pozdrawiam i z góry dziękuje.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Ikis




Dołączył: 15 Sie 2011
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: dolnośląskie

PostWysłany: Pią 13:21, 04 Maj 2012 Powrót do góry

mój ulubiony temat... o-ring na zaworze pływakowym Smile na 99%


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
ivf




Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Człuchów, pomorskie

PostWysłany: Pią 14:12, 04 Maj 2012 Powrót do góry

4,5 obrotu to trochę sporo

serwisówka w zależności od rodzaju gaźnika podaje mniej więcej od 1 do prawie dwóch obrotów. te wartości przez lata użytkowania i czyszczeń/regulacji może się zmieniać, ale czy aż tak to nie wiem..

to może być przyczyna, ale może też być coś z gaźnikiem (jak Ikis pisze), jeśli na bardziej wkręconej śrubce będzie gasł.. mi się tak wydaje


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
xzoomx




Dołączył: 11 Wrz 2011
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piotrków Tryb

PostWysłany: Pią 14:57, 04 Maj 2012 Powrót do góry

Przed chwilą ustawiłem na 2 obroty i nie czuć dużej różnicy w pracy silnika.
Ikis- gdyby to był ten o-ring to dotyczyło by to 1 gaźnika, czyli 1 świeca była by bardziej "osmolona , czarna" , a oby dwie właśnie takie są. No nic narazie nie będę sie bawił w rozbieranie gaźników, zobaczymy czy spalanie zmieni się po regulacij tych śrubek.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
STEFAN




Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 553
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mrągowo

PostWysłany: Pią 21:44, 04 Maj 2012 Powrót do góry

xzoomx napisał:
Przed chwilą ustawiłem na 2 obroty i nie czuć dużej różnicy w pracy silnika.
Ikis- gdyby to był ten o-ring to dotyczyło by to 1 gaźnika, czyli 1 świeca była by bardziej "osmolona , czarna" , a oby dwie właśnie takie są. No nic narazie nie będę sie bawił w rozbieranie gaźników, zobaczymy czy spalanie zmieni się po regulacij tych śrubek.



"xzoomx"


Jeśli nie sprawdzisz dokładnie układu zasilania to jest :

- sprawdzenie , regulacja, synchronizacja gaźników.
- sprawdzenie wszystkich linek ( gazu i ssania)
- wszystkich węży zasilających ( paliwowych ) i podciśnieniowych
- filtrów powietrza ( czystość wkładów )
- szczelności łączników kolektorów dolotowych ( tych czarnych wykonanych z tworzywa, do których mocujesz gaźniki )

To sama regulacja składu mieszanki biegu jałowego niczego nie zmieni w zużyciu paliwa Twego moto.

Regulacja składu mieszanki paliwa biegu jałowego silnika ( o ile jest prawidłowo przeprowadzona ) ma wpływ na zużycie maksymalnie od 0,5 do 1,5 litra w zależności od pojemności silnika.

Jak sam widzisz te Twoje kręcenie nie wiele wnosi do tego co piszesz.

I na koniec jeszcze jedna uwaga , o której nie wspomniałeś .

Świece to się sprawdza po przejechaniu chociaż piętnastu kilometrów jednym ciurkiem.

A czemu ?

A no dla tego żeby silnik mógł osiągnąć prawidłową temperaturę pracy to po pierwsze, a po drugie miał czas na dostosowanie się do wszelkich zmian w zasilaniu silnika ( a mianowicie tych , które będziesz sam wprowadzał ).




Pozdrawiam Stefan


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Sob 11:59, 05 Maj 2012 Powrót do góry

Xzoomx, śruby składu mieszanki odpowiadają za pracę gaźników na biegu jałowym i na średnich obrotach.

To normalne, że przelany silnik chodzi w miarę dobrze i odpala bez ssania.

Proponowałbym regulację wg następującego schematu (zakładam, że mamy synchro zrobione i jak zostało wspomniane pozostałe elementy zasilania i dolotu są ok).

Silnik rozgrzany.

Wybieramy gaźnik. Skręcamy śrubę mieszanki tak długo, aż obroty zaczną maleć. Powinno tak być. Zaczynamy ją odkręcać powoli. Obroty wzrosną od pewnego momentu i przestaną dalej się zwiększać. To mniej więcej jest dobre ustawienie mieszanki. Tak samo postępujemy z drugim gaźnikiem. Czyli zakręcamy go, a potem powoli odkręcamy, aby znaleźć moment w którym obroty zaczną rosnąć.

Potem kontrolujemy czy oba gaźniki ładnie reagują na gaz (z osobna otwierając lekko przepustnicę przy każdym gaźniku). Jeżeli brak płynności przy gazowaniu lub gaźnik się dławi i kaszle to jeszcze trochę odkręcamy śrubę regulacyjną. No a potem obserwujemy jeszcze świece.

Pozdrowienia,
Griba


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Ikis




Dołączył: 15 Sie 2011
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: dolnośląskie

PostWysłany: Wto 9:42, 08 Maj 2012 Powrót do góry

xzoomx napisał:
Przed chwilą ustawiłem na 2 obroty i nie czuć dużej różnicy w pracy silnika.
Ikis- gdyby to był ten o-ring to dotyczyło by to 1 gaźnika, czyli 1 świeca była by bardziej "osmolona , czarna" , a oby dwie właśnie takie są. No nic narazie nie będę sie bawił w rozbieranie gaźników, zobaczymy czy spalanie zmieni się po regulacij tych śrubek.


Zakładając, że oba gażniki mają taki sam stopień zużycia nie można wykluczyc że usterka o której pisałem nie wystapiła w obu jednocześnie. U mnie zużycie paliwa spadło z 10 ltr/100km do 6,5/4,6 (w zależności od stylu jazdy)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
ENYS




Dołączył: 11 Maj 2012
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznan

PostWysłany: Pią 19:20, 11 Maj 2012 Powrót do góry

Ikis napisał:
mój ulubiony temat... o-ring na zaworze pływakowym Smile na 99%


Witam! Czy przy uszkodzonym o-ringu występuje także objaw taki że paliwo wycieka tym odprowadzeniem pod silnikiem (sorry za amatorski opis:) nawet jeśli silnik jest zgaszony?

Zauważyłem że zostawiam kałuże, i nie wiem czy przypadkiem nie jest to wina kraniku paliwowego lub podciśnienia. Proszę podsuńcie jakiś pomysł.
Dla jasności kilka faktów:
-synchro gaźników zrobione
-wymienione zaworki iglicowe
- kopci na czarno przy odpaleniu
- pali około 10L(a raczej pewnie połowe wywala)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Ikis




Dołączył: 15 Sie 2011
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: dolnośląskie

PostWysłany: Pią 20:30, 11 Maj 2012 Powrót do góry

Jednym z pierwszych objawów problemów z gaźnikiem były właśnie wycieki z tego odpływy. Co dziwniejsze pierwsze wiosenne odpalenie odbyło się wzorcowo a problem powrócił podczas kolejnego wyjazdu. Szukałem rozwiązania ale ono nasuneło się samo podczas czyszczenia gaźnika. Po odkręceniu wkrętu mocującego korpus zaworku pływakowego ten poprostu wysunął się z korpusu gaźnika. Jakby co to poszukaj w necie katalogu części do Suzi VX. O-ring o którym mówię jest na stronie 12 pozycja 23. Od wymiany przejechałem już 1200 km i po usterce ani śladu. Aha... po usunięciu usterki wymień olej. U mnie został nieco rozcieńczony i może a w zasadzie skróci to życie silnika...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
ENYS




Dołączył: 11 Maj 2012
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznan

PostWysłany: Sob 10:25, 12 Maj 2012 Powrót do góry

Z góry dzięki, z dostępnością tego o-ringa nie ma większego problemu?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Ikis




Dołączył: 15 Sie 2011
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: dolnośląskie

PostWysłany: Nie 7:37, 13 Maj 2012 Powrót do góry

Najmniejszego, ja swój wziąłem z marketowego zestawu o-ringów za raptem 4 zł Smile pieniądze żadne a nie raz ratował mi... Przy dobieraniu weź taki który po nałożeniu lekko wystaje ponad korpus zaworu. Do montażu w gaźniku (już po nałożeniu na ten mosiężną tuleję zaworu) posmaruj go olejem silnikowym co ułatwi montaż i zabezpieczy przed ścięciem o krawędź gaźnika. Kupując O-ring pamiętaj że podaje się średnicę wewnętrzną x grubość np 10x1


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Nie 23:06, 13 Maj 2012 Powrót do góry

Enys, kranik też bym sprawdziła. Jeżeli na postoju wywala paliwo aż do filtra to istnieje ryzyko, że część trafia też do cylindra. Sprawdź czy paliwo nie dostaje się w ten sposób do oleju.

Wg mnie (obserwacje własne) nawet przy sprawnym zaworku iglicowym, przy otworzonym kraniku paliwo będzie powoli wybijać na tylnym gaźniku.

Pozdrawiam,
Griba


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
ENYS




Dołączył: 11 Maj 2012
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznan

PostWysłany: Pon 15:32, 14 Maj 2012 Powrót do góry

Wychodzi na to że o-ring odpada, nie sądziłem że tez był wymieniany przy okazji zaworków iglicowych. W zestawie naprawczym były- moja niewiedza. Jutro będę sprawdzał kranik, i stąd moje pytanie, czy przypadku wyrobionej membrany jest możliwość jej wymiany, czy w grę wchodzi nowy kranik? Dzieki za pomoc Smile Gdybym nie kochał tej maszyny to bym się zniechęcił Smile Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin