FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Poziom oleju w okienku wariuje... Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2311
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 55 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon 20:21, 09 Mar 2009 Powrót do góry

Witam!

Dziwne rzeczy się dzieją...

Olej zalałem swego czsasu w połowie pomiędzy min i max (mówimy o okienku pomiarowym). Wymieniłem wtedy też filtr.

Mineło jakieś 4-5 kkm. Po ostatnim jeżdzeniu w lutym (40 km) olej wypełnił całe okienko.

Dziś zrobiłem ostrożnie 15 km i poziom trzyma się wysoki.

Od razu rozbolała mnie głowa - może puściła uszczelka i płyn chłodzący miesza się z olejem.

Musiałaby wtedy puścić tak, że płyn nie idzie do cylindra tylko wycieka do kanału olejowego (o ile to możliwe - nie wiem jak te kanały - olejowe i chłodzenia są ułożone) - nie ma bowiem żadnego dymienia na biało.

Nie ma smalcu pod korkiem wlewu (ani po jeździe ani po ostygnięciu), płyn chłodzący jest pod sam korek jak go zalałem (zmieniany wtedy gdy olej, czyli 4-5 kkm).

Co jest grane - może ktoś mi wyjaśni ten fenomen?

I tak miałem zamiar zmienić ten olej ale nie rozumiem tego zjawiska.

Teraz jak sobie przypominam to zdarzyło mi się po kupnie moto, że na chwilę okienko całe się zapełniało, ale po kolejnym przejechaniu się poziom wracał do normy.

Proszę o jakieś sugestie.

W jaki sposób to okienko pomiarowe łączy się z silnikiem - może coś tam się zapycha / zapowietrza?

Pozdrawiam,
Griba


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
J.Miki




Dołączył: 27 Kwi 2008
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 21:42, 25 Mar 2009 Powrót do góry

Siemanko w moim vx-ie było podobne zjawisko, tyle że u mie prawdopodobnie paliwo przedostało się do komory korbowej, ponieważ motorek zalał mi jeden cylinder, nie miałem klucza do świecy i tak próbowałem go przepalić na jednym garze, robiłem tak parę razy aż w końcu zoriętowałem się że poziom oleju się podniósł.Oczywiście myślałem że to płyn poszedł w olej, ale płynu nie ubyło a olej miał przejechane jakieś 300 km i śmierdział paliwem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
ivf




Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Człuchów, pomorskie

PostWysłany: Czw 8:37, 26 Mar 2009 Powrót do góry

właśnie w innym poście griba przyznał, że to kranik puścił i paliwo zeszło


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2311
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 55 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Czw 11:05, 26 Mar 2009 Powrót do góry

Ta właśnie - paliwo. Nawet nie myślałem, że to może być to no bo przecież po drodze jeszcze pompa paliwa...

Ale ona w zasadzie nie daje żadnego oporu dla pełnego baku... i gdy kranik się zawiesi to benzyna sika aż miło i wybija na tylnym gaźniku do cylindra.

W każdym razie mam już sposób na ten szajs.

Pozdrawiam,
Griba


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
pawelm20




Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stargard Szczeciński

PostWysłany: Pią 18:10, 27 Mar 2009 Powrót do góry

a jaki to sposob bo mi sie wydaje ze tez paliwo sie przedostalo kopci przez jeden komin smierdzi paliwem a jak odpalam to paliwo leci po calym silniku az milo. to chyba wina kranika. czy trzeba go wymienic czy co?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2311
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 55 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Nie 14:04, 29 Mar 2009 Powrót do góry

Sposoby są dwa.

1) naprawić kranik

lub

2) założyć dodatkowy elektrozawór paliwa pomiędzy zbiornikiem, a gaźnikami

U mnie wygląda to tak, że kranik raz działa, a raz nie. Coś tam się chyba zawiesza.

Dlatego wybrałem drugi sposób. Teraz mam 100% pewności, że po postoju w oleju nie będe miał paliwa.

Jak chcesz to mogę Ci foty jakieś wystawić.

Pozdrawiam,
Griba


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
beatles




Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 20:31, 03 Kwi 2009 Powrót do góry

mam mojego vx-a już trzeci rok i nigdy nie zakręcałem kranika, nie puścił nic a nic Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
tyger




Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polkowice dol.śl 100 km od Wrocławia

PostWysłany: Śro 21:41, 23 Wrz 2009 Powrót do góry

griba a co jest bardziej prawdopodobne to że szlak trafił kranik czy bardziej to że może zawór iglicowy w gaźniku się mie opuszcza. I jeszcze jedno za wymianę ooleju zapłaciłem wraz z filtrem 120 zł a nawet 1000 km nie przejechałem czy natychmiast musze spuść olej i go wylać znaczy zutylizować czy to samo z filtrem mam zrobić wydaj mi sie że tak bo nie mam co takiego oleju w silniku trzymać tym bardziej że mam zamiar co jakiś czs w ziemie przepalać silniczek podczas mrozów.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
ivf




Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Człuchów, pomorskie

PostWysłany: Czw 9:03, 24 Wrz 2009 Powrót do góry

120 zl za wymianę razem z filtrem? wymieniałeś w jakimś warsztacie dokładną ilość czy miałeś własną 4 litrową bańkę jakiegoś dziwnie taniego oleju?

lepiej nie jeździj jeśli masz paliwo zmieszane z olejem. nie jestem pewien co do fitra, ale osobiście nie ryzykowałbym z zostawieniem filtra bo on przecież kilka setek starego badziewia przeniesie.. dodatkowy koszt niewielki, a szkoda wydawać ponad 100 zł, żeby nadal mieć maziaje..

chyba, że teraz nie masz już zamiaru jeździć, a olej i tak zmienisz przed kolejnym sezonem..


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2311
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 55 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Czw 11:36, 24 Wrz 2009 Powrót do góry

Witam!

Wydaje mi się, że iglica nie ma nic do gadania - jeżeli kranik puszcza, a masz dużo paliwa w baku to i tak w tylnym gaźniku wybije paliwo.

Gdyby iglica była nie ok, a kranik by trzymał nic by się nie działo podczas postoju - napór paliwa z samego przewodu podejrzewam że jest minimalny. Zalewałby się natomiast podczas jazdy, palił za dużo.

Co do wymiany oleju - kup filtr i 3-4l oleju.

Postaw moto na centralnej. Podłóż kartony, co by nie zasyfić garażu.

Przygotuj sobie ze dwa pojemniki (jeden duży będzie za wysoki) na olej. Ja mam przecięte bańki 5l od płynu do spryskiwacza.

Szmaty, co by ręce wytrzeć - jak olej poleci to wszystko paprze.

Jeżeli w oleju jest dużo paliwa to już nie podgrzewaj moto tylko spuść co jest odkręcając śrubę w misce olejowej.

Potem filtr - też poleci trochę oleju. Jak nie dasz rady ręką odkręcić wbij w niego śrubokręt i wtedy powinno się udać.

Zostaw to na noc, jak nie rozgrzewasz, żeby ściekło.

Potem złóż wszystko z nowym filtrem, który dokręcisz mocno na rękę i zalej 3-3,5l oleju.

Wcześniej rozwiąż problem z kranikiem. Czyli naprawa, albo zawór mechaniczny lub elektrozawór.

Pozdrawiam,
Griba


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
tyger




Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polkowice dol.śl 100 km od Wrocławia

PostWysłany: Czw 11:46, 24 Wrz 2009 Powrót do góry

ok a jak sprawdzić poprawność działania kranika i jak możesz to wyśli pare fotek z tym dodatkowym elektrozaworkiem [link widoczny dla zalogowanych].
I się jeszcze zastanawiam czy przed wymianą oleju bo wiadomo koszty odrazu zrobić dodatkowy elektrozawór i odrazu zajrzeć do gażnika i wymienić w przednim zawór iglicowy cobym nie musiał na nowo kupować i wymieniać oleju i filtra.
ps. olej wymieniałem w warsztacie na respol


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tyger dnia Czw 11:53, 24 Wrz 2009, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
beatles




Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 11:52, 24 Wrz 2009 Powrót do góry

odkręć przewód paliwowy od kranika i zobacz czy leci paliwo.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
ivf




Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Człuchów, pomorskie

PostWysłany: Czw 14:22, 24 Wrz 2009 Powrót do góry

hehehe prościej sprawdzić już się nie da Mr. Green

tak w kwestii formalnej jeszcze tylko uczepię się wypowiedzi griby - skąd wzięło Ci się to 3-3,5 L oleju? wg serwisówki bez wymiany filtra wchodzi około 2,4 L, z wymianą filtra 2,8 L.

osobiście jak zmieniałem olej, ściekał przez kilka dni więc ściekł raczej całkowicie, później wlałem około 2,5 L i dolewałem po trochu odpaląjąc co jakiś czas silnik żeby olej dobrze się rozprowadził i w końcu max wyszedł mi dokładnie 2,8 L. należy pamiętać, że oleju nie może być ani za mało, ani za dużo - nie można przekroczyć żadnej z kresek w okienku! Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
beatles




Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 14:33, 24 Wrz 2009 Powrót do góry

Olej proponuję wymieniać zawsze z filtrem (kosztuje chyba 20 zł, odejmij sobie od ust pięć piwek i już Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2311
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 55 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Czw 14:36, 24 Wrz 2009 Powrót do góry

Przepraszam za błąd, fakt pomyłka - 3,5l to za dużo.

Nie wiem skąd mi się to ubzdurało, że 2,8l to jest w połowie min-max. Nawet wtedy to 3,5l za dużo... bo pomiędzy min a max jest jakieś 0,5l.

Oczywiście 2,8 wystarczy. Wink

Pozdrawiam,
Griba


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin