FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 problem z silnikiem na wysokich obrotach. Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto 22:43, 21 Kwi 2015 Powrót do góry

zur123 napisał:
ale odgłosu powietrza nie słychać ....zakręcam ją z powrotem, odkręcam drugą i robię tak samo i słychać głośny świst powietrza i czuć wiatr pod łapą ...


Hm, takie sprawdzanie to nie pomiar. Trzeba użyć odpowiedniego manometru i mając odczyty można coś powiedzieć o kondycji silnika. BTW - ciekawe czy miałeś odkręconą manetkę do końca? Przepustnice dławią dopływ powietrza.

BTW - kiedy ostatnio regulowałeś luzy zaworowe? Być może któryś zawór jest cały czas otwarty, bo jego luz jest zbyt mały.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto 22:48, 21 Kwi 2015 Powrót do góry

zur123 napisał:
jak zabrać sie do tej naprawy może mi ktoś udzielić rady krok po kroku ? jakie będą koszta tego przedsięwzięcia, bo mnie żona z domu wygoni hehe


Zacząłbym od lektury książki serwisowej, następnie w Zrób to sam zajrzałbym do tematów Flinstera i mojego o wymianie panewek. Masz tam sporo zdjęć z rozbiórki i składania silnika z komentarzami.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
zur123




Dołączył: 18 Cze 2013
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubaczów

PostWysłany: Wto 22:55, 21 Kwi 2015 Powrót do góry

manetka nie ruszana... luzy zaworowe były robione w tamtym sezonie (bynajmniej zapłaciłem za takową robote mechanikowi ...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto 23:07, 21 Kwi 2015 Powrót do góry

Manetka powinna być otwarta na maksa przy pomiarze kompresji.

Zrób inny test. Idea Odpal silnik i rozgrzej go nieco. Zdejmuj pojedynczo fajki ze świec poszczególnych cylindrów. Zobaczysz czy jest różnica jak chodzi tylko na przednim lub tylko na tylnym cylindrze.

Co do mechaników to różnie bywa - na zlocie mazurskim wyszło jak niektórzy z nich podchodzą do sprawy. Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
zur123




Dołączył: 18 Cze 2013
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubaczów

PostWysłany: Wto 12:43, 28 Kwi 2015 Powrót do góry

no i zawiozłem do mechanika vx to prawda jest żeby sciągnąć głowice z przedniego cylindra to trzeba silnik demontowac? z tego co mówi mechanik to w 1000 zł sie nie zamknie : wymiana opony z tyłu, łożyska na wachaczu, łożyska w kole z tyłu, wyjecie silnika i ewentualna naprawa zaworów czy też wymiana pierscieni


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto 19:16, 28 Kwi 2015 Powrót do góry

Niestety, żeby zdjąć głowice, trzeba silnik wyjąć z ramy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Pon 20:35, 01 Cze 2015 Powrót do góry

no i moto po remoncie teraz pojawił sie taki problem jade sobie 1-2-3 normalnie. na czwórce i piątce przy obrotach 0k5000 zaczyna lekko przerywać czuć lekkie szarpanie, problem znika po dodaniu gazu do oporu
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon 20:45, 01 Cze 2015 Powrót do góry

Hm, za mało paliwa? Może dysze "biegu jałowego" za bardzo wkręcone? Idea One podają również paliwo przy niskich i średnich obrotach (zanim iglice odsłonią dysze główne). BTW - regulacja opisana w "Zrób to sam".

Inny pomysł - fałszywe powietrze. Idea Sprawdź połączenia airboxów z gaźnikami, gaźników z silnikiem i wszelkie wężyki podciśnienia.

Do przemyślenia i sprawdzenia. Nic więcej mi w tej chwili nie przychodzi do głowy. Question


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Pon 21:52, 01 Cze 2015 Powrót do góry

daj link do tej regulacji bo nie wiem czy chodzi Ci o skład mieszanki czy o co innego
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto 9:46, 02 Cze 2015 Powrót do góry

http://www.motorniczy.fora.pl/suzuki-vx800-zrob-to-sam,9/regulacja-skladu-mieszanki-by-griba,1803.html


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
tyger




Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polkowice dol.śl 100 km od Wrocławia

PostWysłany: Czw 16:44, 04 Cze 2015 Powrót do góry

Ja ostatnio miałem przygnieciony wężyk paliwowy pod bakiem i też nie chciał jechać


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin