FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 problem z silnikiem na wysokich obrotach. Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Śro 3:06, 25 Lut 2015 Powrót do góry

Pomocy! posiadam vx z 94 r mam problem z silnikiem. problem przejawia się tak: silnik odpala dobrze, zaczynając jazde jest w miarę ok do około 2,500 obrotów powyżej jeden cylinder przestaje pracować, nieraz sinik ma dobrą fale i pracuje normalnie ( gdy jest dużo paliwa ) ale nieraz nawet przy pełnym baku pojawia sie ten problem. dałem moto do mechanika włożyłem 1000 zł na regulacje zaworów czyszczenie gaźników i kilka innych napraw i nic to praktycznie nie dało. zauważyłem że w baku jest rdza, został zdjęty bak i wyczyszczony + kranik też. kranik działa bo sprawdzałem podciśnienie jest doprowadzone do kranika , sprawdzałem , świece nowe ... nie mam pojęcja co jeszcze moge zrobić Sad Sad
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Śro 8:16, 25 Lut 2015 Powrót do góry

Pierwsze pytanie jest takie czy tak masz od początku czy po pewnym czasie się to zaczęło.

Można sprawdzić czy przy wyższych obrotach na cylindrze który gaśnie jest wciąż iskra a jeśli tak to trzeba by sprawdzić kwestie paliwowe. Piszesz, ze gaźniki były przeczyszczone ale czy dobrze ustawione, bo jeśli np. pływak jest źle ustawiony to może być w komorze zbyt mało paliwo co starcza na jazdę przy niższych obrotach a przy wyższych nie ma paliwa ale tu pojawia się pytanie który cylinder gaśnie bo przez tylny idzie paliwo do przedniego.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Śro 10:00, 25 Lut 2015 Powrót do góry

Sprawdź pompę paliwa - może nawala i nie daje rady zasilić gaźnika nr 2.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Śro 10:25, 25 Lut 2015 Powrót do góry

Trafna uwaga!

a tak p.s. Griba od czego elektroniczna podpasuje bo miałeś na zlocie i chyba Yasiek ją teraz ma bo mu nawaliła?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
zur123




Dołączył: 18 Cze 2013
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubaczów

PostWysłany: Śro 11:32, 25 Lut 2015 Powrót do góry

od samego początku czyli od jakichś 2 lat tyle że zrobie w sezonie może z 2000 km i tyle. zapomniałem dodać że silnik pobiera sporo oleju ... tzn na 1000 km jakies 0,5 l


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
zur123




Dołączył: 18 Cze 2013
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubaczów

PostWysłany: Śro 11:37, 25 Lut 2015 Powrót do góry

w jaki sposób sprawdzić pompe paliwa i tą iskre na wysokich obrotach ? a co do elektrycznej pompki to dalibyście link do aukcji odpowiedniej pompki ?. czytałem temat o tej pompce ale konkretów tam nie było co kupić i jak to zamontować Smile. ostatnio próbowałem ominąć kranik i podałem paliwo z bańki umieszczonej na wysokosci, gazniki wywalały nadmiar paliwa ale po odpaleniu wydawało mi sie że pracuje na oba gary.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Śro 16:19, 25 Lut 2015 Powrót do góry

zur123 napisał:
w jaki sposób sprawdzić pompe paliwa


Załóż przeźroczysty przewód do paliwa pomiędzy gaźnikami.

zur123 napisał:

i tą iskre na wysokich obrotach ?


Zobacz czy (w zaciemnionym garażu zobaczysz iskry z przewodów) nie ma przebić z fajek i przewodów na masę. Sprawdź stan przewodów WN (zwłaszcza na końcach lubią się upalić / zaśniedzieć, BTW przewody są wkręcane), fajek, świec.

zur123 napisał:

a co do elektrycznej pompki to dalibyście link do aukcji odpowiedniej pompki


Na razie doprowadź serię do użytku, potem zmieniaj.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez griba dnia Śro 16:39, 25 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
szuwar




Dołączył: 19 Mar 2012
Posty: 266
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konarzewo k/Poznania

PostWysłany: Śro 16:23, 25 Lut 2015 Powrót do góry

Gaźniki wywalały paliwo na zewnątrz jak podłączyłeś bańkę? Jeśli tak, to masz coś nie tak z regulacją poziomu paliwa w gaźnikach albo zaworki nie trzymają i może Ci zalewać świecę. Nie napisałeś który cylinder przestaje chodzić. Z olejem czasem tak bywa jak motor więcej stoi niż jeździ. Spróbuj opanować kwestię paliwa a potem spróbuj znaleźć przyczynę znikania oleju. Jeśli nie ma wycieków zmierz ciśnienie sprężania na cylindrach, może będzie można coś więcej powiedzieć.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Śro 16:35, 25 Lut 2015 Powrót do góry

dis napisał:

a tak p.s. Griba od czego elektroniczna podpasuje bo miałeś na zlocie i chyba Yasiek ją teraz ma bo mu nawaliła?


Dis, ja kupiłem, na szybko pod zapas w trasę, pompkę do silnika z gaźnikiem - coś takiego - [link widoczny dla zalogowanych].

U Yaśka nie było wiadomo co się dzieje (ostatecznie winny był zgięty pod bakiem przewód podciśnienia do kranika) i pompę podłączyliśmy. Okazało się, że daje za duże ciśnienie - wywalało nam paliwo przez tylny gaźnik - iglica nie dawała rady (chodź raczej była sprawna).

Myślałem, że taka pompka będzie ok. ale wygląda na to, że ma za duży wydatek jak na nasze gaźniki - pompa cały czas podaje paliwo, nie przerywa, gdy ciśnienie wzrośnie w układzie. W domu kombinowałem, żeby dać w szereg z pompką żarówkę 5W lub 10W - to mogłoby zadziałać (niższe obroty pompy, mniejszy wydatek i ciśnienie), ale nie chciało mi się podłączać do moto, żeby sprawdzić czy jest ok. Może w tym roku jak będę robił regulację to sprawdzę. Wink

Pompka raczej musiałaby być od innego motocykla, membranowa z przerywaczem (a nie rotacyjna), czyli rozłączająca się jak ciśnienie wzrośnie - może od Intrudra lub XRV 750 - przy czym w tych z kolei występują problemy ze stykami (ale to można łatwo poprawić tj. przerobić - dać tranzystor lub ew. zewnętrzny przekaźnik).


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez griba dnia Czw 13:01, 26 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Śro 16:39, 25 Lut 2015 Powrót do góry

szuwar napisał:
Gaźniki wywalały paliwo na zewnątrz jak podłączyłeś bańkę? Jeśli tak, to masz coś nie tak z regulacją poziomu paliwa w gaźnikach albo zaworki nie trzymają i może Ci zalewać świecę.


Też racja - na bańce podwieszonej raczej "wywalać" nie powinno. Może się ewentualnie sączyć jakby całą noc postał, ale nie przelewać, tak że leci z odpowietrzenia.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Śro 18:24, 25 Lut 2015 Powrót do góry

fajki i przewody są nowe, spróbuje sprawdzić ta pompke zobaczymy
zur123




Dołączył: 18 Cze 2013
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubaczów

PostWysłany: Wto 22:06, 21 Kwi 2015 Powrót do góry

znalazłem co go boli sory że tak długo.. nie ma sprężania w przednim cylindrze, to tez tłumaczy znikanie oleju... teraz pozostaje pytanie czy zawory czy pierscienie... ktoś ma pomysł jak to sprawdzić >??


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto 22:25, 21 Kwi 2015 Powrót do góry

A sprężanie masz zerowe czy jakieś jest?

Zwykle nalewa się trochę oleju do cylindra, który nie trzyma ciśnienia i powtórz próbę. Jak ciśnienie wzrośnie, to pierścienie.

Tak czy inaczej do remontu będziesz musiał zdjąć głowicę. Wtedy zawory będzie można sprawdzić.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
zur123




Dołączył: 18 Cze 2013
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubaczów

PostWysłany: Wto 22:33, 21 Kwi 2015 Powrót do góry

nie mierzyłem tego żadnym przyżądem poprostu chciałem sprawdzić swiece kolejny raz i zaczynam od przodu, wyjmuje świece, przykładam do cylindra i badam iskre, iskra jest ale odgłosu powietrza nie słychać ....zakręcam ją z powrotem, odkręcam drugą i robię tak samo i słychać głośny świst powietrza i czuć wiatr pod łapą ...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
zur123




Dołączył: 18 Cze 2013
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubaczów

PostWysłany: Wto 22:35, 21 Kwi 2015 Powrót do góry

jak zabrać sie do tej naprawy może mi ktoś udzielić rady krok po kroku ? jakie będą koszta tego przedsięwzięcia, bo mnie żona z domu wygoni hehe


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin