FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 śruba regulacyjna składu mieszanki Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
jaroo_oo




Dołączył: 08 Mar 2012
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 21:53, 24 Maj 2012 Powrót do góry

Witam ponownie.
Przeszukałem forum i nie mogę nigdzie znaleźć gdzie się znajduje śruba regulacyjna składu mieszanki. Czy jest jedna na oba gażniki? (z mechaniki jestem zielony Embarassed ) To co potrafiłem to już zrobione (wymieniłem filtry, płyny, olej w silniku, doprowadziłem motocykl do normalnego wyglądu) i co dalej? Chyba powinienem wyregulować zawory, zsynchronizować gaźniki (sa mokre świece - w przednim cylindrze bardziej), ale nie wiem jak to zrobić. Model VS51B z 94 r., Nr na gaźniku jest 45C50. Może ktoś z kolegów jest w okolicach Warszawy co mógłby to zrobić i ogólnie przejrzeć maszynę czy jej coś jeszcze dolega a przy okazji wytłumaczyć, pokazać i poduczyć podstawowej obsługi. Mr. Green


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Czw 22:39, 24 Maj 2012 Powrót do góry

Co do synchro gaźników na forum jest wstawiony link do filmiku z 1 zlotu gdzie była przedstawiona regulacja tegoż właśnie elementu (podczas faktycznej regulacji) a także pokazane jest gdzie są elementy pomocne przy regulacji zaworów.
A tak do tematu każdy gaźnik ma swoją oddzielną śrubę składu mieszanki. W tylnym znajduje się ona nieco powyżej przepustnicy w takim wgłębieniu, natomiast w przednim patrząc z boku od lewej strony znajduje się określił bym to na godzinie 2:00-3:00 od od przepustnicy też we wgłębieniu.
Po jeździe świeca raczej mokra nie powinna być a jedynie czarna co świadczy o zbyt bogatej mieszance. Jak jest mokra to tak jak by nie było zapłonu mieszanki. Mokra może się zdarzyć przy odpalaniu jak przyleje cylinder i nie zaskoczy on.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
jaroo_oo




Dołączył: 08 Mar 2012
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 21:43, 28 Maj 2012 Powrót do góry

Dzięki za pomoc.
Obejrzałem filmik i synchro nie będzie chyba już problemem.
Czy robiąc synchro muszę tez zrobić regulacje zaworów? czy najpierw zawory a potem synchro?czy na razie zawory zostawić w spokoju.
Gdzie mogę znaleźć jakieś rys. lub foto gaźników, na których widać śruby regulacyjne składu mieszanki? bo nad przepustnicą to mi nic nie mówi Embarassed


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Pon 22:21, 28 Maj 2012 Powrót do góry

Nie musisz robić zaworów jeśli są ok a jedynie coś nie tak z synchro. Nie mniej aby przeprowadzić regulację zaworów trzeba zdjąć przedni gaźnik i wtedy wiąże się to ze sprawdzeniem synchro. Jutro z pracy postaram się wrzucić schemacik bo net coś mi w domu wolno chodzi i strony długo mi się otwierają.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pią 17:09, 01 Cze 2012 Powrót do góry

Kolego tu masz jak wyregulować skład mieszanki > http://www.motorniczy.fora.pl/suzuki-vx800-zrob-to-sam,9/regulacja-skladu-mieszanki-by-griba,1803.html#14603.

Co do real foto to czekamy, aż DIS wstawi.

Pozdrowienia,
Griba


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
jaroo_oo




Dołączył: 08 Mar 2012
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 21:25, 03 Cze 2012 Powrót do góry

Witam ponownie.
Spróbowałem dzisiaj po raz pierwszy samodzielnie zrobić synchro.
Zamiast wakuometrów użyłem u-rurki wypełnionej olejem, jako tłumiki zastosowałem igły 0,4 mm. Miałem trochę problemów, jak nie w jedną to w drugą stronę. jak zgrałem gaźniki to okazało się że wolne obroty za niskie lub za wysokie, jak przestawiłem obroty to olej w u-rurce nie trzymał poziomu.
Czy najpierw ustawiam wolne obroty? czy robię to w trakcie jak synchronizuję gaźniki. Czy wolne obroty powinny lekko falować ok. +- 50-100, bo u mnie falują. I stąd może miałem problem żeby równo ustawić poziom oleju w u-rurkach. Jutro trochę pojeżdżę to sprawdzę czy mi się udało. Very Happy
Czy ustawiając skład mieszanki wg instrukcji podanej powyżej skręcam śrubę aż zacznie przerywać, a następnie odkręcam (to rozumiem), ale głupie pyt. z mojej strony, czy odpalam każdy cylinder z osobna czy normalnie silnik i nasłuchuję przy regulacji (z tym mam problem bo nawet nie odróżniam czy pali na oba)
Shocked


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Nie 22:15, 03 Cze 2012 Powrót do góry

Przy synchro trzeba ustawić wolne obroty mniej więcej przed synchro a następnie wyrównać podciśnienia i jak są równe a obroty za niskie to trochę podkręcić je śrubą regulacji obrotów biegu jałowego przy tylnym gaźniku. Po podniesieniu obrotów należy ponownie sprawdzić czy podciśnienia są takie same i jak co skorygować je lekko. Nie zapominaj o ustawieniu przepustnic.
Przy sposobie Griby na regulację składu mieszanki oba cylindry normalnie pracują i wtedy skręcasz jeden i nasłuchujesz na biegu jałowym. Moment w którym silnik zaczyna inaczej pracować jest dobrze słyszalny wiec na bank w niego trafisz.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon 13:29, 04 Cze 2012 Powrót do góry

Witam!

Jaroo, tak jak Dis piszę, wstępnie ustaw obroty biegu jałowego. Przy synchro zmienią się. Wtedy podreguluj je znów i to normalne, że synchro się nieco rozjedzie. Znów podreguluj synchro - w końcu trafisz na odpowiednie obroty.

Nie zapomnij wyregulować reakcji na gaz, żeby linki równo ciągnęły obie przepustnice - lekko odkręcaj manetkę i patrz, czy podciśnienie równo idzie, jak nie to reguluj linką gazu przy przednim gaźniku.

Obroty trochę mogą falować ale +/- 100 to dość duże falowanie. Sprawdź czy nie ma fałszywego powietrza - czy przewody powietrza szczelne i opaski przy gaźnikach dokręcone.

Uruchamiasz normalnie silnik - nie zdejmujesz fajek ze świec w żadnym wypadku. Skręcając śruby składu mieszanki usłyszysz, że silnik zwalnia i zobaczysz na obrotomierzu.

Pozdrawiam,
griba


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin