 |
|
 |
|
Autor |
Wiadomość |
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2620 Przeczytał: 9 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Śro 0:27, 14 Gru 2016 |
 |
Generalnie sprawa ze ssaniem wygląda następująca - na moim przykładzie.
Jedno ssanie działało, drugie nie - linka nie wyciągała tłoczka do końca. Jak było ciepło jako tako startował, ale jeden cylinder dłużej się nagrzewał i z wydechu początkowo strzelał, bo było za ubogo. Zimą, jeśli w ogóle, odpalał na jednym cylindrze. Co ciekawe, gdy pochodził, gaźnik cylindra, który nie palił zalewał paliwem filtr powietrza.
Jak ssanie jest w porządku to silnik wchodzi po chwili od uruchomienia na około 3000-3500 obr./min. Nieprawidłowe działanie to strzały w tłumik cylindra, który nie ma ssania, wolno nagrzewające się kolanko wydechu no i ogólnie problemy z rozruchem.
Jedno mi jeszcze przychodzi do głowy. Gdy czyściłeś gaźniki ustawiłeś być może śruby mieszanki biegu jałowego według nastaw z książki serwisowej. Jeśli tak to odkręć je o 2,5 do 3 obrotów, bo nastawy "fabryczne" to zazwyczaj za mało.
Z moich obserwacji wynika, że ustawienia śrub składu mieszanki begu jałowego wpływają również na pracę ssania. Kiedyś po złożeniu gaźników skręciłem je maksymalnie. Chciałem zrobić regulację po uruchomieniu silnika (opis co i jak znajdziesz w innym temacie działu "Zrób to sam"). Zdziwiłem się, że ssanie nie działa, gdy śruby składu mieszanki są za bardzo skręcone.
Gdy jest ciepło to mogło by to jeszcze jakoś działać, bo obroty biegu jałowego da się podciągnąć śrubą przy tylnym gaźniku.
Sprawdź zatem jeszcze to i daj znać co ustaliłeś. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez griba dnia Śro 14:11, 14 Gru 2016, w całości zmieniany 2 razy
|
|
 |
 |
|
 |
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
|
|
|
 |
|
 |
|