FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Przednie zawieszenie Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Ireneusz




Dołączył: 02 Paź 2010
Posty: 106
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Klecko

PostWysłany: Nie 19:05, 12 Kwi 2015 Powrót do góry

Zajrzyj do działu zrób to sam tam znajdziesz odpowiedż na swoje problemy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Nie 21:25, 12 Kwi 2015 Powrót do góry

Matys0 napisał:
Mam podobny problem. Przednie zawieszenie mogę bez większej siły dobić w dół. Dodatkowo za każdym dobiciem zostaję ślad oleju. Czy sama wymiana oleju i uszczelniaczy pomoże? I czy wymiana uszczelniaczy jest trudna?


Może olej już cały uciekł.

Zobacz tu

http://www.motorniczy.fora.pl/suzuki-vx800-zrob-to-sam,9/wymiana-uszczelniaczy-i-oleju-w-przednim-zawieszeniu,1919.html

i dalej w tym samym poście tutaj

http://www.motorniczy.fora.pl/suzuki-vx800-zrob-to-sam,9/wymiana-uszczelniaczy-i-oleju-w-przednim-zawieszeniu,1919-13.html.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Nie 22:32, 12 Kwi 2015 Powrót do góry

Jeśli bardzo łatwo dobija to olej co najwyżej zminimalizuje ciut dobijanie przez wolniejszy przesuw goleni wzdłuż lagi ale nie zlikwiduje samego dobijania. Warto sprawdzić też sprężyny czy nie są wyrobione bo właściwie mało kto o ten element dba i go wymienia!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
tomek_olsztyn




Dołączył: 30 Maj 2013
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Nie 23:07, 23 Sie 2015 Powrót do góry

Wymiana uszczelnaiczy to pikuś!! Bałem sie ogromnie ale postąpiłem zgodnie z wytycznymi z działu zrób to sam i jest extra! poszło bez problemu, uszczelniacze wymienione, olej wymieniony.
Polecam!!

Ale powstał problem. Wlałem 5w, bo chce żeby był mięciutki bo mój VX jest przerobiony, bardziej z tyłu się siedzi i u mnie przód tak mocno nie pracuje.
I chyba raczej nie jest wina oleju że amorki dziwnie się zachowują.
Mianowicie: na postoju bez problemu moge dobić zawieszenie do końca
Mało tego, dobijam do połowy, puszczam i amorki tak zostają, nie wracają do góry. Z samego dołu wracają, ale tylko do połowy.
Sprężyny? (mam progresywne)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Pon 9:10, 24 Sie 2015 Powrót do góry

Amortyzatory mają takie coś jak ugięcie wstępne (bądź zerowe) pod ciężarem maszyny. Powinno ono wynosić z tego co pamięram ok 1/3 całkowitego zakresu pracy amorka czyli jak u nas jest borajże ok 120mm skoku (teraz dokładnej wartości nie pamietam ale przybliżam) to na centralnej jak stoi i nie dotyka przednie koło ziemi mamy punkt 0 i jak się go postawi na ziemi amorek powinien się ugiąć o ok 1/3 długości czyli 40mm. Jeśli ta wartość jest ok to kolejny test analogiczny ugięcia wykonuje się z kierowcą i wtedy amorek powinien być bodajże około połowy zakresu.
Od razu podkreślam, że dokładnych ugięć nie pamiętam, można znaleźć je w sieci, natomiast ugięcie początkowe nie jest niczym złym bo amortyzator aby pracował prawidłowo, powinien pracować w okolicach połowy swojego zakresu, gdyż ten obszar jest optymalny i zawieszenei najlepiej się zachowuje.

Co do oleju, mogłeś spokojnie wlać 10W,gdyż nasze zawiechy nie są nowe i mają już trochę zużycia przez co więcej osób leje 15W przy normalnym układzie bez przeróbek. Sam olej w zawieszeniu jest natomiast odpowiedzialny za tłumienie oscylacji drgań amortyzatorów (sprężyn). Przykład, jak weźmiesz zwykłą sprężynkę i ją ściśniesz po czym szybko puścisz zacznie przez chwilę podskakiwać i opadać co nie powinno mieć miejca w zawieszeniu. Dlatego też w amortyzatorach stosuje się olej, który pzepływając przez otworki w rurze zawieszania tłumi te drgania na skutek oporów przepływu. Im niższą weźmiesz lepkość (np. 5W zamiast 10W) tym szybciej/łatwiej olej będzie przepływał i tłumienie oscylacji sprężyny będzie mniejsze. Nie ma to jednak wpływu na odbicie sprężyny do stanu wyjściowego (jego wartość) a co najwyżej szybkości takiego powrotu.

Sprawdź jakie faktycznie masz ugięcie wstępne bo może martwisz się na zapas a wszystko jest ok. Jeśli wartości mocno odbiegają od tych właściwych, warto pomyśleć o amorkach lub o zwiększeniu napięcia wstępnego w jakiś sposób gdyż oryginalnie nie ma regulacji z przodu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
tomek_olsztyn




Dołączył: 30 Maj 2013
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Pon 22:56, 31 Sie 2015 Powrót do góry

Wielkie dzięki. Chyba masz rację. Jak siadam to ugina się amor na 5-7 cm. Na postoju nie mogę go dobić do końca. Martwi mnie tylko że jak go dociskam na postoju, to się zatrzymuje i nie bardzo ma ochotę wracać Smile
A można jakoś spuścić sam olej? żeby podmienić na twardszy?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Pon 23:49, 31 Sie 2015 Powrót do góry

Odkręcasz kapsle z góry i ściągasz olej przez rurkę, jak paliwo kiedyś. Tyle ile spuściłeś wlewasz i jest ok. To jest najprostszy sposób. Później to już zabawa z wyciąganiem sprężyny i można odkręcić korek od dołu ale to i tak koło trzeba ściągnąć.
Tak więc jak sam olej to od góry i tyle.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
tomek_olsztyn




Dołączył: 30 Maj 2013
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Wto 0:19, 01 Wrz 2015 Powrót do góry

Nie da się. Chyba że strzykawka, wężyk i odsysanie z góry. Wiadomo że wszystkiego nie da rady, ale z 100-200ml. I tyle ile się zassało wlać 20w.

hm?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
tomek_olsztyn




Dołączył: 30 Maj 2013
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Wto 0:21, 01 Wrz 2015 Powrót do góry

Ale jaja, nie zauważyłem że odpisałeś Smile Przypadek? Nie sadzę Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Wto 23:05, 01 Wrz 2015 Powrót do góry

Tylko wężyk z jakąś strzykawką. 20W to już ekstremum i chyba nikt na forum takiego nie ma zalanego. W zupełności wystarcza 15W.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
tomek_olsztyn




Dołączył: 30 Maj 2013
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Wto 23:15, 01 Wrz 2015 Powrót do góry

No tak, 20w to przesada. Zależy ile wyciągnę. Jak większość to zmienię na 15w.
Jak 100-200ml to tle samo wleje 20w, i akurat się zrobi 15w Smile
Dobrze myślę?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Wto 23:47, 01 Wrz 2015 Powrót do góry

W przypadku olejów nie zawsze zmieszanie w stosunku 1:1 olejów różnej lepkości da średnią wartość. Lepkość tak na prawdę uwarunkowana jest długością łańcuchów węglowodorów w oleju i ich grupami funkcyjnymi oraz zastosowanymi dodatkami. Nie mniej dolewając oleju o większej lepkości na pewno nie obniżysz sumarycznej lepkości tylko ją podniesiesz ale o ile dokładnie to nikt nie zagwarantuje.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Pią 21:26, 29 Kwi 2016 Powrót do góry

Po zakupie moto w 2012 wymieniłem uszczelniacze i co?a to że lało mi się z prawej lagi.

po pierwszym przelatanym sezonie wymieniłem je ponownie i... dupa bo lało się tym razem z lewej lagi.

dopiero tej zimy rozebrałem zawieszenie, wyczyściłem i skróciłem o ok. 1cm sprężynki w uszczelniaczach oczywiście tych starych, bo tym razem nie byłem tak wyrywny żeby wydać kolejne złotówki.

po przejechaniu ok 600 km w tym sezonie mogę powiedzieć że mój eksperyment zdaje egzamin-lagi suche.
Ireneusz




Dołączył: 02 Paź 2010
Posty: 106
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Klecko

PostWysłany: Pią 23:52, 29 Kwi 2016 Powrót do góry

20W to nie jest przesada mam od trzech sezonów i jest ok


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
katoga
Gość






PostWysłany: Wto 13:25, 06 Wrz 2016 Powrót do góry

Czy ma ktos pomysly gdzie kupic sprezyny progresywne do Vx..
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin