FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Jak założyć i ustawić rozrząd - zdjęcia i porady Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Filip




Dołączył: 30 Paź 2016
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 16:32, 30 Paź 2016 Powrót do góry

Cześć Smile
Czy mógłbym prosić o ponowne udostępnienie zdjęć z pierwszego postu?

Pozdrawiam,
Filip


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2291
Przeczytał: 33 tematy

Pomógł: 55 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Nie 21:49, 30 Paź 2016 Powrót do góry

Hej, zdjęcia Andrzeja się "wysypały".

Zobacz tutaj - [link widoczny dla zalogowanych].

Silnik ustawiasz na RFT (tylny cylinder tłok u góry), potem wkładasz wałki (różnią się między sobą, więc każdy na swoje miejsce). Strzałki na nich mają pokazywać przód silnika i być poziomo (równolegle do bloku cylindra). Zakładasz koła zębate z łańcuszkami, dokręcasz wstępnie do wałków. Obracasz przynajmniej ze dwa obroty wał korbowy i sprawdzasz, czy znaki się pokrywają. Dokręcasz śruby i zaginasz zabezpieczenia.

Jak coś pytaj.

A może - tak przy okazji czekając na zdjęcia od Dis'a - zajrzałbyś do "Powitalni" i naskrobał kilka słów o sobie i swoim motocyklu? Wink Jeśli składasz dla kogoś silnik, a nie jeździsz VX'em, to też napisz coś o sobie. Mechaników nigdy nie za wielu. Uzupełnij też profil! Dzięki!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez griba dnia Nie 21:50, 30 Paź 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Porter




Dołączył: 08 Wrz 2015
Posty: 21
Przeczytał: 5 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 22:49, 23 Lip 2017 Powrót do góry

Cześć,
Jaka jest rola znacznika (kropki) na wale korbowym od strony sprzęgła przy wielowypuście? Strona 3-59 serwisówki.

Pozdrawiam
Porter


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2291
Przeczytał: 33 tematy

Pomógł: 55 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon 11:01, 24 Lip 2017 Powrót do góry

Na zębatce napędzającej łańcuch też powinna być kropka.

Na moim zdjęciu słabo, ale widać (na dole wałka i zębaki), że obie kropki są spasowane razem. Smile

Image


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez griba dnia Pon 11:09, 24 Lip 2017, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
Porter




Dołączył: 08 Wrz 2015
Posty: 21
Przeczytał: 5 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 12:36, 24 Lip 2017 Powrót do góry

OK. to zauważyłem, że zębatka ma kropkę, ale zastanawia mnie czy ma to jakiś wpływ na sama procedurę ustawienia rozrządu.
Jak wspomniałem te kropki są wyraźnie zaznaczone na rysunku w dolnym położeniu razem ze znakami strzałek na wałkach rozrządu...
Jednak kropka jest przesunięta o ~ 15 stopni od znaków R|F|T tzn jak kropka jest na dole (wg rysunku w serwosówce) to znacznik R|F|T nie jest widoczny (jest poniżej) i z oczywistych względów strzałki na wałkach rozrządu niepokrywają się z górną płaszczyzną głowicy.


Podrawiam,
Porter

PS
Składając rozrząd ustawiłem go "na kropkę" w dolnym położeniu + Strzałki w płaszczyźnie głowicy w przód..... (moja wina 3 w nocy i parcie na składanie Very Happy)
Moto jeździ i generalnie jest ok ale mam wrażenie,ze trzeba będzie szarpnąć silnik ponownie i ustawić go na znaki R|F|T


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Porter dnia Pon 12:40, 24 Lip 2017, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2291
Przeczytał: 33 tematy

Pomógł: 55 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon 19:29, 24 Lip 2017 Powrót do góry

Coś mi tu nie gra z tym rysunkiem ze s. 3-59. Faktycznie, pokazuje on kropkę niby na dole i znaki na kołach rozrządu równolegle do korpusu cylindrów.

Ale jak robisz ustawienia na znaki R|F|T to kropka się przesuwa o około 15 stopni...

To chyba znaczy, że rysunek ze s. 3-59 nie jest dokładny. Nie ma zresztą kropki na karterze (jak to bywa w silnikach samochodowych), do której można by się ustawić z wałem korbowym.

Normalnie silnik wychodzi z fabryki z rozrządem złożonym na R|F|T tak jak jest to opisane na s. 3-57 i 3-58. Tych znaków nie da się przesunąć, bo są nabite na magneto, a ono jest z kolei mocowane zawsze w tym samym położeniu względem wału korbowego, które wyznacza klin. Tym samym R|F|T nie może zmienić położenia względem kropki nabitej na wale.

Teraz wygląda na to, że w pozycji R|F|T (cylinder nr 1, tylny, tłok w GMP) masz wałki obrócone w stosunku do korpusu głowicy o jakieś 7,5 stopnia (wałek rozrządu robi jeden obrót na dwa obroty wału korbowego). Zawory otwierają się zatem minimalnie szybciej niż powinny. Z czasem mogą się wypalić gniazda zaworowe.

Tak mi się wydaje, ale prześledź jeszcze dokładnie mój "tok rozumowania". Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez griba dnia Pon 19:43, 24 Lip 2017, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
Porter




Dołączył: 08 Wrz 2015
Posty: 21
Przeczytał: 5 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 20:31, 24 Lip 2017 Powrót do góry

Kropki na wale korbowym i zakładanym na wielowypust kole łańcucha rozrządu, umożliwiają jednoznaczne wzajemne ustawienie zębów kół napędowych łańcuchów rozrządu lewego i prawego...
Tak, czy inaczej rysunek 3 ze strony 3-59 wprowadził mnie trochę w błąd. W tygodniu szarpnę silnik i przestawię rozrząd wg znacznika na R|F|T.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Porter dnia Pon 20:32, 24 Lip 2017, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2291
Przeczytał: 33 tematy

Pomógł: 55 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon 23:03, 24 Lip 2017 Powrót do góry

Porter napisał:
Kropki na wale korbowym i zakładanym na wielowypust kole łańcucha rozrządu, umożliwiają jednoznaczne wzajemne ustawienie zębów kół napędowych łańcuchów rozrządu lewego i prawego...

Na to wychodzi. Obie zębatki muszą mieć odpowiednio ustawione względem siebie zęby. Po lewej stronie silnika zębatka jest elementem wału korbowego i tam nie ma pola do manewru. Stąd ma znaczenie jak umieścimy na wielowypuście zębatkę po prawej stronie. Prawidłowe położenie obu elementów względem siebie wyznaczają kropki. Na tym jednak ich rola się kończy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Porter




Dołączył: 08 Wrz 2015
Posty: 21
Przeczytał: 5 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 12:39, 26 Lip 2017 Powrót do góry

Rozrząd ustawiony na R|F|T....
Jednak jest różnica - nie prycha w gaźnik a i wolne obroty stabilne (przedtem trochę falowały)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Porter dnia Śro 12:40, 26 Lip 2017, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2291
Przeczytał: 33 tematy

Pomógł: 55 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Czw 0:07, 27 Lip 2017 Powrót do góry

Good job! Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin