FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Odblokowanie wersji 50 KM - Gaźniki Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2616
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Śro 13:22, 26 Cze 2013 Powrót do góry

Alvar4, bardzo ładny opis. Wink

Dodaję info (kiedyś znalezione w sieci) o stosowanych w VX sposobach dławienia gaźników.

61 KM standard do końca 1995, bez dławienia, oznaczenie gaźnika 45C50.

60 KM standard VX800 T (od mniej więcej 1996), oznaczenie gaźnika 45C50, spadek mocy został wprowadzony w skutek surowszych norm hałasu. Osiągnięte zostaje przez mniejsze okno wlotowe gaźników (redukuje szczytową moc). W praktyce kolanka w połowie zaślepione - wystarczy wyciąć nadmiar gumy. Znacznie spada spalanie przy prędkościach autostradowych - przerabiałem ten temat.

50 KM - kolejne wydanie, oznaczenie gaźnika 45C60 i VX nazywa się VX800 UM - UT. Rurki z tworzywa sztucznego redukują drogę przepustnic. Gaźnik ma większe dysze główne. VX jest do oddławienia bez dodatkowych części. To właśnie opisany tutaj przypadek.

34 KM - były dwie metody dławienia:

1. Tak jak 50KM z dodatkowym ograniczeniem redukującym dolot gaźników. VX jest do oddławienia bez dodatkowych części. Czyli kolanka do przeróbki i do tego metoda opisana powyżej przez Alvar4.

2. Zmodyfikowane przepustnice ze zredukowanym skokiem zostawiają tylko około 1/3 otwarcia do dyspozycji.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4406
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Śro 15:39, 26 Cze 2013 Powrót do góry

Griba aby wersja 61KM nie miała gaźników 45C00?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2616
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Śro 16:46, 26 Cze 2013 Powrót do góry

Hej!

Ten opis z jakiejś niemieckiej strony, być może 45C50 też występowało w tej wersji.

U mnie faktycznie mają oznaczenie 45C00. Wg książki serwisowej wydaje się, że brak różnic między tymi gaźnikami.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4406
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Śro 18:10, 26 Cze 2013 Powrót do góry

W serwisówce też zauważyłem, że przy chyba 8 rodzajach gaźników część ma dokładnie takie same parametry.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2616
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Śro 22:33, 26 Cze 2013 Powrót do góry

Ano tak. Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez griba dnia Czw 16:13, 27 Cze 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
kami




Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubliniec woj.śląskie

PostWysłany: Czw 21:55, 27 Cze 2013 Powrót do góry

60 KM standard VX800 T (od mniej więcej 1996), oznaczenie gaźnika 45C50, spadek mocy został wprowadzony w skutek surowszych norm hałasu. Osiągnięte zostaje przez mniejsze okno wlotowe gaźników (redukuje szczytową moc). W praktyce kolanka w połowie zaślepione - wystarczy wyciąć nadmiar gumy. Znacznie spada spalanie przy prędkościach autostradowych - przerabiałem ten temat.


mam VX-z 96 roku w dowodzie 45kW zaintrygowało mnie to co napisałeś Znacznie spada spalanie przy prędkościach autostradowych - przerabiałem ten temat. mój pali średnio 5 L jazda do max 130km/h czy można jeszcze zejść poniżej Question Question Question dla mnie 5 L to juz bardzo oszczędnie tak tylko pytam Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kami dnia Czw 21:57, 27 Cze 2013, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2616
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Czw 22:17, 27 Cze 2013 Powrót do góry

Hej!

Już wyjaśniam. W moim przypadku sprawa miała się następująco - podczas jazdy z prędkościami rzędu 140-170 km/h średnie spalanie sięgało od 6,5 do 7,9l na 100 km.

Zobacz pozycje od 5 do 8 w podsumowaniu kosztów podróży > [link widoczny dla zalogowanych].

Po oddławieniu kolanek na filtrach (przez wycięcie zaślepionej połówki) spalanie znacząco spadło - pozycje 76-79 to jazda autostradą w Niemczech, prędkość utrzymywaliśmy przynajmniej na poziomie 140-150 km/h, a spalanie wyniosło w granicach 5,3-6,1 na 100 km > [link widoczny dla zalogowanych].

Dodam, że pomiędzy tymi dwoma trasami oprócz standardowej synchronizacji i drobnej korekty składu mieszanki (bez znaczenia przy takich prędkościach obrotowych silnika) żadnych innych regulacji nie robiłem.

Przy niższych prędkościach obrotowych zużycie paliwa było "normalne" o ile tak to mogę określić, przykładowo w Bośni udawało mi się zejść ze średnim spalaniem poniżej 4,5 l na 100 km, a w Alpach raz nawet do 4,21l i 4,31l.

Podejrzewam, że przy wyższych prędkościach obrotowych silnika przed gaźnikami wytwarzało się za wysokie podciśnienie i stąd wzmożony apetyt na paliwo.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez griba dnia Czw 22:26, 27 Cze 2013, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
tomek_olsztyn




Dołączył: 30 Maj 2013
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Wto 13:55, 29 Kwi 2014 Powrót do góry

W moim dowodzie znalazłem wpis 42kW. Oznacza to ze mam 57KM, czyli wersje 60konną?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4406
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Wto 17:40, 29 Kwi 2014 Powrót do góry

Tego to ci nikt nie powie bo w dowodach wpisują co chcą. Jedynym pewnym sprawdzeniem mocy w swoim moto jest hamownia.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
tomek_olsztyn




Dołączył: 30 Maj 2013
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Pią 21:04, 02 Maj 2014 Powrót do góry

W drugim VX800 w dowodzie mam wpisane 61kW Smile
Rocznik 93 Smile

Chyba faktycznie wpisywali co chcieli


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
adamart




Dołączył: 04 Cze 2019
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 22:11, 09 Cze 2019 Powrót do góry

Pytanie o gaźnik 45CD E621
Posiadam VX 800 z 1996 r.Zblokowany jest poprzez zaślepione do połowy wloty powietrza do filtrów powietrza.Dysze z gaźnika pierwszego #107,5,a drugiego #100.
Powycinałem połówki zaślepienia,jest teraz otwór 100% do wlotu powietrza.
Jestem na etapie doboru dysz.I teraz pytanie.Mój gaźnik 45CD E621.Nie ma takiego gaźnika w specyfikacji.Na pewno mam takie oznaczenie.Jakie mam dobrać dysze?CO robić?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4406
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Nie 23:59, 09 Cze 2019 Powrót do góry

W niektórych wersjach zaślepienie wlotu powietrza jest celowe i bez niego Moto chodzi o wiele gorzej !!! Gaźniki możliwe że masz z innego moto niz vx np z vs i tam może być inna numeracja. Ja nie wiem jakie tam są oznaczenia ale gaźniki mają taką samą budowę. Sama numeracja jest dziwna bo w vx jest oznaczenie 5 cyfrowe 45Cxx gdzie to xx określa typ czyli zastosowane dysze.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
adamart




Dołączył: 04 Cze 2019
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 10:55, 10 Cze 2019 Powrót do góry

Motor jest na pewno zblokowany.Jedzie max około 160 km/h.W dokumentach wpisane 25 kw.Po odślepieniu otworów wlotowych powietrza do filtrów,zadławia się i nie wchodzi na obroty.Podciągnięcie ssania do połowy lekko pomaga.Czuć że brakuje mu paliwa.Nie wiadomo jakie dysze dobrać.Zaryzykować i wkręcić #132,5 i #120?.Eksperyment.Lub zaślepić ponownie i jeździć na zblokowanym.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
adamart




Dołączył: 04 Cze 2019
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 10:57, 10 Cze 2019 Powrót do góry

Niżej zdjęcia oznaczenia tego gaźnika i dysz.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez adamart dnia Pon 10:59, 10 Cze 2019, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
adamart




Dołączył: 04 Cze 2019
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 10:57, 10 Cze 2019 Powrót do góry

Oznaczenia gaźnika i dysz
Image
Image
Image
[img]https://ibb.co/7XBg2BQ[/img]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez adamart dnia Czw 18:55, 19 Lis 2020, w całości zmieniany 4 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin