FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Regulacja składu mieszanki by Griba Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pią 17:07, 01 Cze 2012 Powrót do góry

Griba napisał:
Poniżej link do dokumentu all-in-one. Znajdziecie tam to samo co w tym poście, ale w lepszej oprawie.

[link widoczny dla zalogowanych]

Śruby składu mieszanki odpowiadają za pracę gaźników na biegu jałowym i na średnich obrotach.

Gdzie ich szukać?

[link widoczny dla zalogowanych]

Przedni gaźnik (nr 2) s. 6-4 > śruba znajduje się mniej więcej nad kółkiem przepustnicy - niestety nie zaznaczona.
Tylny gaźnik (nr 1) s. 6-5 > nr 17.

Śruby lepiej widać na zdjęciach poniżej.

Przedni gaźnik, lewa strona motocykla

Image

Tylny gaźnik, prawa strona motocykla

Image

Zwykle, gdy są za mocno odkręcone to przelany silnik chodzi w miarę dobrze i odpala bez ssania. Gdy będą za bardzo zakręcone mamy strzały w wydech na ssaniu. Po rozgrzaniu szarpanie przy delikatnym odkręcaniu manetki, kichanie gaźnika w filtr powietrza oraz brak płynnej pracy silnika mniej więcej poniżej 4k obr.

Proponowałbym regulację wg następującego schematu (zakładam, że mamy synchro zrobione i a pozostałe elementy zasilania i dolotu są ok).

Silnik rozgrzany.

Wybieramy gaźnik. Skręcamy śrubę mieszanki tak długo, aż obroty zaczną maleć. Powinno tak być. Zaczynamy ją odkręcać powoli. Obroty wzrosną od pewnego momentu i przestaną dalej się zwiększać. To mniej więcej jest dobre ustawienie mieszanki. Tak samo postępujemy z drugim gaźnikiem. Czyli zakręcamy go, a potem powoli odkręcamy, aby znaleźć moment w którym obroty przestaną rosnąć.

Potem kontrolujemy czy oba gaźniki ładnie reagują na gaz (z osobna otwierając lekko przepustnicę przy każdym gaźniku). Jeżeli brak płynności przy gazowaniu lub gaźnik się dławi i kaszle to jeszcze trochę odkręcamy śrubę regulacyjną. No a potem po dłuższym odcinku obserwujemy jeszcze świece, ale to już inna bajka. Wink


Post został pochwalony 2 razy

Ostatnio zmieniony przez griba dnia Sob 21:36, 13 Sty 2018, w całości zmieniany 7 razy
Zobacz profil autora
PrzeMo




Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Czw 10:40, 03 Mar 2016 Powrót do góry

Cześć
dałoby rade wrzucić foto gażników z zaznaczonymi tymi śrubami?
Mi po zmianie świec, wstawieniu nowych filtrów powietrza i regulacji ssania zacząło z tylnego bardzo strzelać, Zwłaszcza na ssaniu ale i bez też strzela. Gdy całkiem odpuszcze gaz a później go dodaje to następuje głośny strzał.
A ogólnie to silnik chodzi bardzo fajnie, równo i szybko wchodzi na obrotu, moc tez ok
Synchro mam zrobione wg instrukcji z forum Wink

pozdrawiam
Przem


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Czw 11:39, 03 Mar 2016 Powrót do góry

Hej,
akurat nie mam takich zdjęć - jak będę w garażu to zrobię.

A jak poszczególne gaźniki reagują na dodanie gazu?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez griba dnia Czw 11:41, 03 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PrzeMo




Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Czw 11:50, 03 Mar 2016 Powrót do góry

Bez zastrzeżeń. Chodzi naprawde idealnie równo. Waku też wskazują bardzo równo oba cylindry. W całym zakresie obrotów nie ma żadnych szarpań czy innych objawów. Jedynie to strzelanie...
denerwujace najbardziej jak sie dojeżdza do skrzyżowania odpuszczając gaz a gdy ruszam mam strzał z rury Wink

Przez pewien czas myślałem że moze żle ustawiłem linkę ssania która regulowałem bo mi jeden gar nie odpalał po długim postoju. Po regulacji i wspomnianych wymianach świec i filtrów oba garki odpalają ale z lewej rury strały sie pojawiły. Więc to chyba raczej skład mieszanki żle ustawiony?


Przemo


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
góri




Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 1531
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łazy k/Zawiercia woj. Śląskie

PostWysłany: Czw 20:57, 03 Mar 2016 Powrót do góry

Skład mieszanki lub masz gdzieś dziurę przy podciśnieniu. Pamiętam jak na zlocie bodajże Czoperowi zleciał wężyk, to był piękny strzał Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Sob 1:36, 05 Mar 2016 Powrót do góry

Szybciej mi było zdjęcia w necie znaleźć niż samemu zrobić. Wink

Dodałem je w pierwszym poście.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez griba dnia Sob 1:42, 05 Mar 2016, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PrzeMo




Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sob 23:37, 05 Mar 2016 Powrót do góry

Dzieki Smile
postaram się poregulowac i zobaczymy jak wyjdzie.
Weżyki podciśnienia sprawdziłem czy sie gdzieś nie zsunął ale nie wyglada na to. Zobacze jeszcze czy rzeczywiście nie ma gdzieś przerwy, przy zdejmowaniu baku i wymianie filtrów ruszałem je więc może coś niechcący uszkodziłem

Griba, gdyby mi nie wyszła ta regulacja to może znajdziesz chwilę aby pomóc? Mieszkam na Osowej wiec niedaleko mam do Gdynii, a od poniedziałku do piątku ma być słonecznie i około 8-10 stopni na plusie wiec można pojeździć Smile

pozdrawiam
PrzeMo


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Nie 23:05, 06 Mar 2016 Powrót do góry

Ha - faktycznie, też jesteś przecież z trójmiasta. Wink Jak asfalt będzie suchy i czysty to możemy się kawałeczek przejechać. Tylko nie wiem jeszcze jak czasowo - ten tydzień mam dość słaby.

Co do strzałów - na razie sprawdź regulacje i zobaczymy.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez griba dnia Pon 13:54, 07 Mar 2016, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PrzeMo




Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Wto 20:58, 08 Mar 2016 Powrót do góry

Wyregulowane! Smile dziala tak jak powinno Smile
Przetestowane dziś na 100km prawie. pogoda dopisała

Dzięki bardzo za pomoc


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Czoper




Dołączył: 20 Wrz 2012
Posty: 222
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Królewiecka, Wrocław

PostWysłany: Śro 0:00, 09 Mar 2016 Powrót do góry

góri napisał:
...na zlocie bodajże Czoperowi zleciał wężyk, to był piękny strzał Very Happy

Oj był, i to kilka, a ja myślałem, że ktoś do nas strzela, bo hałasujemy Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Śro 9:28, 09 Mar 2016 Powrót do góry

Szybki serwis na stacji i po sprawie. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wojtek1616




Dołączył: 21 Sie 2016
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 7:57, 07 Wrz 2016 Powrót do góry

CZy jest jakas zalecana ilosc obrotów od całkowicie wkreconej śruby (naprzykład 7 obrotów tak jak czasami w innych modelach )


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Śro 9:01, 07 Wrz 2016 Powrót do góry

Tak są takie informacje. Zależy od gaźnika (są różne). Zobacz w książce serwisowej - dział FUEL AND LUBRICATION SYSTEM, s. 6-6.

Zazwyczaj śruby składu mieszanki trzeba więcej odkręcić niż podano, żeby silnik płynnie wchodził na obroty.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Piekarz




Dołączył: 19 Wrz 2019
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Wto 21:30, 11 Paź 2022 Powrót do góry

Cześć,

Ustawiał ktoś z Was skład mieszanki na świecę Colortune?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Karol Moryc




Dołączył: 26 Maj 2017
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wasilków

PostWysłany: Sob 13:19, 09 Wrz 2023 Powrót do góry

Znalazłem!
Numery gaźników są w jednej linii z napisem made in Japan .
Jak z bardzo bliska- z przyłożenie poświecić małym Ledzikiem, to stają się widoczne.
Moje oba to T071 45C00.
Czyli 1,4 i 1,1 obrotu fabrycznie. Plus po pół na ucho, aż obroty silnika przestały wzrastać i żeby ładnie się wkręcał i nie strzelał marchew na ssaniu. A potem poprawiłem do 2 obrotów na przód i 2,25 obrotu tył, bo za bardzo się grzał


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Karol Moryc dnia Pią 6:48, 15 Wrz 2023, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin