FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 AKUMULATOR DO VX - 800 Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Nie 22:10, 17 Lut 2013 Powrót do góry

Już idę do moto może uda mi się wyjąć bez odkręcania.

Byłem i mój aku to ExideYTX16BS bezobsługowy. ma pojemność 14Ah ale prąd rozruchu wyższy od tradycyjnych aku do naszego moto.
Dodam tylko, że 3 lata stoi w moto i nic się z nim nie dzieje, zawsze działa bez problemów nawet po zimie (wiem że powinno się go wyjmować)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez dis dnia Nie 22:18, 17 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Czoper




Dołączył: 20 Wrz 2012
Posty: 222
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Królewiecka, Wrocław

PostWysłany: Nie 22:51, 17 Lut 2013 Powrót do góry

Dzięki za szybką odpowiedź Smile

Chyba go wezmę, tylko muszę najtaniej znaleźć Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Nie 23:35, 17 Lut 2013 Powrót do góry

No niestety jest trochę droższy od tradycyjnych ale sprawuje się rewelacyjnie nawet przy krótkich trasach.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Czoper




Dołączył: 20 Wrz 2012
Posty: 222
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Królewiecka, Wrocław

PostWysłany: Wto 22:07, 26 Lut 2013 Powrót do góry

Kupiłem sobie tego Exide YTX16BS . Przyszedł dziś. Z przesyłką kurierem wyszło mnie 190zł:
[link widoczny dla zalogowanych]

@ Dis:
On jest trochę mniejszy niż ten co miałem wcześniej i bez tego ząbka - blokowałeś go czymś? Czy wala Ci się po skrzynce? Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto 22:29, 26 Lut 2013 Powrót do góry

Przylep w "skrzynce" taśmą dwustronną kawałek karimaty czy inny materiał tego typu. Jak za cienko będzie to z obu stron. I będzie git.

Pozdrowienia,
Griba


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Czoper




Dołączył: 20 Wrz 2012
Posty: 222
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Królewiecka, Wrocław

PostWysłany: Wto 23:25, 26 Lut 2013 Powrót do góry

O! a właśnie moja lepsza połowa marudzi, że karimata by się jej przydała Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Wto 23:30, 26 Lut 2013 Powrót do góry

Ja mam z obu stron gąbkę wsadzoną bo moje mocowanie miało wszystko wywalone pod malowanie i po malowaniu dopasowałem materiał pod aku.
Jeśli chodzi o ząbek to pewnie ten przelewowy z boku a nie ma go gdyż jest bezobsługowy. Dzięki temu nawet przy glebie elektrolit się nie wylewa i nie niszczy lakieru i ramy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Czoper




Dołączył: 20 Wrz 2012
Posty: 222
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Królewiecka, Wrocław

PostWysłany: Śro 0:30, 27 Lut 2013 Powrót do góry

Na razie zamontowałem żeby zobaczyć czy w ogóle odpali i...
odpalił już za pierwszym razem.
Co prawda nie zgasł dopiero za trzecim, ale trochę sobie stał już bez prondku Wink a ostatnio odpalałem go chyba ze 3 tyg temu...

Najważniejsze, że już aku jest i można spokojnie pojechać go naprawiać jak będzie sucho.

Dzięki za rady.
w gąbki i resztę będę się bawił później Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
jadeMotorem




Dołączył: 28 Maj 2012
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pełczyce

PostWysłany: Wto 15:58, 16 Kwi 2013 Powrót do góry

Witam.
Podłącze się do tematu na temat akumulatora:)
W tamtym roku kupiłem suzuki z nowym akumulatorem.
Przejachalem może z 2tys w tamtym sezonie na tym aku., całą zime stał w domu, ładowałem go może z 2-3 razy.
Dwa dni temu naładowałem go do 100%, przejachałem z 200km, dziś chcę go odpalić a tu lipa... raz zakręce i tylko kontrolki mi migają przy każdym naciśnięciu startera;/
Wie ktoś może jak sprawdzić czy alternator ładuje mi akumulator???


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
szuwar




Dołączył: 19 Mar 2012
Posty: 266
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konarzewo k/Poznania

PostWysłany: Wto 17:08, 16 Kwi 2013 Powrót do góry

Podłącz woltomierz, odpal motor i zobacz czy napięcie wzrosło, czy rośnie jak dodajesz gazu. Powinno pokazać ok. 14,2V jeśli ładuje.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
zyski




Dołączył: 27 Mar 2012
Posty: 234
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Wto 18:31, 16 Kwi 2013 Powrót do góry

jadeMotorem napisał:
Witam.
Podłącze się do tematu na temat akumulatora:)
W tamtym roku kupiłem suzuki z nowym akumulatorem.
Przejachalem może z 2tys w tamtym sezonie na tym aku., całą zime stał w domu, ładowałem go może z 2-3 razy.
Dwa dni temu naładowałem go do 100%, przejachałem z 200km, dziś chcę go odpalić a tu lipa... raz zakręce i tylko kontrolki mi migają przy każdym naciśnięciu startera;/
Wie ktoś może jak sprawdzić czy alternator ładuje mi akumulator???


Może moje doświadczenia coś pomogą.
W zeszłym roku kupiłem moto z akumulatorem dosyć świeżym (pół roku chyba miał). Nie zdawałem sobie jednak sprawy, że był to akumulator żelowy i że należy go traktować zupełnie inaczej niż kwasowy. Zatem pojeździłem troszkę, ale gdy jazdy zdarzały się rzadziej od czasu do czasu podładowywałem zostawiając na noc pod prostownikiem 6A.
To tylko podobno dobijało ten akumulator. Aż po którejś nocce w ogóle przestał trzymać napięcie. Fachowcy mówili, że przez złe ładowanie zamordowałem żelowy akumulator i tyle.
Zdecydowałem się więc kupić zwykły (kwasowy) - debiloodporny akumulator - w dodatku z gwarancją.
Każdy dobry sprzedawca akumulatorów ma odpowiednie urządzenie pozwalające sprawdzić w jakim stanie jest akumulator - najlepiej podjechać i dać się przebadać Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez zyski dnia Pon 15:09, 17 Cze 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
MAX




Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ok Siemienia, Lubelskie

PostWysłany: Wto 19:48, 16 Kwi 2013 Powrót do góry

witam a co sądzicie o takim akumulatorze
[link widoczny dla zalogowanych]

warto w takie coś inwestować bo sąsiad ma tej firmy w suzuki bandit i chwali go sobie


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
zyski




Dołączył: 27 Mar 2012
Posty: 234
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Wto 20:09, 16 Kwi 2013 Powrót do góry

MAX napisał:
witam a co sądzicie o takim akumulatorze
[link widoczny dla zalogowanych]

warto w takie coś inwestować bo sąsiad ma tej firmy w suzuki bandit i chwali go sobie


Nie znam się na tym zbytnio, ale w opisie coś mi się nie zgadza. W nagłówku jest info "MOTOSTART MS-YTX16-BS bezobsługowy (żelowe) VRLA akumulator motocyklowy" a poniżej " [...] posiada dołączony zasobnik z odpowiednią ilością elektrolitu [..] Waga bez elektrolitu: 4.7 kg
Elektrolit: 0.8 litr(a)" tymczasem żelowy akumulator raczej elektrolitu nie posiada.
Niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę. Ale tłumaczono mi, że taki akumulator jest bezobsługowy ponieważ pracuje na gazach, które są szczelnie zamknięte w komorach z żelem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
MAX




Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ok Siemienia, Lubelskie

PostWysłany: Wto 20:25, 16 Kwi 2013 Powrót do góry

tak przeglądałem tą treść ogłoszenia i tez mnie to trochę zdziwiło to po prost akumulator kwasowy tylko ze bezobsługowy nic nie wylewa się z niego
ma on nawet spory prąd rozruchowy 230 A, a i do tego cenowo całkiem fajnie moze zaryzykuje i kupie Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Wto 21:33, 16 Kwi 2013 Powrót do góry

Żelowy jak sama nazwa świadczy ma elektrolit w formie żelu, nie jest to tradycyjna ciecz. W akumulatorach nazewnictwo wynika w dużej mierze z tego jak i jakie ładunki są przenoszone np. kwasowe - elektrolit jest kwasem, żelowe - elektrolit nie jest w formie czystego płynu lecz żelu, a w litowo jonowych ładunek przenoszony jest w strukturze z węgla i o elektrolicie można praktycznie zapomnieć.

Wielorakie nazewnictwo sprzedawców wynika z niedokładnej wiedzy odnośnie tego jakie procesy chemiczne zachodzą w takich ogniwach.

Akumulatory bezobsługowe to takie w których nie trzeba kontrolować stanu elektrolitu i jego stężenia - są nierozbieralne.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin